[WIFI-N] Extra WIFI antenne inbouwen in laptop

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik heb een Acer 7720G laptop met standaard een 4965AGN wifi kaart. Deze is defect en word vervangen door een Intel 5300 kaart, deze kan ook 3 antenne's aansturen (4965AGN ook), maar in mijn laptop zijn er maar 2 aanwezig.

Nu wil ik graag deze derde antenne zelf aanbrengen in de laptop. Deze antennes hebben een heel klein micro aansluitinkje.

Als het goed is, moet het mogelijk zijn om met 3 antenne's tot 450mbit te halen. Ik heb een router die dualband op 2.4 en 5 GHz tegelijk kan werken. Op de 4965AGN kon ik 300MBit signal rate halen met een Throughput van tegen de 19MiB/s dus effectief 160mbit/s (SSD naar SSD via WIFI).

De afstand die ik tot de router heb is hooguit 5 tot 10 meter.

Of zijn er mensen die uit ervaring weten dat het totaal niet nodig is om een 3e antenne aan te sluiten voor 450mbit/s?

Ik heb ook geen idee of deze antenne's (en connectortjes) los verkrijgbaar zijn.

Ik hoor graag of men hierover adviezen heeft, bij voorbaat vriendelijk dank!

Verwijderd

voor mij geld het zelfde verhaal, kreeg van iemand deze link.
kun je een antenne bestellen die je in je laptop kunt plaatsen zonder hem los te halen.
heb het zelf nog niet besteld aangezien ik me nog wel red met deze snelheid..

http://www.oxfordtec.com/...-or-LCD/product_info.html

mocht je 'm gaan bestellen, laat ff weten hoe het bevalt

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 16:49
Zo nu gaan we eens even een heel oud topic omhoog kicken >:)
Lijkt me beter dan een nieuw topic over hetzelfde onderwerp en met dezefde vraag te openen.

Ik wil namelijk ook de Intel 3945 WiFi adapter in mijn laptop vervangen voor een Intel Centrino Ultimate-N 6300.
Maar ik heb maar 2 antennes in mijn laptop zitten.
Nu heb ik nog een reserve scherm voor deze laptop waar nog 2 antennes (zwart en wit) in zitten.

Nu is de vraag is het nodig om een 3de antenne aan te sluiten in de laptop om de volledige snelheid te behalen van de 6300 (theoretisch 450mbit/s)?
Daar ik op verschillende fora's lees dat zelfs fabrikanten vaak maar 2 antennes aansluiten op de 6300.

Zo ja, welke antenne moet ik dan gebruiken, de zwarte of de witte, of een compleet andere antenne?
En moet die derde antenne dan ook door de behuizing van het beeldscherm gevoerd worden, waarbij hij dan langs de andere 2 antennes komt te liggen, of is het beter om hem in de behuizing van de laptop bij het moederbord te leggen?

Ik hoop dat iemand er nu wel een antwoord op heeft, want 3 jaar geleden, zoals hierboven te lezen, was dat niet het geval :)

[edit] Na nog wat meer zoeken ben ik er achter dat de meeste zeggen dat het beter is om wél een derde antenne aan te sluiten, al geeft niemand aan waarom.........

Maar dan komt de vraag, welke de witte of de zwarte, of een andere?

[ Voor 10% gewijzigd door mistervis007 op 14-09-2012 18:24 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

• mistervis007
En er is echt niemand die me hier een zinnig antwoord op kan geven ;(

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

nee sorry, ik zou zeggen probeer het uit, zwart of wit draadje, ze werken het zelfde

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 21-09-2012 00:23 ]

ora et labora

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Zwart en wit zijn inderdaad het zelfde.. moet geen probleem geven. Wat je kan proberen is om een extra antenne te plaatsen op de plek waar je camera normaal zit. (De meeste antennes hebben ongeveer dezelfde grootte als de camera) Of als je de camera regelmatig gebruikt dan een ander plekje zoeken die niet te dichtbij de andere 2 zitten.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb destijds de antenne geplaatst op de plek waar de camera zat. Camera eruit en antenne daar vastschroeven. Met de kabel kwam ik perfect uit.

De 3e antenne heb je wel nodig, want je hebt 150mbit per antenne voor zover ik weet. Als alle 3 antenne volle ontvangst hebben, dan kun je 450mbit halen.

Daarnaast is zelfs met een 300mbit router een 3e antenne wel handig, want dan worden de 2 meest sterke signale gebruikt naar mijn weten.

450 ga je denk ik niet halen met 2 antenne's. Of alleen binnen een meter van de router.

Het Main en Aux verhaal voor de antenne's maakt denk ik niet uit, de antennes zijn hetzelfde, de positie is alleen anders.

Ik heb nu een HP laptop en daar hebben die flikkers een lock op gezet, dus een 450mbit wifi kaartje kan daar niet eens in, en dat voor een Core i7 laptop! Dus dat is mijn eerst, en ook mijn laatste HP laptop.

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 21-09-2012 09:36 ]

• mistervis007
Bedankt voor de reacties :)

Dan maakt het dus niet uit welke antenne ik gebruik.
En dan is het toch het beste om hem achter het beeldscherm te plaatsen en de camera te verwijderen, als ik het goed begrijp.

Dan gaan we dadelijk maar eens even hobby-en :)

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:34
Ik ben van plan om m'n oude wifi kaart uit m'n asus laptop te halen en er een snellere variant in te bouwen.
De huidige connect slechts tot 150Mbps, en is behoorlijk instabiel i.c.m. openwrt op een tp-link tl-wr1043nd.

Nu heeft m'n laptop 2 antenne's, ik heb hier een oude laptop waar ik de derde antenne uit kan halen.
Is er een "verplichte" plaats/volgorde waar de antenne's moeten komen?
Of kan ik de extra antenne (middelste connector) zomaar ergens plaatsen?

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Pagina: 1