Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Pietb
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik wil binnenkort een aantal nieuwe onderdelen voor mijn pc gaan kopen (lees: bijna een hele nieuwe :)).

Maar nu wil ik graag weten wat jullie denken dat ik percies moet kopen. Ik wil ongeveer 2000 gulden uitgeven aan een mobo + processor (AMD natuurlijk) + geheugen + HD. De HD staat al vast, dat wordt een 45GB IBM. Maar moet ik nu wel of niet de nieuwe Thunderbird kopen (met 266 Mhz. bus) in combinatie met DRR RAM? En welk mobo? Belangrijk is voor mij dat het een en ander stabiel loopt, ik heb (voorlopig) geen overclock plannen.

PS Ik doe voornamelijk programmeren (C++/Java/PHP) en internetten op deze bak.

Thanx

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

DDR en mobo's zijn moeilijk te krijgen, dus duur. Kijk ff naar de standaardonderdelen zolang je portemonnaie het voor het zeggen heeft.

• Pietb
  • Niet online
Ok, maar moet ik dan een 266 Mhz. FSB Athlon nemen of niet?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er zullen ook 100 MHz FSB (200 MHz ddr) mobo's komen en CPU's . Kan je dus ook PC1600 DDR inproppen als dat haalbaarder (lees: beter verkrijgbaar is).

Indien je echt gefixeerd bent op 266 MHz FSB's dan zul je nog ff moeten wachten en je 2000 piek ophogen.

• Pietb
  • Niet online
Ik ben nu zover dat ik weet dat ik een AMD 1200 266FSb wil met 512 MB infineon. Ook de HB staat al vast, maar het mobo nog niet. Ik hoor allerlei "wilde" verhalen over Abit, dus die valt af (stabiliteit is voor mij erg belangrijk). Welke mobo dan? MSI of Asus (geen raid of zo nodig).

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 05 maart 2001 23:02 schreef Pietb het volgende:
Ik ben nu zover dat ik weet dat ik een AMD 1200 266FSb wil met 512 MB infineon. Ook de HB staat al vast, maar het mobo nog niet. Ik hoor allerlei "wilde" verhalen over Abit, dus die valt af (stabiliteit is voor mij erg belangrijk). Welke mobo dan? MSI of Asus (geen raid of zo nodig).
MSI is iets stabier, maar de Asus is weer sneller(ook erg stabiel).

Wil je snel en stabiel=> Asus
Wil je wat langzamer en stabieler => MSI

Heb hier een Asus A7V, nog nooit problemen mee :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Pietb
  • Niet online
Tja, het zal hem dan wel in de prijs zitten :P

Dan ga ik denk ik wel voor de Asus...

Verwijderd

Nu is de A7V133 redelijk goed geprijsd. Als je echt stabiliteit wilt, zou ik nie voor Abit gaan.

Tip: Zorg dat je goed geheugen koopt! Infineon, Siemens, of echt duur geheugen :)

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

ik weet niet waar je die verhalen weg haalt maar mijn ABIT kt7a draait vanaf sochtends vroeg tot savonds laat op 1 windows (ME) boot.

• Pietb
  • Niet online
Op dinsdag 06 maart 2001 06:24 schreef bartie het volgende:
ik weet niet waar je die verhalen weg haalt maar mijn ABIT kt7a draait vanaf sochtends vroeg tot savonds laat op 1 windows (ME) boot.
Tja, die verhalen haal ik van het forum hier. Bij de een is het helemaal in orde, andere brengen hem terug enzo. En ik koop dan liever in een keer iets goeds.

• Pietb
  • Niet online
Op dinsdag 06 maart 2001 00:34 schreef werty het volgende:

Tip: Zorg dat je goed geheugen koopt! Infineon, Siemens, of echt duur geheugen :)
Ja dat was ik al van plan, maar kan ik nu beter Infineon of CAS2 Corsair (beide 256 MB) nemen? Scheelt wel weer 50 piek, maar goed...

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Wat is dat toch opeens, een half jaar lang word Abit de hemel ingeprezen. En opeens roept iedereen dat ze instabiel zijn etc etc.
Dit is dus gewoon niet waar.
Het is een feit dat de Via chipsets voor amd niet zo makkelijk stabiel te krijgen zijn als een intel systeem.
Dit is een probleem waar zowel Asus, als Abit en ook MSI mee te kampen hebben.
Maar bij alle 3 is het in de meeste gevallen goed op te lossen, kost alleen wat tijd voordat je alle kinderziektes eruit hebt.

Ik heb zelf een Asus, en die heeft het altijd prima gedaan. Die kan ik ook zeker aanbevelen, maar dit kan ik ook zeggen over Abit en MSI.

Als je niet wilt overklokken, zou ik MSI pakken, want die is het goedkoopste.
Wil je dit wel doen, pak dan een abit of asus.

succes ermee

Geen inspiratie

• Pietb
  • Niet online
Ja, ik kan wel de MSI nemen, maar de Asus schijnt weer sneller te zijn. En het moet naast stabiel natuurlijk ook snel zijn >:)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Floor-is

5.2

Op dinsdag 06 maart 2001 09:43 schreef Pietb het volgende:

[..]

Ja dat was ik al van plan, maar kan ik nu beter Infineon of CAS2 Corsair (beide 256 MB) nemen? Scheelt wel weer 50 piek, maar goed...
Ik zou voor Corsairs gaan!
MSI moederbord (KT7 Turbo)
1200Mhz AMD 266Mhz fsb

De MSI is én goedkoper én stabieler én ook geschikt voor overklokken. Het prijsverschil telt ook, je gaat echt geen verschillen zien van meer dan 4 a 5 procent, dus om daar nu zo veel geld voor te betalen...

Bericht hierboven

• Pietb
  • Niet online
Ik zou voor Corsairs gaan!
MSI moederbord (KT7 Turbo)
1200Mhz AMD 266Mhz fsb

De MSI is én goedkoper én stabieler én ook geschikt voor overklokken. Het prijsverschil telt ook, je gaat echt geen verschillen zien van meer dan 4 a 5 procent, dus om daar nu zo veel geld voor te betalen...
Ja, dan kan ik dat geld beter besteden aan beter geheugen. Misschien ga ik wel 2 * 256 MB kopen en het verschil tussen het moederbord van Asus en MSI heft dan mooi het veschil op tussen de prijzen van Infineon en het Corsair geheugen 8-)

• Pietb
  • Niet online
Nog effe wat: welke mobo moet ik dan hebben van MSI? De MSI K7T Turbo?
Pagina: 1