Voeding echt stiller zo :?:?

Pagina: 1
Acties:

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik heb dus plannen om mijn voeding buiten mijn kast te hangen (aan de achterkant). Nu is eigenlijk mijn vraag of dit ook echt stiller is. Ik wil straks namelijk niet merken dat het geen nut heeft gehad! Ik kan me namelijk wel voorstellen dat als je de voedingsfan op 7V laat lopen dat het dan een stuk stiller is. Maar het volgens mij is het veel slechter als je de voeding nog in je kast heb zitten en dan de fan op 7V laat draaien! Kan iemand dit bevestigen???

Wil dit namelijk errug graag weten zodat ik straks niet alles voor niets doe!! Maar dat snappen echte TWEAKERS zeker wel :).

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Hmm, is volgensmij al eerder een keer een topic over geweest... Enne, volgensmij was het zo dat het heel weinig tot geen enkel effect had, dus bezint eer ge begint...

Greetz

Bestuh!!

Verwijderd

Precies,

Heeft weinig zin; meesten die het doen, doen het voor het creëren van extra/meer airflow of ruimte. En als je ff nadenkt: meeste herrie van voeding komt van fan, en die zit aan de buitenkant. Plaats je voeding buiten de kast: fan nog steeds aan buitenkant. Resultaat nihil.

• freaky20
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp moet ik gewoon zorgen dat ik mijn voedingsfan op 7V en op 12V kan laten draaien (switch:)) en voor de rest ervan af blijven!!

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

Wat dacht je van helemaal ervan af blijven!
Is niet echt lekker wat je gaat doen natuurlijk, maar wat je wel kan doen is die fan aan de binnenkant van je voeding maken!!!

Is al een beetje minder herrie!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Voor de herrie heeft het geen zin. Het kan wel flink schelen in de temperatuur. (zeker als je een midi/mini tower hebt)

Geen inspiratie

• F0kke
  • Laatst online: 02-07-2025
Qua decibellen zal je er zeker niet op vooruit gaan, Qua temp zal het een paar graden schelen.

Verwijderd

Lijkt mij dat als je heb alleen aan de buitenkant hangt dat de herrie alleen maar meer wordt. Ik heb gewoon de fan aan een 5V/12V fanbus gehangen. Als ik niet actief wat aan het doen ben dan 5V en anders 12V
En als je kast voldoende airflow heeft mbv andere fans kan je hem standaard op 5V laten staan. Er wordt dan genoeg 'frisse lucht' aangezogen.. Bij mij staat ie altijd op 5V

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:34
Zet gewoon een stille fan in je voeding! dat is echt niet zo moeilijk ofzo, koop een 80mm fan die 20db doet dat hoor je (bijna) niet :)
Pagina: 1