• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 12:21
Zie me signature voor de gehele specs.

Het probleem: Sinds een dag of tien heb ik last van random lockups, dit gebeurt overigens ook wanneer ik mijn systeem niet overclockt heb. Het lijkt zich juist voor te doen wanneer er data vanaf mijn schijven wordt gelezen (streamen van films/audio naar mijn ps3) of het spelen van een game (random games, random lockups)

Ik heb vannacht met succes (weer) een nacht LinX gedraaid en Prime95 deed het gisteren ook de gehele middag error vrij. Met enige zekerheid kan ik zeggen dat het niet aan mijn cpu+geheugen ligt.

Ik draai een RAID-0 volume met de laatste Seagate Barracuda's, ik heb het gevoel alsof een van mijn schijven niet meer lekker is (2 maanden oud, damn).. alleen nu heb ik het systeem in RAID-0 en kan dan natuurlijk niet de error check tools van Seagate draaien. Is het mogelijk om je RAID te verbreken, te booten, deze testen te draaien, en het systeem weer RAID-0 maken (zonder data verlies natuurlijk)

Ik heb Intel Storage Manager mijn systeem laten controleren op 'fouten' , maar deze scheen geen fouten te vinden.

Ik krijg geen BSODS, maar echt een 'vastloper'.

Suggesties en ideeen zijn welkom

PVoutput

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan natuurlijk ook de tool van Seagate zelf draaien, die geeft vaak wel wat weer :)
Zie je ook foutmeldingen in je logboek?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 12:21
Er staan wel foutmeldingen in mijn log, nogal veel verschillende.. kun je mij specifiek op iets wijzen?
Ik vind bijv;

The performance counter explain text string value in the registry is not formatted correctly. The malformed string is (hier staat een heel raar teken). The first DWORD in the Data section contains the index value to the malformed string while the second and third DWORDs in the Data section contain the last valid index values.

PVoutput

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

knights16 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:54:
Er staan wel foutmeldingen in mijn log, nogal veel verschillende.. kun je mij specifiek op iets wijzen?
Meldingen over disk bijvoorbeeld. Post anders eens een x aantal meldingen vanuit je logboek of misschien een screenshot.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)