Betalen we nu in Nederland teveel voor laptops?

Pagina: 1
Acties:

• bdegroot
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:30
Ik was al een tijdje opzoek naar een nieuwe laptop. Vanzelfsprekend wil ik voor een zo laag mogelijk bedrag de best mogelijke specs. Nu heb je in nederland wel een paar leuke aanbiedingen, maar als je dit vervolgens met bijvoorbeeld duitsland gaat vergelijken is dit toch wel een groot verschil. Daar krijg je voor hetzelfde geld wel blue ray, Geforce 240m, Intel T6500 etc. Zie bijvoorbeeld deze laptop in duitsland, de Packard Bell easynote TJ65-DT-007GE. Deze is op verschillende shops voor rond de €650,- te krijgen en heeft Blueray, geforce 240 video, Intel T6500 processor, 4 GB mem, bluetooth, 15 inch scherm, Gigabit lan, Wifi A-G-N. etc.etc.

Packard Bell easynote TJ65-DT-007GE -> URL Duitse webwinkel

Je zou er bijna voor naar duitsland rijden. Of kent iemand hier in nederland een vergelijkbare aanbieding met dezelfde prijs/specs verhouding?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23
Baseer je dit nu op één laptop? Of is dit gewoon een verkapte 'weet iemand welke laptop ik moet nemen'-vraag?

The devil is in the details.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

1 link, da's bij mij al spam, zeker in zo'n verhaal.

Daarnaast wil ik voor geen goud een duitse layout van keyboard, dus elke euro meerprijs, en vanwege de garantie, koop ik het wel in Nederland... Ik geef het liever in Nederland uit dan komt er nog een beetje terug de kas in via de belasting die dan niet naar het buitenland gaat... Maar ik dwaal af..

Ken je de pricewatch al trouwens?

Ey!! Macarena \o/

• bdegroot
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:30
Mute schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:33:
Baseer je dit nu op één laptop? Of is dit gewoon een verkapte 'weet iemand welke laptop ik moet nemen'-vraag?
Nou, deze viel me wel heel erg op ja. Maar zo zijn er nog wel een aantal laptops aan te wijzen in Duitsland. Verbaas me gewoon over het verschil in prijs tussen toch twee landen die naast elkaar liggen.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:39
Hangt helemaal af van het type laptop dat je koopt. Als het een type is dat uit productie gaat (en dat is vaak al na 3 maanden) dan willen sommige winkels dat model nog weleens dumpen tegen of onder inkoopprijs. Het risico dat je dan in de toekomst als shop nog meer op je product moet toeleggen is dan weg. Heb bij de mediamarkt (Utrecht) laatst ook laptopjes gezien met een Core2Duo, Blu Ray en een dedicated grafische kaart voor 599,- Nieuw in doos, maar wel uitlopende modellen.

Teveel is ook relatief. De diverse tussen personen moeten ook brood op de plank krijgen.De enige manier om antwoord op je stelling te krijgen is om een grote groep laptops wereldwijd te vergelijken. Echter zal je dan wel rekening moeten houden met de lokale cost of living. In een land waar de cost of living hoger is zullen de lonen hoger zijn waardoor de prijs van laptops door duurdere tussen personen kunstmatig hoger wordt.

Persoonlijk denk ik dat er in NL niet teveel voor laptops betaald wordt en dat dit o.a. komt door tweakers.net die met de pricewatch de hele pc markt transparant gemaakt heeft (= grote concurrentie)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64