Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik op veel locaties al geprobeerd om gebruik te maken van verschillende applicaties die gebruik maken van GPS. Thuis, in de trein, in het bos, in het park, binnen, buiten, overal.

Sinds vorige week heb ik een iPhone waar ik erg enthousiast over ben, maar ik heb blijkbaar geen GPS bereik. Op Google heb ik al gezocht en zo ben ik erachter gekomen dat GPS o.a. een optie is onder Settings->Algemeen en vervolgens Locatiebepaling, maar deze staat gewoon aan.

Indien jullie me kunnen adviseren zou dat erg fijn zijn! Ik kijk er echt naar uit om Navigon of TomTom op mijn iPhone te kunnen draaien voor slechts € 99,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een iPhone met GPS (de 3G of 3GS) ? De makkelijkste manier is om buiten op een "open ruimte" google maps te openen en vervolgens even links onder op dat ronde icoontje te klikken. Als er dan niet binnen korte tijd je locatie wordt weergegeven lijkt er inderdaad iets mis te zijn. Probeer dan even een een software herstel en als dat niet werkt zou ik even terug gaan naar je verkooppunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iPhone 3GS. Google Maps werkt wel gewoon, ook al zat hij er eerst 2 kilometer naast en nu nog 500 meter. Dat kan komen, omdat ik momenteel binnen ben.

Alle overige applicaties kunnen niet succesvol gebruik maken van GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Klinkt als hardware foutje. Even terug naar de winkel! 500m is met behulp van zendmasten, niet GPS. Ik kan op +/-3m precies, buiten dan he ;) .

Kan makkelijk beide in 1 topic trouwens :)

[ Voor 35% gewijzigd door Vanx op 06-10-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Overigens is GPS niet voor binnensituaties gemaakt. Je moet eigelijk buiten zijn voor een goede ontvangst. GPS komt van een schotel (satelliet) erg hoog in de lucht. In dichtbebouwde steden, bossen en dergelijke kan GPS minder goed zijn signaal doorgeven. Indien er geen GPS beschikbaar is, probeert het systeem aan de hand van GSM masten je lokatie te bepalen, Echter, is dit vrijwel nooit nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, inmiddels werkt het GPS bereik perfect. Ik weet niet hoe het gekomen is, maar zelfs binnen heb ik weleens signaal nu. :)

Ben erg blij met mijn iPhone.
Pagina: 1