De meeste grotere (computer)webshops hebben ondertussen een soort van koopjeshoek. Hier staan producten waar iets mee aan de hand is (bijv. beschadigd(e) (verpakking), demo model, gebruikssporen), met soms behoorlijke kortingen.
Maar nu valt mij op dat er overal bij staat dat je maar enkele maanden garantie hebt.
Alternate & 4launch 3 maanden garantie, Norrod 1 maand.
Is het niet zo dat de wettelijke 2 jaar garantie hierop van toepassing is?
Op de ConsuWijzer website staat dit:
Nu snap ik dat bij een demo model van bijv. een monitor je er van uit kan gaan dat hij minder lang meegaat na aankoop. Maar als alleen de verpakking beschadigd is, dan lijkt mij dat geen reden tot het inkorten van de garantieperiode. Of zit ik op dit punt nou helemaal mis?
Er staan nog wel eens aantrekkelijke aanbiedingen in die 'koopjeshoeken', en ik stoor mij dan niet aan een beschadigde verpakking. Maar ik wil ook niet na een halfjaar met een kapot product zitten.
Is er iemand die voor mij kan uitleggen hoe dat hier zit?
PS: Ik kon me bijna niet voorstellen dat er geen enkel ander topic op GoT hierover gaat, maar na een zoekactie heb ik geen topic kunnen vinden met hetzelfde onderwerp. Mijn excuses als deze er wel blijkt te zijn, en ik niet goed heb gezocht.
Maar nu valt mij op dat er overal bij staat dat je maar enkele maanden garantie hebt.
Alternate & 4launch 3 maanden garantie, Norrod 1 maand.
Is het niet zo dat de wettelijke 2 jaar garantie hierop van toepassing is?
Op de ConsuWijzer website staat dit:
LinkGelden er andere regels in de uitverkoop voor de kwaliteit van producten?
Nee. Voor de kwaliteit van producten in de uitverkoop gelden geen andere regels. Deze producten moeten dus ook gewoon goed zijn.
Er zijn weleens uitzonderingen. Een verkoper kan zeggen dat hij geen garantie geeft op een bepaald product. Dan kunt u verwachten dat het product niet helemaal goed meer is. Hieronder staat een voorbeeld.
Voorbeeld
Er staat een bankje in de winkel dat in de uitverkoop is. Het bankje staat er al twee jaar en iedereen heeft het uitgeprobeerd. Het bankje is daarom veel afgeprijsd. Het bankje zal niet helemaal goed meer zijn, en de verkoper geeft geen garantie.
Nu snap ik dat bij een demo model van bijv. een monitor je er van uit kan gaan dat hij minder lang meegaat na aankoop. Maar als alleen de verpakking beschadigd is, dan lijkt mij dat geen reden tot het inkorten van de garantieperiode. Of zit ik op dit punt nou helemaal mis?
Er staan nog wel eens aantrekkelijke aanbiedingen in die 'koopjeshoeken', en ik stoor mij dan niet aan een beschadigde verpakking. Maar ik wil ook niet na een halfjaar met een kapot product zitten.
Is er iemand die voor mij kan uitleggen hoe dat hier zit?
PS: Ik kon me bijna niet voorstellen dat er geen enkel ander topic op GoT hierover gaat, maar na een zoekactie heb ik geen topic kunnen vinden met hetzelfde onderwerp. Mijn excuses als deze er wel blijkt te zijn, en ik niet goed heb gezocht.