Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Beeld freezed (geluidherhaling)

Pagina: 1
Acties:

• toxjee
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 15:41
Hier komt een lang verhaal:P

Het begon nadat ik de PC had "verhuisd", Hij begon zomaar uit te vallen en mn beeldscherm kreeg toen geen input meer, dit was opgelost door er een oude gfx in te stoppen( die alleen stroom krijgt vanaf het moederbord)
Daardoor heb ik een nieuwe videokaart gekocht maar gevolg was het bleef weer uit vallen. Uiteindelijk Geformat, waarnaar ik een dag of 2 geen last had en hij toen weer is een x uitviel wat zich daarna maar weer bleef herhalen en vaker terugkomen ( screen freeze met af en toen geluid herhaling erbij). Ook nog Memtest gerund zonder problemen.

setup:
XP home
GTX275 twinfrozer OC (oude: 2900XT, oudgfxmet mobostroom: nvidia7300)
E6850 3,0ghz
Asus P5N-32 SLI PLUS
EnerMax 500W

toch nog kort gehouden:P

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Als je met 'uit te vallen' bedoelt dat hij opeens 'uit staat' of 'opnieuw start' dan moet je eens proberen met zo weinig mogelijk aangesloten apparatuur op te starten en zien of hij op deze manier uit gaat vallen. Zo sluit je al heel wat hardware uit en kan je er zeker van zijn dat het probleem daar wel of niet ligt.

Als het probleem daar wel ligt is het een kwestie van uit te zoeken waar het probleem ligt door ze één voor één terug aan te koppelen en ene tijd te testen. Als het probleem daar niet ligt dan heb je enkel nog als optie één voor één alternatieve hardware te proberen, begin dan eerst eens bij de voeding... Heb namelijk in mijn jonge jaren met hetzelfde probleem eerst eens alles vervangen, bleek het gewoon uiteindelijk aan de voeding te liggen.

Volgens je beschrijving lijkt het voor mij dat de voeding het probleem is aangezien de grafische kaart en het moederbord al het probleem niet zijn, maar het kan natuurlijk nog steeds ergens anders aan liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door TaraWij op 06-10-2009 00:14 ]

• toxjee
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 15:41
Hij valt niet meer uit maar beeld loopt vast en staat dan stil en kan dan niks meer doen, ik zal kijken of ik van iemand andere voeding kan lenen. thanks.