Ik wordt langzaam gek en hoop op wat tips...
De situatie (kamers zijn te ver uit elkaar voor kabels):
Ik heb een fritzbox modem die zorgt voor de ADSl connectie en internet wireless rondstuurt..
In Kamer 1 staat een Sitecom WL-153 wireless router in bridge modus. Mijn pc enNAS zijn wired verbonden met deze router. Werkt prima.
Nu wil ik hetzelfde in kamer 2. Net een Sitecom wl-183 gekocht en deze wil ik ook op dezelfde manier als bridge gebruiken zodat ik wat apparaten wired kan aansluiten.
Het lukt me echter niet om de 2e bridge werkend te krijgen!!!!
-Ik gebruik precies dezelfde settings als op de 1e router die wel goed werkt (wel een ander fixed ip natuurlijk)
zoals:
-het mac address van de fritzbox
-dhcp server disabled
-set to AP bridge point-to-multipoint
-De fritzbox geeft aan dat 2 repeaters actief zijn
-Ik heb alle security uitgezet om eerst de basis werkend te krijgen
De nieuwe router wil gewoon niet verbinden naar het internet. Of eigenlijk goed verbinden met de fritzbox want die kan ik niet eens pingen.
Logging op de routers en fritzbox is minimaal dus ik kan ook niet goed zien wat er mis gaat.
Wie heeft enig idee?...
De situatie (kamers zijn te ver uit elkaar voor kabels):
Ik heb een fritzbox modem die zorgt voor de ADSl connectie en internet wireless rondstuurt..
In Kamer 1 staat een Sitecom WL-153 wireless router in bridge modus. Mijn pc enNAS zijn wired verbonden met deze router. Werkt prima.
Nu wil ik hetzelfde in kamer 2. Net een Sitecom wl-183 gekocht en deze wil ik ook op dezelfde manier als bridge gebruiken zodat ik wat apparaten wired kan aansluiten.
Het lukt me echter niet om de 2e bridge werkend te krijgen!!!!
-Ik gebruik precies dezelfde settings als op de 1e router die wel goed werkt (wel een ander fixed ip natuurlijk)
zoals:
-het mac address van de fritzbox
-dhcp server disabled
-set to AP bridge point-to-multipoint
-De fritzbox geeft aan dat 2 repeaters actief zijn
-Ik heb alle security uitgezet om eerst de basis werkend te krijgen
De nieuwe router wil gewoon niet verbinden naar het internet. Of eigenlijk goed verbinden met de fritzbox want die kan ik niet eens pingen.
Logging op de routers en fritzbox is minimaal dus ik kan ook niet goed zien wat er mis gaat.
Wie heeft enig idee?...
[ Voor 42% gewijzigd door etienneb op 07-10-2009 18:03 ]