Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, heb een samsung sgh-u600 waarvan na een val het display en de cover stuk waren.
Nu is de cover met touchpad en het display vervangen maar de touchpad knoppen lichten op maar werken niet.

Heb ergens gelezen als de touchpad keys niet werken:

Download(flash it) last software version (recomended ver of U600**GD4~)
Then input keystring(enter) *#9998*86824# to download firmware of touch
key from main binary newly downloaded to IC ROM of touch key.(The time
required will take nearly 20 seconds) if succesfull,you can see message "TOUCHKEY DOWNLOAD COMPLETE"
Then Power ON/OFF(Reboot)When upgrade completed.
Then check download success, enter *#0206*8376263# and confirm touch ver:1.3

Maar waar vind ik de laatste nieuwe FW en welk flash tool?
Momenteel heb ik U600BXXHB1 als firmware in de gsm.

Weet er iemand raad?
Thanx in advance...

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, het ligt waarschijnlijk aan de flexcable dit tussen de slider zit.

Het vervangen van de flex is een redelijk rottig klusje, waar je in ieder geval een soldeerbout voor nodig heb. Ik weet niet waar je het display en de cover heb laten vervangen, maar ik zou daar even naar terug gaan. Die gasten kunnen het waarschijnlijk wel.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
De flexcable is vervangen samen met de rest.

Enig idee waar ik de juiste firmware vinden kan?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Officieel alleen bij Samsung. Deze software is niet voor de eindgebruiker ergens officieel te downloaden.

Ik heb honderden toestellen van dit type gerepareerd en kan vrijwel met zekerheid melden dat een touchpad probleem aan de flexcable moet liggen. Mogelijk is de vervangen kabel niet goed gesoldeerd of is `ie tijdens de assembly een beetje ingescheurd.

Ik zou toch even gewoon terug gaan.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
Ginz schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:44:
Officieel alleen bij Samsung. Deze software is niet voor de eindgebruiker ergens officieel te downloaden.

Ik heb honderden toestellen van dit type gerepareerd en kan vrijwel met zekerheid melden dat een touchpad probleem aan de flexcable moet liggen. Mogelijk is de vervangen kabel niet goed gesoldeerd of is `ie tijdens de assembly een beetje ingescheurd.

Ik zou toch even gewoon terug gaan.
Het probleem is dat ik hem laten herstellen heb ergens ver in Duitsland (www.desatech.de), met een vorige Gsm (sony K750i) was de joystick stuk en die hebben ze perfect vervangen voor €20 (inclusief transport) maar nu heb ik €60 betaald voor het vervangen van display + cover met touchpad (en een kapotte flex zat bij de gsm toen ik hem terugkreeg) .Maar nu probeer ik de hersteller terug te contacteren (al 2 maanden ), maar hij geeft geen teken van leven meer.
Dus wou ik het eens proberen met die tip om de Firmware up te daten.

Er weet precies niemand welke firmware ik nodig heb en waar die te vinden is.(officieel of niet-officieel)
Ik heb mijn Omnia i900 al talloze keren geflasht en tot nu toe is dit steeds gelukt .
Maar voor de u600 kan ik niks vinden. :'(