[Ppoint 07] Wachtkamerfunctie met willekeurige afbeeldingen*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enkele jaren terug (voor 2004) was ik redelijk actief op GoT (met een andere gebruiker). Daarna is het een beetje naar de achtergrond verdreven. Nu heb ik weer eens hulp nodig bij iets waar ik niet uitkom, vandaar dat ik mij opnieuw geregistreerd heb.

De situatie is als volgt;

Ik heb de opdracht gekregen voor een dorpshuis een soort 'wachtkamerbord' te maken.
Op dit bord (een plasma tv) komen mededelingen te staan voor het dorpshuis; bijvoorbeeld dat in zaal 1 een bruiloft is, en in zaal 2 een begravenis (bij wijze van spreken). Deze mededelingen moeten doorlopen, en dit moet de hele dag doordraaien.
Tot zover is het makkelijk te realiseren in Powerpoint.

De moeilijkheid zit hem in het volgende;
De TV, laptop en verdere toebehoren worden gesponsord door de plaatselijke middenstand. In de toekomst wil het dorpshuis ook reclame-ruimte verhuren aan andere bedrijven in de omgeving. De plaatselijke middenstand wil als tegenprestatie voor de sponsoring haar logo's terugzien op de TV.
De wens is concreet als volgt;

- Aan de linker en rechterkant van het scherm een balk waarin logo's van bedrijven te zien zijn die sponsoren
- In het midden de mededelingen voor het dorpshuis
- Een systeem wat makkelijk bij te werken is.

Het mooiste zou zijn, wanneer powerpoint de logo's in willekeurige volgorde uit een map kon kiezen, en in de beide balken kon weergeven. Dit heb ik inmiddels al opgegeven omdat powerpoint dit domweg niet kan.

Wat ik op dit moment heb:

- 2 presentaties (ppsx) voor de beide balken links en rechts met hierin de logo's. Deze presentaties zijn ingesteld om constant door te lopen met automatische overloop
- 1 presentatie met de mededelingen
- 1 presentatie waarin de andere 3 worden samengevoegd.

Dit werkt tot op zekere hoogte. Alles wordt bij de diavoorstelling weergegeven, echter worden de presentaties niet gestart.

Mijn vragen;

- Is de wens van het dorpshuis uit te werken in powerpoint, of kan ik beter uitkijken naar een ander programma?
- Zo ja; hoe zijn de 3 presentaties parallel te starten in de 4e presentatie?
- Zo nee; welk programma biedt deze functionaliteit wel? Ik zit te denken aan een internetpagina.... Alle ideeën welkom!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom powerpoint?

Kun je niet beter een dynamische HTML pagina pakken? Dan kun je met 3 frames\divjes werken.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was mijn gedachte eigenlijk ook... er zijn genoeg gratis Java scriptjes om de logo's willekeurig uit een map te pakken en te laten scrollen (zoals ze graag willen). Dan hoef 'k alleen nog maar iets slims te bedenken voor het onderhoud. Het voordeel is dan natuurlijk wel dat het makkelijker op afstand te beheren is (mits de pagina online gezet wordt)