Microsoft System Center Mobile Device Manager 2008

Pagina: 1
Acties:

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12-2025
Goedendag medetweakers,

Bij het bedrijf waar ik werk gaan we binnenkort Windows Mobile toestellen uitrollen.
Om dit beheersbaar te houden is er tevens gekozen voor System Center Mobile Device Manager 2008.
Nu mag ik als systeembeheerder uiteraard weer gaan uitzoeken hoe ik dit op poten moet zetten.
Ik heb reeds gezocht op verschillende websites waaronder ook Technet. Helaas is het daar zo dat er nog veel info ontbreekt.

Zijn er misschien mensen die hier reeds ervaringen hebben opgedaan met het opzetten hiervan en eventueel over een handleiding beschikken?
Ook eventuele punten waar op gelet moet worden zijn zeer welkom.

Voor de Mensen die niet weten wat System Center Mobile Device Manager is:
http://www.microsoft.com/systemcenter/mobile/default.mspx

http://technet.microsoft.com/nl-nl/scmdm/default(en-us).aspx

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Plopeye schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:23:
Ik heb reeds gezocht op verschillende websites waaronder ook Technet. Helaas is het daar zo dat er nog veel info ontbreekt.
Welke info mis je en wat is je niet duidelijk?

Je kunt natuurlijk moeilijk verwachten dat wij alle beschikbare info maar voor je gaan samenvatten tot een voor jouw geschikt stappenplan.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Plopeye
Ik heb nu na enig zoeken voor mezelf een soort van installation manual kunnen samenstellen.
Wel ontbreekt op Technet alle info omtrent het installeren van de Self Service Portal.
Ik besef mij dat we hier te maken hebben met een zeer nieuw product (Zo nieuw dat daardoor de technet pagina's nog onvolledig zijn...)

Ik ben dus op zoek naar mensen die reeds ervaring met het product hebben en mij enigsinds wegwijs kunnen maken, en misschien ook al problemen hebben ondervonden die te voorkomen zijn door tijdens installatie dingen anders te doen. (Misschien via andere wegen zelfs een manual hebben).

Wel ga ik uiteraard verder met zoeken en ik zit er aan te denken om dan maar gewoon te starten met de install en te zien waar we uitkomen.

Ik zal dan voor de geinterreseerden mijn bevindingen hier posten.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:13

m0nk

16-09-2003 15.15

Toevallig moeten wij hier ook naar gaan kijken de komende periode. Wij hebben nu ruim 500 pda's in de omloop voor bepaalde zorg registratie software. Wij willen nu gaan kijken of we die kunnen managen met Microsoft System Center Mobile Device Manager 2008. Zou het op prijs stellen als je je bevindingen hier wilt posten. Als ik wat vind zal ik dat ook doen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Plopeye
De licenties zijn besteld, zodra ik ze binnen heb zal dit verhaal voortgezet worden.

16-10-2009:

De licenties zijn binnen en ik ga binnenkort beginnen met de install.
Ik heb nu alleen nog even overleg met Equator over de plaats waar we dit voort gaan zetten.
Aangezien het verhaal nu een andere wending neemt denk ik dat het beter past om in "Serversoftware en Windows servers" verder te gaan.

De vraag is nu alleen nog doen we een Move of start ik een nieuw draadje met nette TS over SCMDM 2008.
Als ik antwoord heb van de Equator zal ik melden hoe het verder gaat.

[ Voor 74% gewijzigd door Plopeye op 16-10-2009 09:15 ]

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Bump

Gisteren een demo gehad bij Microsoft in Amsterdam mbt de System Center producten. Die consultant wist mij te vertellen dat Mobile Device Manager eruit gaat! De functionaliteit zit in System Center Configuration Manager en daar gaan ze mee verder. Wij gaan dus sowieso niet kijken naar Mobile Device Manager, maar naar SCCM.

• Plopeye
Hmm... we hebben dus weer product te pakken waar microsoft zelf eigenlijk nog niet weet hoe het ingekleed gaat worden, is er al wat meer concreet wanneer dit gaat gebeuren? En hoe de support in de toekomst op MDM gaat plaatsvinden?
Als ik nu de SCCM website bekijk dan zie ik nog niets over het managen van Mobile Devices, ook op de site van MDM is nog niets wat daar op wijst.

We gaan eerst hier wel mee door, de toestellen liggen er en de licenties zijn binnen.
Mag ik ook vragen met wie je gesproken hebt? en heb je daar ook contactgegevens van?

[ Voor 7% gewijzigd door Plopeye op 20-10-2009 11:40 ]

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

In SCCM wordt een mobile device gewoon gezien als een normaal device. Alles wat in MDM kan kan ook in SCCM behalve het opzetten van de vpn tunnel functionaliteit. Althans dat werd mij verteld. Wanneer MDM eruit gaat weet ik niet, ergens volgend jaar dacht ik.

Zet even je DM aan, dan stuur ik je even een msg met de naam van ons contactpersoon bij MS. Dan kan zij je wel vertellen bij wie je moet zijn.

• Plopeye
DM staat aan...

Pagina: 1