Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VBA / Word 2003] Globale template code onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:29
Hallo,

ik zit met een vervelend probleem. Heb een template gemaakt met alemaal generieke code die in een aantal documenten / templates gebruikt kunnen worden. Deze template heb ik vervolgens in de startup folder gezet van Word in de veronderstelling dat ik de code in die template kan raadplegen in nieuw te maken documenten/templates.

Echter In de VBA editor kan ik wel de subs aanroepen via het menu (tools > marcro's ..) maar ik kan er niet naar refereren in mijn eigen word code Word houd vol dat hij de code niet kan vinden. Als ik in de VBA IDE het startup template probeer te openen krijg ik ook een melding dat het project unviewable is. Dit zou een security issue zijn maar het document is door mij zojuist gemaakt en in de startup template gezet dus zou ik er alle rechten op moeten hebben.

Heeft iemand enig idee hoe ik de code uit de globale template aangesproken krijg? Reference toevoegen levert alleen een error op dat het project al referenced is.

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

om de code in de addin te kunnen bekijken moet deze geopend zijn via bestand->openen.
om de code in de addin op te kunnen roepen vanuit andere documenten/templates, moeten deze een verwijzing (vbe:extra>verwijzingen...) bevatten naar de addin.

• Webgnome
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:38:
om de code in de addin te kunnen bekijken moet deze geopend zijn via bestand->openen.
om de code in de addin op te kunnen roepen vanuit andere documenten/templates, moeten deze een verwijzing (vbe:extra>verwijzingen...) bevatten naar de addin.
ik heb al geprobeerd om een verwijzing naar de addin te zetten maar op het moment dat ik doe krijg ik een melding dat de reference conclicteerd met een al bestaande reference (dit is denk ik omdat het een startup template betreft).

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 06-10-2009 12:34 . Reden: niet nodig te groeten ]

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

schrap eerst de reeds bestaande verwijzing door deze uit te vinken.
wijzig dan om zeker te zijn de vbe-name eigenschap van de addin : in de vb-editor F4, eigenschappen>(name) "project" in een andere, zelfgekozen naam, en maak een nieuwe verwijzing naar deze naam binnen een document.

• Webgnome
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:34:
schrap eerst de reeds bestaande verwijzing door deze uit te vinken.
wijzig dan om zeker te zijn de vbe-name eigenschap van de addin : in de vb-editor F4, eigenschappen>(name) "project" in een andere, zelfgekozen naam, en maak een nieuwe verwijzing naar deze naam binnen een document.
Als ik de project eigenschappen aan probeer te passen van de startup template dan krijg ik melding dat het project niet viewable is. Heeft dit misschien te maken met dat ik hem al in de startup template heb staan ?

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 07-10-2009 11:30 . Reden: niet nodig te groeten!! ]

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

grmbl.
even volledig uitgespeld :
je start word op, het startup template wordt mee geladen.
open nu nogmaals het startup template via bestand->openen.
nu kan je wel in het project.

• Webgnome
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:30:
grmbl.

[...]

even volledig uitgespeld :
je start word op, het startup template wordt mee geladen.
open nu nogmaals het startup template via bestand->openen.
nu kan je wel in het project.
* Webgnome moet leren lezen |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Webgnome op 07-10-2009 16:36 ]

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1