[windows 7] samba werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:48
Ik heb een probleem met sharing. Ik heb zonder problemen altijd gedeeld voor mijn popcornhour. Nu wou ik graag via de xbox360 iets kijken en heb ik dus een map toegevoegd in mediaplayer (de map series). Nu kan ik ineens echter geen enkele share meer bereiken via de popcornhour. Alle rechten etc zijn gewoon nog goed ingesteld. Ik kan via de popcornhour wel bladeren door de mappen van mijn computer maar de inhoud wordt niet weergegeven.

Om het nog wat erger te maken lijkt mediaplayer 10 niet echt lekker met de xbox360 te werken. Een wmv file die ik nu wil afspelen wordt gewoon niet gevonden.

Ik heb van alles geprobeerd (rechten opnieuw toewijzen, delen in en uitschakelen, bibliotheek van mediaplayer weer weggehaald) maar nog steeds geeft de popcornhour aan dat hij geen content kan vinden. Wat kan ik doen om dit te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ook niet op IP adres? Had ik hier eerst ook. Naam werkte niet, IP wel.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik zal het proberen. Maar nogmaals, de naam werkt wel, maar hij ziet de content erin niet. Wel de mappen.

Verder heeft hij het gewoon gedaan, sinds ik in mediaplayer de videobibliotheek heb uitgebreid met enkele mappen (voor de rest stond alles al ingesteld op mediasharing) werkt het dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Helaas, geprobeerd via ip-adres. Maar ook dat werkt niet met mijn popcornhour. Ik snap niet wat er ineens gewijzigd is. Maar het moet te maken hebben gehad met de bibliotheek uitbreiden in mediaplayer 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Een rebootje (pc en pch) kan geen kwaad, de popcornhour is nogal een bitch met upnp; stopt er om de haverklap om onduidelijke redenen mee.

edit: dit gaat dus om upnp, niet om samba ;) (samba is ander woord voor windows filesharing, wat op zijn beurt weer niets met media player te maken heeft).

[ Voor 36% gewijzigd door Mental op 05-10-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
tja, de reboot heb ik bij beiden al wel geprobeerd. upnp boeit mij niet voor de popcornhour, het gaat mij om samba shares. upnp werkt niet eens fatsoenlijk met de xbox360, altijd al een ramp gevonden. Ik gebruik de xbox360 normaal enkel voor hd wmv's omdat die onder de pch geen 5.1 geluid geven. Helaas kan de xbox die dingen zelfs niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Waarom heb je het dan over mediaplayer? Die heeft niets met een fileshare (samba) te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het over mappen die op een Unix/Linux bak zitten die je hebt toegevoegt in mediaplayer via gebruik van Samba en deze wil laten streamen naar je Xbox?

Zoniet, graag verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
@mental, dat vind ik ook. Toch werkte het 2 uur geleden prima totdat ik in windows mediaplayer enkele mappen heb toegevoegd aan mijn videobibliotheek.

@typnix, nee ik heb het over mappen gewoon onder windows, een map films en een map series. Die mappen heb ik enkel toegevoegd om op de xbox360 de enkele hd wmv's te kunnen afspelen. Voor alle andere bestanden gebruik ik pch. (mkv's e.d.). Nu interesseert het hele upnp gebeuren via windows mediaplayer mij niet zoveel, maar wel dat samba niet goed meer schijnt te werken. Hij kan de mappen zien en er doorheen bladeren. Maar de popcornhour ziet echter geen bestanden in de mappen. (no content available).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
systeemherstel?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
DarkShadow schreef:
de naam werkt wel, maar hij ziet de content erin niet. Wel de mappen.
Klinkt in mijn oren soort van probleem met de attributen of de permissies... Je kan lokaal met Attrib testen, over het netwerk met AccessChk testen en natuurlijk ook even bij de eigenschappen van de map zelf gaan kijken. Ook kan je op beide computers eens kijken wat Process Monitor oplevert. Op de ene computer filter je op netwerk en op de andere op files, je moet er op letten wat er gedaan wordt en of deze acties gelukt zijn.

Lees net nog dat je wel al van alles hebt geprobeerd qua permissies, toch kan het nog even nakijken met tools die het zwart op wit tonen niet veel kwaad. Nog een andere suggestie is eens te kijken of een andere computer er problemen mee heeft, als deze namelijk geen problemen heeft dan ligt het probleem ook hoogst waarschijnlijk niet aan het systeem dat deelt. In ieder geval succes, zo'n problemen met delen zijn soms wel eens lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Heb dit ook gehad met mijn HDX1000 nmt, uiteindelijk opgelost maar kan me niet meer herinneren hoe, vaag gevoel dat het iets met rechten te maken had.
Pagina: 1