[Ubuntu9.04/OpenLDAP/Radius]Ik geraak niet in mijn LDAP

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:09
null

[ Voor 99% gewijzigd door HyperBart op 30-09-2015 23:49 ]

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Loop de volgende howto eens door: http://islandlinux.org/ho...certificate#install_slapd
Staat wat info in mbt het testen van je installatie (let wel; in combinatie met een ssl certificate)

Verwijderd

Je kan toch gewoon 'n DNS opzetten voor je interne netwerk ? Beetje onzinnig misschien voor die paar PC'tjes maar als de config daarom vraagt.

• HyperBart
null

[ Voor 175% gewijzigd door HyperBart op 27-11-2019 18:47 ]

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10 15:37

ripperke

w00t!

Volgens mij moet je gewoon cn=admin,dc=thuis,dc=bXXXX gebruiken ipv administrator.

Run eens een slapcat of ldapsearch -x, verder kan ldap prima werken zonder dns.

[ Voor 2% gewijzigd door Ginz op 05-12-2019 18:06 ]

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• HyperBart
Ok, ik ben ondertussen na mijn lessen op school ook wat verder, ik weet nu dat ik kon inloggen met

"cn=admin,dc=domein,dc=local"

dus dat werkt, ik heb ook wat OU's.

Nu ben ik verder bezig met radius te koppelen aan de LDAP. Dat wil nog niet echt lukken, mijn authentication request gaan niet door. hij blijft maar proberen en ik krijg geen foutmelding terug. maar daarvoor ga ik even een ander topic starten/kicken!

Edit: ik kan ook geen users toevoegen, het enige user-achtige object wat ik kan toevoegen in phpldapadmin is een Simple Security Object. Heb ik dan niet het juiste schema om een "User account" toe te voegen of hoe ?

[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 27-11-2019 18:47 ]

Verwijderd

Je moet een posixAccount hebben waarschijnlijk. Ik zou zoeken naar een schema in de trant van /etc/ldap/schema/nis.schema
Pagina: 1