Toon posts:

AH fuijitsu Siemens hangt..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze PC met Asus 2bf-vm MoBo, Ati rage 128, seagate HD, PIII 500 (katmai) Proc. met dvd en writer loopt spontaan kats vast. Ik heb van alles geprobeerd.. het installeren van win 98 NL wilde zelfs niet meer (crash bij introscherm)
Nu heb ik de Ati vervangen door een Asus v3800, en het gekke: win 98 wil in ene wel doorlopen. Maar aan de vreugde kwam al snel een einde, ook met de asus v3800 loopt de PC spontaan vast.
Iemand een id?

('k heb een andere HD geprobeerd=> geen vooruitgang;
Het geheugen getest, basis test=> ok,
Loopt vast bij extended test.. Als ik dan de IDE losgooi (HD, writer en cdrom) loopt hij later in het proces vast.. )

Ik denk dat het MoBo aan gort is... Wat zijn de meningen hier?

Verwijderd

voeding

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zeg je dat? ervaring of gok? Ik zal eens proberen de writer en romspeler volledig los te koppelen

(maar waarom zou ik daar nu zo opeens last van krijgen? )

Verwijderd

omdat het is gebeurd nadat je er een zwaardere videokaart in heb gemikt, die dus meer stroom verbruikt.

Als een een 300Watt voeding hebt (zoals ik) dan zit je wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Maar met die asus gaat het juist beter, terwijl die ati er altijd (ong. een jaar) in heeft gezeten.. Zo opeens problemen...
Dat ligt volgens mij niet aan de voeding!

Verwijderd

Dan kun je het proberen door op de starten met 1 reepje geheugen, videokaart en hd de rest er uit mikken, doet ie het dan nog niet is waarschijnlijk je mobo verrot.

Lijkt me sterk dat je proc dood is, geheugen kun je evt. nog bij een vriend in de pc rossen en kijken of ie het daar wel doet, dan weet je iig zekers dat je mem goed is.

Verwijderd

Ik heb ook zoŽn probleem gehad met mijn Fijitsu siemens pc (dezelfte), ook spontane (volledige) freezes van het systeem.
Bij mij kwam het door een ondeugdelijke voeding, en het probleem was voor vier tientjes opgelost. heb je het al met een andere voeding geprobeerd ?
overigens heb ik er nu een gf2 mx probleemloos inzitten....

Verwijderd

Topicstarter
Hij start nog wel op... maar in windows loopt hij op een willekeurig moment kats vast.
Nu heb ik gisteren windows eraf gegooid (dacht dat het daar aan lag) en er proberen op te zetten (toen zat die ati er nog in). Dit lukte niet.. hij crashte bij het introscherm van de setup.
Later die avond heb ik die asusv3800 er in gedrukt, toen wilde hij ineens wel win installeren.
Alleen de rare crashes bleven.. bij het minste of geringste looopt hij gewoon vast..

Bij geheugenfouten krijg je vaak blauwe schermpjes en veeeeel fouten op de HD bij scandisk... Ook geen last van ..

VAAAAGGGGG

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 00:41
dit probleem zit dus wel in de voeding, ik heb het ook gehad bij een kennis, de volgende werkwijze hanteren
1. bel naar support, zeg dat je pc constant crasht, ook na reinstall van windows
ze lopen nu een aantal stappen met je door, waaronder het resetten van je bios
2. bel nog een keer, vermeld je storingsnummer, zeg dat het probleem niet weg is, vraag of het in de voeding kan zitten
ze maken een afspraak en binnen een week komt een dude een nieuwe voeding monteren, gratis

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

Verwijderd

Topicstarter
ook als de garantieperiode verlopen is (jaartje garantie en gekocht in 11/99)?

Verwijderd

Garantie voorbij ? Vergeet t dan maar, wordt dik dokken...

Je kunt beter even na zo'n hangup de kast openmaken en even alle spanningen op de ATX connector meten. Zal er vast wel eentje van weg zijn of ver in elkaar gezakt. enerzijds is zo'n ding zelf vrij eenvoudig te maken (zit geen zak aan compo in) maar als je dat echt niet aandurft (hoge spanningen in geschakelde voeding en zo) kun je t beste de voeding er uit schroeven en meenemen naar de compboer, heeft vast wel iets vervangends liggen voor interessant bedrag. scheelt zo 200 piek met laten repareren door F/S

Verwijderd

is de koelig van de processsor wel goed kan ook problemen geven als die te weinig koelt en temp proc te hoog wordt

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Dat heb je met die huismerk chips (;)) en een brakke voeding (;)) van AH.

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

idd de voeding van die machines zuigt... heb het genot gehad om op de repair afdeling van die fujitsu pc's :r te werken en als we die oudere (PIII 500 dus) binnen kregen, was standaard dat er een nieuwe voeding in kwam, omdat die daar standaard in zit zo brak is als een... ja wat zullen we het noemen... :)

Als je inderdaad gaat lopen bellen kan je beter de pc laten opsturen... intern worden die dingen 3 x beter getest en anders krijg je dat gezeik van: gozer komt langs, voeding vervangen -> probleem opgelost: jij mazzel, probleem niet opgelost: nieuwe afspraak met nieuw mobo (bijvoorbeeld, etc. etc.

En dat wil je niet... :)

edit: typo :P

SysSpec

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:04

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik heb een nieuwe AH pc van FJ, en die hangt ook. Ben een beetje ten einde raad inmiddels:

[topic=133198]

Enig idee of dit ook aan de powersupply kan liggen? Vergeet niet dat het probleem bijna alleen in IE optreedt bij mij.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
Nou.. vandaag toch maar es naar de helpdesk gebeld.. Inderdaad.. De voeding! Kep bij de lokale hobbyboer een 300 watter gehaald.. EN JA bijna vier dagen later loopt hij weer naar behoren..

Thanx mensen!
Pagina: 1