Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
Na een uitgebreide zoektocht voor een nieuw TFT scherm voor bij men laptop heb nog twee kandidaten

De Samsung 2343BW of de Samsung F2380

De 2343BW vanwege de resolutie 2048 x 1152 pixels tov 1920 x 1080 van de F2380

Daar in tegen heeft de F2380 een c-PVA scherm wat beter is als het TN scherm van de 2343BW

Specificaties beide schermen naast elkaar

Een scherm dat beide heeft ligt buiten men budget ik wil er max 300 euro aan uitgeven.
De 2343BW is 190 euro en de F2380 245 euro.

Nu ligt het er natuurlijk aan wat ik er mee wil, welk scherm beter voormij is. Alleen daar is net het probleem, want ik gebruik voor mijn studie veel autcad (dus hoge resolutie is een groot voordeel).
Alleen in men vrije tijd maak ik ook hier en daar wat fotootjes, alleen ver verder als het niveau vakantiekiekjes + kom ik nog niet dus wil niet investeren in een echt duur scherm.

Resolutie en beeldkwaliteit zijn ook echt de enige dingen die van belang zijn.Een goede response tijd is niet echt een vereiste ik game sporadisch een goede kijkhoek is al helemaal geen vereiste aangezien ik er geen films op ga kijken met meerdere personen. Natuurlijk is een alles wat het scherm wel heeft mooi mee genomen.

Ik snap dat het waarschijnlijk vrij moeilijk is om te zeggen wat nu beter is. Maar als iemand me een beetje een idee kan geven hoeveel beter de beeldkwaliteit van de F2380 nu is of hoe nuttig die extra pixels zijn in de praktijk, dan kan ik misschien toch vol overtuiging een keuze maken. De review van de F2380 die hier ook al ergens genoemd is wordt ik niet veel wijzer van omdat het scherm daar wordt vergeleken met het hogere segment.

Klein detail, ik heb een Spyder 3 om het beeldscherm te kunnen kalibreren.

Als er nog iemand een goed alternatief heeft hoor ik dat ook graag, wel max 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
Voor de mensen die ooit nog met dezelfde vraag zitten.

Ik heb het geluk dat mijn ouders ook een nieuw scherm wilde. Voor hun heb ik de 2343BW besteld en deze heb ik naast een Syncmaster 2333HD (resolutie 1920x1080) gezet die ik voor een klant heb staan.

Ik vind zelf het resolutie verschil te weinig en tussen deze twee schermen is al een aardig kwaliteitsverschil in beeldkwaliteit te zien. En moet zeggen dat dat "kleine" verschil in beeldkwaliteit toch wel erg veel mooier kijkt.

Ik ga dus voor de F2380 vanwege de betere beeld kwaliteit. Helaas komt die op men kamer te staan en kan ik dus niet beide schermen naast elkaar vergelijken. Mocht er interesse zijn dan wil ik mijn bevindingen nog wel hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:01

Zillion01

Obey your screen!

Ik heb 2 2343BW's maar ik heb er nix aan als grafisch ontwerper, je moet er kaarsrecht voor zitten en de kleuren zijn erg slecht. Heeft iemand misschien een tip voor kleur echtere monitors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@Zillion01, dit is topic kaping, je moet kijken naar het paneel dus geen TN maar S-pva of S-ips

@TS, kijk eens rond in de mediamarkt o.i.d Daar kan je de grootes zien en beoordelen naast elkaar. Als je kijkt naar schermen met LED die geven zwarte kleuren heel mooi weer. Verder zeg je dat je veel bezig bent met autocad. Dan is denk ik een grote resolutie handiger omdat je dan nauwkeuriger kan werken.