[PHP & MYSQL] Modulair menu maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.865 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Voor een stageopdracht moet ik een modulair menu maken.
Wat ik in gedachte heb:
Een Index.php, met de gewenste vormgeving d.m.v. CSS is inmiddels af.
De inhoud van deze pagina zou ik graag willen laden vanuit de MySQL database.
Dus het menu moet vanuit de database geladen worden en de tekst in de centercontent ook.

Ik ben al een tijdje aan het stuntelen met de opbouw van het menu. Zo heb ik onder andere geprobeerd met javascript wat niet helemaal goed ging en heb ik ook al diverse scripts geprobeerd wat ook niet helemaal werkte.

Via tweakers.net kwam ik uit op dit artikel http://crisp.tweakblogs.n...using-only-one-query.html De menu opbouw is precies wat er gewenst is. Alleen nu is het probleem dat ik van de items niet weet hoe ik een link kan maken.
In dit artikel staan een paar onderwerpen zoals Nieuws, Games, internet. Nu wil ik het volgende:
Als je op Nieuws klikt wordt er uit de database een tekstveld gehaald en geladen in de centercontent.

Ik hoop echt dat iemand kan helpen en dat het duidelijk is.
verder heb ik de vraag ook gesteld bij crisp artikel maar ik heb snel de informatie nodig om verder te komen. Dit omdat ik al een week ermee aan het rommelen ben maar het niet gefixt krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan neem je naast een "Name" veld nog een "Url" veld op in de DB :?
SQL:
1
SELECT id, parentId, name, url FROM menu ORDER BY parentId, name

PHP:
1
 $html .= '<li><a href="' . $menuData['items'][$itemId]['url'] . '">' . $menuData['items'][$itemId]['name'] . '</a>';

Rocket science :Y)

[ Voor 65% gewijzigd door RobIII op 06-10-2009 10:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Wil je dat dit direct gebeurt (AJAX) of mag het ook gewoon als nieuwe pagina komen?
In ieder geval moet je een table aanmaken met de velden (id, url, tekst) en zorg dat de link iets word van index.php?id=id of index.php?url=url. Dan alleen in je index nog een query zetten die de tekst bij een bepaald id/url ophaald en je bent klaar :D

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug precies hetzelfde gemaakt.. HEt is idd gewoon een link colom toevoegen aan de table..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Programmeren is je ideeën omzetten in code. De enige vereiste is dat je je ideeën wel concreet kunt verwoorden. Technieken (PHP, CSS, Javascrip) zijn geen ideeën.

Jouw idee is dat je tekst uit een database op een bepaalde plek op een pagina wil weergeven. Dat kan. Welke tekst hangt af van welke pagina er is geladen, dat kan ook. Hoe weet je PHP-script welke pagina je bekijkt? Dat kan op diverse manieren. Kijk eens naar de $_GET-array, en zet daar bijvoorbeeld het ID van je pagina in.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 06-10-2009 10:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
Jasper91 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:45:
Wil je dat dit direct gebeurt (AJAX) of mag het ook gewoon als nieuwe pagina komen?
In ieder geval moet je een table aanmaken met de velden (id, url, tekst) en zorg dat de link iets word van index.php?id=id of index.php?url=url. Dan alleen in je index nog een query zetten die de tekst bij een bepaald id/url ophaald en je bent klaar :D
bedankt voor de super snelle reacties.
het liefste wil ik dat dit met ajax gebeurt, omdat alleen de centercontent aangepast hoeft te worden als je op een link klikt. Maar als Ajax veel extra werk is liever niet (heb alleen basis kennis ajax).

@RobIII, ik ga deze code gelijk even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom nou in Godesnaam weer Ajax voor zoiets triviaals? :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobIII schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:42:
Dan neem je naast een "Name" veld nog een "Url" veld op in de DB :?
SQL:
1
SELECT id, parentId, name, url FROM menu ORDER BY parentId, name

PHP:
1
 $html .= '<li><a href="' . $menuData['items'][$itemId]['url'] . '">' . $menuData['items'][$itemId]['name'] . '</a>';

Rocket science :Y)
Ik hoop dat een rocket scientist dan iig nog aanraadt om htmlspecialchars() oid te gebruiken voor de uitvoer... ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Spin1 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:49:
[...]

bedankt voor de super snelle reacties.
het liefste wil ik dat dit met ajax gebeurt, omdat alleen de centercontent aangepast hoeft te worden als je op een link klikt. Maar als Ajax veel extra werk is liever niet (heb alleen basis kennis ajax).

@RobIII, ik ga deze code gelijk even proberen.
Als je het probleem uit je startpost niet kon oplossen vanuit je zelf, lijkt het mij niet handig dat je ajax gaat gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:08
Het is sowieso eigenlijk overbodig om AJAX te gebruiken. Een bezoeker merkt waarschijnlijk maar heel weinig van dat het met AJAX gebeurt ten opzichte van de reload (cache van de browser). Daarnaast is het extra werk, en als je het goed wilt doen moet je ook de "gewone manier" zoals die aangeraden wordt zonder AJAX bouwen. Dit omdat JS niet altijd wordt ondersteund (is wel nodig voor AJAX) en omdat dit het indexeren en opslaan in favorieten van bepaalde pagina's mogelijk moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
Sorry, maar hoe kan ik nu het juiste veld "tekst" in de centercontent weergeven.
dus wat moet hiertussen zetten om de colom tekst weer te geven. :$ :$ :$ :$ 7(8)7

<div id="centercontent">

</div>

ik hoor dit wel te moeten weten B) maar zou iemand het kunnen vertellen.
Dan heb ik teminste al 1/3 van de website.
Een formulier voor nieuwe pagina moet ik wel kunnen maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Spin1 op 06-10-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:34
RobIII schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:53:
Waarom nou in Godesnaam weer Ajax voor zoiets triviaals? :X
Buzzword, hip, kijk ik heb het in AJAX gemaakt, het nieuwste van het nieuwste......

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

HTML:
1
2
3
<div id="centercontent">
  <p>Tekst!</p>
</div>

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:53:
[...]

Ik hoop dat een rocket scientist dan iig nog aanraadt om htmlspecialchars() oid te gebruiken voor de uitvoer... ;)
D'uh. Het gaat om 't idee, niet om de uitvoering :P We moeten toch nog iets te zaniken houden als er een vervolgtopic komt? :+

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 06-10-2009 11:44 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
<?php
// een of andere query met WHERE pageid = $_GET['pageid'] ofzo 
echo $results['0']['content']; ?>
</div>

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Laat die AJAX-droom varen ;)

Gewoon normale pageloads gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Wat voor jou het makkelijkste is een index.php maken waar je menu etc staat + deze code: http://www.rgagnon.com/jsdetails/js-0035.html
Alleen moet je alert aan het einde veranderen in document.getElementById('tekstvak').innerHTML = theText;
Daarnaast maak je nog een kale pagina die alleen de content van een pagina weergeeft aan de hand van de eerder gegeven GET functie. Vervolgens de JS naar die pagina linken en je bent klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jasper91 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:03:
Wat voor jou het makkelijkste is een index.php maken waar je menu etc staat + deze code: http://www.rgagnon.com/jsdetails/js-0035.html
Zeg, doe me een lol en kap eens met verwijzen naar pagina's waar nog "Netscape 4 or better" boven staat en die met ranzige JS komen aankakken :X We waren al tot de conclusie gekomen dat gewoon de pagina opnieuw ophalen 1000x makkelijker en netter is (denk ook aan zoekmachines) dan zo'n ranzige JS methode; als je dan toch "AJAX" wil gebruiken, doe 't dan goed en niet op de 1992 manier :X

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 06-10-2009 16:25 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Tja, hoe ik moet ik nu reageren op zo'n manier van reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Bij nader inzien..... laat maar :X

[ Voor 63% gewijzigd door Apen-nootjes op 06-10-2009 17:34 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Jasper91 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:02:
Tja, hoe ik moet ik nu reageren op zo'n manier van reageren
Beter van niet, want er is niets tegen in te brengen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

MueR schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:28:
[...]

Beter van niet, want er is niets tegen in te brengen.
Daarom zeg ik ook niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Lees gewoon eerst het topic en kom niet aan met brakke 'oplossingen', daar help je de TS echt niet mee :{ Doe wat je zegt als laatst, doe dat dan ook voortaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:04:
[...]

code:
1
2
3
<?php
// een of andere query met WHERE pageid = $_GET['pageid'] ofzo 
echo $results['0']['content']; ?>

[...]
Ik heb geprobeerd een query te maken aan de hand van deze informatie.
Helaas lukt dit me nog niet helemaal :| :N :$ .

Ik heb de volgende code onder andere geprobeerd:

$query = "SELECT * FROM test WHERE id = $_GET ['id']";
$resultaat = mysql_query($query) or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($resultaat) or die(mysql_error());
echo $row['tekst'];

Eerlijk gezegd weet ik ook niet echt waar het fout gaat in ieder geval de volgende error wordt weergegeven.
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '['id']' at line 1.

Sorry voor de ongemakken en de onwetendheid van mijn kant maar ik heb hier nog niet zo veel ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delusion
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Variabelen buiten quotes. Ik zou ook kijken of je dat wel zo veilig vind om zo je $_GET in je query te gooien.
Spin1 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:48:
[...]
De veiligheid speelt niet zo'n grote rol omdat het lokaal blijft draaien, en de site alleen vanuit een intern netwerk beschikbaar is.
Standaard alles beveiligen vind ik persoonlijk een betere gewoonte, ondanks de situatie.

[ Voor 60% gewijzigd door Delusion op 07-10-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
Delusion schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:43:
Variabelen buiten quotes. Ik zou ook kijken of je dat wel zo veilig vind om zo je $_GET in je query te gooien.
De veiligheid speelt niet zo'n grote rol omdat het lokaal blijft draaien, en de site alleen vanuit een intern netwerk beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zo leer je nooit hoe het wel moet alleen. Waarom er half werk van maken als je weet dat je t fout doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Laatst online: 11:24
PHP:
1
Fout voorbeeld

[ Voor 94% gewijzigd door Low-Tech op 07-10-2009 21:57 ]

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zucht, gebruik bovenstaande code niet. Pas escapen als je het gaat invoeren in je database. Je code werkt NIET met arrays samen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
Bedankt, voor alle reacties. Het werkt nu, de beveiliging is bijna 0. Maar dat is ook niet het belangrijkste van de opdracht, dit omdat de site lokaal gaat draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

-\[ NOVA ]- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:00:
Zoiets kan je gebruiken om je GET/POST te checken. Let wel dat je vooraf al een DB connectie hebt gemaakt.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
/ Check Input
Function Sanitize()
{
    //Tegen SQL injecties in POST vars
  foreach ($_POST as $key => $value) {
    $_POST[$key] = mysql_real_escape_string($value);
  }
  //Tegen SQL injecties in GET vars
  foreach ($_GET as $key => $value) {
    $_GET[$key] = mysql_real_escape_string($value);
  } 
}

Voor je menu (even uit het hoofd):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
// Creating menu according to database entries
$sql = "SELECT Page FROM Pages ORDER BY Pages_Sort ASC";
$result = mysql_query($sql);
while ($row = mysql_fetch_row($result)) 
{   
 echo  "<A HREF=\"index.php?Pagina=$row[0]\" >$row[0]</A>\n";
}
Je vergeet $_COOKIE. In plaats daarvan zet je magic_quotes maar gewoon aan. Oh wacht - hadden ze het zonder na te denken escapen van input al een jaar of tig geleden niet afgeraden? Ja, want je weet niet wat je met die data wil doen.

Stel, je wil de post-data eerst nog even in een formulier of overzicht laten zien, voordat deze uiteindelijk in de database wordt geplaatst. Stel, er worden getallen verwacht. Stel, ... :) Het is gewoon niet zo verstandig om zomaar alles te escapen. Doe dat pas op het moment dat de data je database in moet.

offtopic:
Waarom de A-tag met hoofdletter?

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 07-10-2009 10:05 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Spin1 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:03:
Bedankt, voor alle reacties. Het werkt nu, de beveiliging is bijna 0. Maar dat is ook niet het belangrijkste van de opdracht, dit omdat de site lokaal gaat draaien.
We hadden net zo goed niks kunnen zeggen volgens mij want je leest het toch niet. Leer nu goed beveiligen en je helpt jezelf er enorm mee. Een volgende keer heb je wel beveiliging nodig (ik vind overigens dat je _altijd_ moet beveiligen, lokaal of niet) en dan vergeet je het omdat je het gewend bent om niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:12:
[...]

We hadden net zo goed niks kunnen zeggen volgens mij want je leest het toch niet. Leer nu goed beveiligen en je helpt jezelf er enorm mee. Een volgende keer heb je wel beveiliging nodig (ik vind overigens dat je _altijd_ moet beveiligen, lokaal of niet) en dan vergeet je het omdat je het gewend bent om niet te doen.
Mee eens. Ook al draait een website lokaal, is beveiliging nog steeds een issue. Wat als je manager ineens besluit dat je site extern beschikbaar moet zijn? Dan durf ik te wedden dat je vergeten bent dat je code gevoelig is voor sql injection, omdat je alles uit je GET achter je query plakt.

Volgens mij heeft de TS het menu probleem al opgelost, maar je zou ook eens kunnen kijken naar je ontwerp. Ipv een url te gebruiken, kun je ook een object Page maken (oid) dat een 1 op 1 relatie heeft met een MenuItem. Zo hoef je alleen maar IDs aan je je href attribute mee te geven waarmee je MenuItem opgehaald kan worden, daarmee heb je ook meteen je Page object te pakken waarmee je de content kan laten zien.

Zo heb ik het een aantal dagen geleden opgelost toen ik ook mijn recursieve menu structuur ging implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:21:
[...]

Mee eens. Ook al draait een website lokaal, is beveiliging nog steeds een issue. Wat als je manager ineens besluit dat je site extern beschikbaar moet zijn?
Zelf als je site niet extern beschikbaar hoeft te zijn heb je altijd het risico op (ontevreden) medewerkers die kwaad willen etc. etc.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Laatst online: 11:24
CodeCaster schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:04:
[...]

Stel, je wil de post-data eerst nog even in een formulier of overzicht laten zien, voordat deze uiteindelijk in de database wordt geplaatst. Stel, er worden getallen verwacht. Stel, ... :) Het is gewoon niet zo verstandig om zomaar alles te escapen. Doe dat pas op het moment dat de data je database in moet.

offtopic:
Waarom de A-tag met hoofdletter?
Daar heb je helemaal gelijk in, idem voor arraygebruik. Ik heb wat te snel oude code gecopied/pasted.

offtopic:
capslock stond nog aan gok ik

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, waar gaat dit heen? Het begon met een "modulair menu" maken, en nu zijn we aangekomen bij een bagger aftreksel van "magic_quotes". :')

En NOVA, je had capslock vast niet aan. En het is niet de enige fout in je code, eigenlijk past die post beter in het [alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4.

offtopic:
Helaas kom ik zulke code hier steeds vaker als "oplossing". Dat iedereen het moet leren en daarom fouten maakt, dat is normaal. Maar dit is echt iets wat iedereen MOET weten dat het heel erg fout is, als je het niet weet, hou het dan alstublieft bij het lezen, zo wordt niemand er beter op. (nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:59
Spin1 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:38:
Sorry, maar hoe kan ik nu het juiste veld "tekst" in de centercontent weergeven.
dus wat moet hiertussen zetten om de colom tekst weer te geven. :$ :$ :$ :$ 7(8)7

<div id="centercontent">

</div>

ik hoor dit wel te moeten weten B) maar zou iemand het kunnen vertellen.
Dan heb ik teminste al 1/3 van de website.
Een formulier voor nieuwe pagina moet ik wel kunnen maken.
Ik zag dat het al werkte, maar content in een element stoppen met AJAX word zo ongeveer hoofdstuk 1 of 2 van een AJAX boek behandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:18
jip_86 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:26:
[...]

Ik zag dat het al werkte, maar content in een element stoppen met AJAX word zo ongeveer hoofdstuk 1 of 2 van een AJAX boek behandelt.
Ik geloof dat het inmiddels wel duidelijk was dat de TS geen behoefte heeft aan AJAX en dat zo'n beetje iedereen het ook afraadt (zeker ook omdat TS niet te veel ineens moet willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Niet zozeer dat t teveel is ineens maar gewoon dat het nergens op slaat, een wezenlijk verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
Sorry, dat ik weer met een vraag kom.
Maar degene waarvoor ik de site maak wilt nu het volgende:
Alleen parent_id weergeven dus je hebt:

-Auto
---BMW
-----3serie
-----5serie
---Mercedes

-Motoren
---Honda
---BMW

Als je de site laad moet je alleen zien
Auto
Motor

Als je klikt op auto alleen:
BMW
Mercedes

Als je op BMW klikt alleen:
3-serie
5-serie

en als je op 3 serie klikt:
coupe
station
sedan

enz enz.

Ook wil hij dat je nog kan zien op welk niveau je zit dus met links:
Auto > BMW > 3-serie > coupe > model:335i

[ Voor 32% gewijzigd door Spin1 op 09-10-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:33
Zonder het antwoord voor te gaan kauwen op bovenstaande...
Welke kennis heb je zelf mbt programmeren met php en databases? Ik de startpost staat dat het een stageopdracht is. Als ik dit topic doorneem kom ik tot de conclusie dat óf je beheerst de tot nu toe aangeboden stof op school niet, óf je bent tov je opdrachtgever niet helemaal eerlijk geweest over je kennis.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
frumper schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:49:
Zonder het antwoord voor te gaan kauwen op bovenstaande...
Welke kennis heb je zelf mbt programmeren met php en databases? Ik de startpost staat dat het een stageopdracht is. Als ik dit topic doorneem kom ik tot de conclusie dat óf je beheerst de tot nu toe aangeboden stof op school niet, óf je bent tov je opdrachtgever niet helemaal eerlijk geweest over je kennis.
vanuit school uit heb ik wel een beetje basis kennis, maar de opdracht heb ik ook op school besproken en ze hadden op school gezegd dat het wel moeilijk zou worden .Maar dat er voldoende info te vinden was op internet en boeken. En dat ik er zelfstandig uit zou moeten kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Spin1 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:34:
Sorry, dat ik weer met een vraag kom.
Maar degene waarvoor ik de site maak wilt nu het volgende:
Alleen parent_id weergeven dus je hebt:

enz enz.

Ook wil hij dat je nog kan zien op welk niveau je zit dus met links:
Auto > BMW > 3-serie > coupe > model:335i
Dit moet je perfect zelf op kunnen lossen. Het is hier geen afhaal loket voor kant en klare code.

Je zult het in ieder geval eerst zelf moeten proberen te maken. Als je daarbij tegen problemen loopt kun je een nieuw topic openen. Maar daarbij verwachten we wel dat je duidelijk aangeeft wat je geprobeerd hebt, en wat daar niet bij wil lukken. Lees ook nog even De Quickstart door.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.