Hoi
Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen?
Vorig jaar heb ik een nieuwe PC gebouwd in een Antec P182 kast met dit moederboard, met daarop een amd 5600+ dualcore met scythe NINja en met 4 gig Kingstons valueram 800 MHz in 2 reepjes.
daarop aangesloten 2 schijven 1 x samsung 1 TB en 1x WD green 1TB
Systeem blijft mooi koel zowel proc ca 2 a 3 graden boven kamer temp en HD ca 10 graden en passive videokaart ook op ca 10 graden hoger.
Zo afentoe loopt het systeem plotseling knalhard vast met een zwart schem en moet dan helemaal van de netspanning af voor het systeem weer opstart in de BIOS.
De tijd dat de spanning er af moet blijven is steeds langer geworden en het systeem weigert ook een restart vanuit windows.
Verwijderen van de schijven en videokaart en opstarten van on board video maakt daarin geen verschil.
Ook reageert het systeem in deze toestand niet op de power switch.
Ik ben terug geggaan naar de winkel (Prima zaak in Bergschenhoek) waar iik de spullen gekocht heb ( was gelukkig nog binnen garantie)
Ik heb hier nu een tweede moederboard van het zelfde type en die heeft na een paar dagen een zelfde gedrag.
Achteraf blijkt mijn broer in een gekochte PV exact dezelfde problemen met dit type MB gehad te hebben
Gekken is dat als de pc het dan inees weer doet dat het dan weer dagen goed kan gaan:S
Veel vertrouwen heb ik niet meer in dit board en ik heb met de winkel afgesproken dat ik het mag inruilen voor een ander type.
Nu zit ik alleen wat voor board zal ik nu nemen.
On board video blijk ik niet te gebruiken omdat ik de extaren kaart er bj heb gekocht dus hoeft hee on board video te hebben.
790 chipset ben ik nu even wat huiverig voor na deze ervaring of kan het gewoon iets in de constructie van dit board zijn?
Ik wil iig een passief gekoeld board met min 6 SATA waarvan 1 eventueel E-SATA
GB lan en bij voorkeur min PCI-E 16 voor de video kaart
en dan daarbij nog te gebruiken PCI kaartjes
een stuk of 8 USB heb hier als ik alles weer aangesloten heb 7 apparaten met USB
bords waar ik aan denk zijn:
pricewatch: Gigabyte GA-MA770-UD3
pricewatch: Gigabyte GA-MA790GP-UD4H
pricewatch: Asus M4A78-E
pricewatch: Asus M3N-HT Deluxe/HDMI
pricewatch: Asus M3N-HT Deluxe/Mempipe
pricewatch: Gigabyte GA-MA790X-UD3P
pricewatch: MSI DKA790GX Platinum
pricewatch: MSI K9N2 Zilent
Iemand hier een mening over?
In ieder geval vreselijk bedankt voor hulp in deze keuze
Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen?
Vorig jaar heb ik een nieuwe PC gebouwd in een Antec P182 kast met dit moederboard, met daarop een amd 5600+ dualcore met scythe NINja en met 4 gig Kingstons valueram 800 MHz in 2 reepjes.
daarop aangesloten 2 schijven 1 x samsung 1 TB en 1x WD green 1TB
Systeem blijft mooi koel zowel proc ca 2 a 3 graden boven kamer temp en HD ca 10 graden en passive videokaart ook op ca 10 graden hoger.
Zo afentoe loopt het systeem plotseling knalhard vast met een zwart schem en moet dan helemaal van de netspanning af voor het systeem weer opstart in de BIOS.
De tijd dat de spanning er af moet blijven is steeds langer geworden en het systeem weigert ook een restart vanuit windows.
Verwijderen van de schijven en videokaart en opstarten van on board video maakt daarin geen verschil.
Ook reageert het systeem in deze toestand niet op de power switch.
Ik ben terug geggaan naar de winkel (Prima zaak in Bergschenhoek) waar iik de spullen gekocht heb ( was gelukkig nog binnen garantie)
Ik heb hier nu een tweede moederboard van het zelfde type en die heeft na een paar dagen een zelfde gedrag.
Achteraf blijkt mijn broer in een gekochte PV exact dezelfde problemen met dit type MB gehad te hebben
Gekken is dat als de pc het dan inees weer doet dat het dan weer dagen goed kan gaan:S
Veel vertrouwen heb ik niet meer in dit board en ik heb met de winkel afgesproken dat ik het mag inruilen voor een ander type.
Nu zit ik alleen wat voor board zal ik nu nemen.
On board video blijk ik niet te gebruiken omdat ik de extaren kaart er bj heb gekocht dus hoeft hee on board video te hebben.
790 chipset ben ik nu even wat huiverig voor na deze ervaring of kan het gewoon iets in de constructie van dit board zijn?
Ik wil iig een passief gekoeld board met min 6 SATA waarvan 1 eventueel E-SATA
GB lan en bij voorkeur min PCI-E 16 voor de video kaart
en dan daarbij nog te gebruiken PCI kaartjes
een stuk of 8 USB heb hier als ik alles weer aangesloten heb 7 apparaten met USB
bords waar ik aan denk zijn:
pricewatch: Gigabyte GA-MA770-UD3
pricewatch: Gigabyte GA-MA790GP-UD4H
pricewatch: Asus M4A78-E
pricewatch: Asus M3N-HT Deluxe/HDMI
pricewatch: Asus M3N-HT Deluxe/Mempipe
pricewatch: Gigabyte GA-MA790X-UD3P
pricewatch: MSI DKA790GX Platinum
pricewatch: MSI K9N2 Zilent
Iemand hier een mening over?
In ieder geval vreselijk bedankt voor hulp in deze keuze
mrbert