Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Live Sync vs. Mesh. vs Subversion

Pagina: 1
Acties:

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11 15:30
Het is misschien een titel waarin appels met peren vergeleken worden, maar ik zit wel met dit probleem.

Ik werk binnen een bedrijf met 5 medewerkers. We willen allemaal over dezelfde bestanden beschikken op alle 5 de laptops. Dit moet gebeuren in een windows explorer omgeving, waarbij dus alles binnen een map in de windows explorer automatisch gesycnhroniseert wordt met de andere 4 laptops.
We hebben 30.000+ files welke samen ongeveer 2gb groot zijn. Een totale opslag van 5gb ergens online lijkt me voldoende om nog enkele jaren te groeien. De bestanden moeten onderling gedeeld kunnen worden, waarbij er het liefst eerst naar een server geupload wordt, en daarna naar de andere clients (ook al is de laptop met de nieuwste bestanden niet online). Dus liever niet p2p..

Ik heb gekeken naar:
live Mesh: het is nog een beta waarbij het geheel nog niet echt lekker werkt in mijn ogen. Daarnaast zit er aan Mesh (net zoals aan live sync) een limiet van 20.000 files per folder.

live Sync: het grootste nadeel is dat het p2p werkt, hierdoor moeten 2 laptops tegelijk online zijn om bestanden te synchroniseren. Daarnaast zit ook Live Sync met het probleem van de limiet van 20.000 files.

office Groove: opzich een mooie oplossing ware het niet dat Groove niet goed werkt op een 64bit versie van windows. Helaas hebben 2 van mijn collega's wel een 64bit variant van windows.

(hosted)subversion: Jullie eerste reactie zal waarschijnlijk zijn " overkill!" , dat is ook wat ik dacht, maar ik kom niets anders tegen wat ons zou kunnen helpen. Hosted subversion zal het dan moeten worden en dit moet te regelen zijn voor 15 euro per maand gezien mijn geringe eisen.

Weten jullie nog andere oplossingen voor mijn probleem?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zet de data op een (Windows) fileshare en maak deze offline beschikbaar op elke laptop?

Het is ook even de vraag wat de frequentie van synchroniseren is. Bovenstaande werkt prima als de laptops veelvuldig verbinding hebben met de fileserver.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• brentnl
Frequentie van synchroniseren is ongeveer 1x per dag. Ik ben niet bekend met windows fileshare, maar zoals ik het hier lees heb je een online storage nodig. Maar zitten er hier geen beperkingen aan en kan je de bestanden ten alle tijden beschikbaar maken?

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:22

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

getdropbox.com? Gebruik het zelf nu ruim een jaar (synchen van files over 2 windows en 1 linux pc + een shared map met een andere gebruiker) en werkt prima. Werkt onder windows, linux, mac, sommige phones en tot 5gb is het gratis.

Over veel files:
How many files can I store in my Dropbox?
The number of files you can store in your Dropbox is only limited by how much online storage space your account has, and you can upgrade your account if you need more storage. However, above 100,000 files, the performance of your Dropbox may start to decline and you may notice slowness.

We're currently working hard on optimizing Dropbox to support huge numbers of files. We expect to release an update soon that offers a significant improvement in terms of speed and memory usage.

[ Voor 73% gewijzigd door Koetjeboe op 06-10-2009 14:10 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:29

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Heb je nagedacht over hoe er met conflicten om gegaan moet worden? Met een conflict bedoel ik dat twee mensen tegelijkertijd hetzelfde document hebben aangepast.

Begrijp ik het goed dat jullie zelf geen server hebben, en daar ook niet aan willen beginnen, dat is niet helemaal duidelijk, en toch vrij belangrijk.

Is het acceptabel om te eisen dat computers altijd online moeten zijn om er mee te werken, of is het juiste de bedoeling dat mensen ook zonder inet toegang kunnen werken?

Kijk eens naar Unison, dat is behoorlijk goed in twee-richting synchronisatie.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

deding schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:09:
Het is misschien een titel waarin appels met peren vergeleken worden,
[..]
Weten jullie nog andere oplossingen voor mijn probleem?
Het scheelt als je concreter bent over het soort data wat je in sync wil houden.
Het klinkt imho aardig als een (web)software bedrijfje gezien je versiebeheer (dat zeg je niet maar impliciet kun je dat nog wel uit je eigen suggestie van SVN halen).

Denk goed na of de tool die je gebruikt ook past bij het type data.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• brentnl
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:26:
Heb je nagedacht over hoe er met conflicten om gegaan moet worden? Met een conflict bedoel ik dat twee mensen tegelijkertijd hetzelfde document hebben aangepast.
Het makkelijkst is inderdaad dat de file gelocked wordt, alleen dit kan alleen bij versiebeheer heb ik het idee. Maar ik denk niet dat het bij ons vaak voorkomt dat er door 2 man aan 1 bestand wordt gewerkt.
Begrijp ik het goed dat jullie zelf geen server hebben, en daar ook niet aan willen beginnen, dat is niet helemaal duidelijk, en toch vrij belangrijk.
Wij hebben zelf inderdaad geen server, wij zijn een evenementen organisatie waarbij we een website extern gehost hebben, daar hebben wij ook een exchange server gehost staan.
Is het acceptabel om te eisen dat computers altijd online moeten zijn om er mee te werken, of is het juiste de bedoeling dat mensen ook zonder inet toegang kunnen werken?
Ook zonder internet moeten de bestanden beschikbaar zijn, zodra er internet is moeten de wijzigingen geupload kunnen worden zonder dat de anderen per se online zijn.

Dropbox ziet er trouwens best veelbelovend uit. Maar dan zal ik toch voor de betaalde versie moeten gaan van $10 voor 50gb. Wat zou dan de meerwaarde zijn van hosted SVN voor een evenementenorganisatie als ons? Voor $25 per maand heb ik 6gb tot mn beschikking met hosted SVN, icm Tortoise (windows svn client) werkt dit ook ideaal.

EDIT ::
Het is bij dropbox zeker niet mogelijk om die folder 'mydropbox' te renamen of een willekeurige andere map op je computer te sharen zonder deze in die map te hoeven 'droppen' ? Is eigenlijk meer een principe kwestie, maar vind het zo raar staan; al onze bedrijfsbestanden in een mapje 'dropbox' ;)

EDIT 2 ::
ik denk dat we het even met dropbox gaan proberen, hartstikke bedankt alvast. Het werkt heel intuïtief en dat het mapje 'my dropbox' heet kan ik wel mee leven. Het updaten gaat snel en de kosten voor een upgrade zijn erg laag. Subversion kan altijd nog, mochten we een optie missen.

[ Voor 14% gewijzigd door brentnl op 06-10-2009 23:41 ]

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:22

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Over folders buiten je dropbox dir sharen, dit kan nu wel (in windows beetje omslachtig, in linux/mac kan het makkelijk), zie hiervoor http://wiki.getdropbox.com/TipsAndTricks/SyncOtherFolders

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

deding schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:59:
EDIT ::
Het is bij dropbox zeker niet mogelijk om die folder 'mydropbox' te renamen of een willekeurige andere map op je computer te sharen zonder deze in die map te hoeven 'droppen' ? Is eigenlijk meer een principe kwestie, maar vind het zo raar staan; al onze bedrijfsbestanden in een mapje 'dropbox' ;)
https://www.sugarsync.com/ is een soortgelijke dienst, maar heeft als voordeel op dropbox een veel grotere flexibiliteit in het aanwijzen welke folders er gedeeld worden, en met wie/welke device.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Jungledrive lijkt me hier zeer geschikt voor. Verschillende pakketen met diverse fuctionaliteit.

Oa.
- Scheduled Backup and restore
- Sync folders
- Betrouwbare Amazon S3 Servers
- Best redelijke pricing. Ongeveer 0,15 cent per Gb....een Hd kost tegenwoordig ongeveer 0,07 cent.

Zelf nog geen ervaring mee. Volg de ontwikkelingen van Jungledrive al enkele jaren, ze zijn zeer actief in software ontwikkeling.

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik ben zelf ook opzoek naar een vergelijkbaar software pakket. In mijn geval heb ik een 6 tal homeservers in beheer waar van ik zelf thuis de "master server" beheer. Mijn bedoeling is dat als ik iets op de master server zet dat het via een p2p systeem word synct naar de andere 5 servers zodat het dus snel verspreid word en niet alleen mijn server en bandwidth word gebruikt. Probleem is echter dat ik een paar pakketen op het oog had maar dus niet meer of nog niet interessant zijn. Hier een paar voorbeelden:

Live mesh: De zelfde problemen als deding unstable en de limitaties.

Live Sync: Zou perfect zijn echter te limitaties maak het onbruikbaar.

Powerfolder: Misschien niet bekent bij iedereen maar voor mij was dit perfect, alleen hebben ze de licentie veranderd van eventueel levens lang gebruik naar alleen nog maar gebruik per jaar dus je blijft betalen.

Dit is wat ik dus wel zoek,

1. Het moet p2p zijn.
2. Cloud heb ik liever niet maar het is geen ramp als ik daar om heen kan.
3. Geen limieten op hoeveelheid bestanden, folders, en bestand grote dat ik mag sharen.
4. Het mag geld kosten maar het is voor thuis gebruik dus liever niet te duur en als het per maand is moet het zeker geen tien to honderden euro's per jaar worden.
5 Het liefste ben ik niet afhankelijk van de verkopende partij om mijn connectie op te zetten tussen mijn servers, zoals dus bij live mesh, live sync en powerfolder van nu(een jaar geleden was dat niet zo). Het is niet bij definitie een bezwaar, want zoals de producten van microsoft heb ik wel aardig vertouwen in dat het blijft bestaan voorlopig. Echter heb ik niet dat gevoel bij powerfolder, daar word het forum al tijden niet meer echt bekeken ondanks ze niet zolang geleden een nieuwe versie hebben uitgebracht.

Wat heb ik zelf al gedaan om het te zoeken: Zo goed als alles, dit is bijna een soort van levens zoek tocht geworden, ik heb tientallen pakketen geprobeerd waar onder live mesh, live sync, dropbox en nog meer pakketten waar ik de namen niet meer uit me hoofd weet zo onbekend dat ze zijn.

Ik ben benieuwd of iemand mij naar het juiste programma kan verwijzen.

Verwijderd

[quote]deding schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:09:
live Mesh: het is nog een beta waarbij het geheel nog niet echt lekker werkt in mijn ogen. Daarnaast zit er aan Mesh (net zoals aan live sync) een limiet van 20.000 files per folder.
Die limiet info voor live mesh is niet correct:
Het zijn 100.000 files per folder (max 200 folder per user)
Zie ook:
http://social.microsoft.c...24-4b11-946f-f7eb8d41315e
live Sync: het grootste nadeel is dat het p2p werkt, hierdoor moeten 2 laptops tegelijk online zijn om bestanden te synchroniseren. Daarnaast zit ook Live Sync met het probleem van de limiet van 20.000
Die limiet is per folder maar je kunt wel 10 folders syncen.
You can synchronize up to 20 folders containing up to 20,000 files each. Files
can't be larger than 4 gigabytes files.

http://windowslivesync.sp...99052A6C7EC2780!624.entry

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Ik vind het nooit zo'n prettig idee als ik (mogelijk bedrijfskritische) files op een of andere gratis filehostingsite moet zetten. Welke garantie heb je als de site crasht of ophoudt te bestaan of als er files worden gestolen?
Ik zou liever voor een eigen NAS/fileserver kiezen. Zo'n ding hoeft echt geen rib uit je lijf te zijn.
Pagina: 1