[Exchange2007] Meerdere mailboxen zonder Outlook

Pagina: 1
Acties:

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 10:14

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Ik gebruik een groot gedeelte van de dag de Exchange Web Access en Server Activesync om mijn mail te bekijken, daar komen al mijn persoonlijke-mail adressen binnen, dat zit wel goed. Maar we hebben ook een gezamelijke (met 6 man) info mailbox. Die zie ik dan helaas niet, zowel niet in de webaccess als op mijn Windows Mobile Smartphone. Dat vindt ik erg jammer. In Outlook werkt het echter wel 'perfect', je ziet de meerdere mappen onder elkaar staan, kan namens iemand versturen, helemaal goed. Helaas heb ik niet de hele dag de beschikking over een laptop + mijn eigen Outlook (die loopt wel via Outlook Anyware).

Mogelijke oplossingen waar ik aan heb zitten denken;

Oplossing 1; Domweg de delivery ook laten gebeuren op het persoonlijke-account
Nadeel: Geen status/voortgang controle met je collega's, je kan niet zien of de ander hem al gelezen heeft, verwerkt heeft (bv beantwoord of verplaatst naar een submapje "Verwerkt" / "Archief"). Daarom valt deze optie af.

Oplossing 2; Via de webaccess via https://server/owa/info@domein.nl met je normale inlog kan je bij de andere mailbox komen. Blijkbaar kan je die twee IE vensters/tabs tegenwoordig ook naast elkaar open laten staan, niet ideaal maar het kan.
Nadeel: Kan niet op de smartphone, via een smartphone browser de webaccess gebruiken is geen optie. In je smartphone kan je geen extra mailbox / exchange account toevoegen[?] Daarom valt deze optie af.

Oplossing 3; IMAP / Scripten van synchronisatie van een submap van het postvak in tussen meerdere accounts. Zodat de structuur er ongeveer zo uit komt te zien;

-Postvak van [naam]
-Postvak IN [persoonlijke postvak]
-- Info-box [gezamelijke incl submappen gesynchoniseerd]
--- Verwerkt (zoals parent gesynchroniseerd)
--- Archief (zoals parent gesynchroniseerd)
-Postvak UIT
-Enz...

Nadeel: Via standaard MAPI is dat niet mogelijk lijt me, maar kan dit niet omzeilt worden? Of valt zoiets te scripten (evt met een virtuele desktop met daarop Outlook en allerlei regels)... Dan zou je alle mail toch 6x dubbel moeten laten binnen komen, via regels (Woord dat voorkomt in de berichtheader) verplaatsen naar de map, maar wil ook graag de status gelezen/ongelezen gelijk hebben, en als één iemand hem naar een verdere submap verplaatst moet dat overal gebeuren.

Hebben jullie nog een idee of oplossing wat ik helemaal over het hoofd zie? Of een idee hoe ik bovenstaande nadelen kan overbruggen? Andere manier van oplossen? Ik hoor het graag....

Omgeving: Exchange 2007 SP1 op Windows Server 2008 in Vmware,
20 gebruikers met mixed Outlook 2003/2007.
6 Man moet bij de info box kunnen, allemaal full control.

Verwijderd

Met owa kan dat prima, zie http://hosting.intermedia.net/support/kb/default.asp?id=1137

edit: niet goed gelezen ;)

Je kan natuurlijk ook gewoon de info mailbox als imap account toevoegen op je smartphone, mis je wel wat functionaliteit maar gelezen/ongelezen werkt dan prima.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 22:36 ]