Macbook Pro boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb recent op mijn mbp (late 2007, Santa Rosa) Snow Leopard geinstalleerd, en sindsdien heb ik meerdere malen een crash meegemaakt waarbij het scherm begint te "flikkeren" en mijn muis snelheid verhoogt, waarna ik niets meer kan dan uitdrukken.

Sinds vanochtend boot hij helemaal niet meer. Bij het opstarten krijg ik wel een boing, en het appeltje verschijnt even, gevolgd door een donkergrijs scherm met de boodschap: You need to restart your computer..etc.

Ik heb geprobeerd zowel SMC als PRAM te resetten, en ook om te booten van de Snow Leopard dvd. Het booten van dvd lukt niet, daar ik een eerder probleem had met de dvd-drive. Het is bij mijn weten niet mogenlijk te booten van een USB DVD drive.

Weet iemand misschien wat het probleem is, of wat ik nog meer kan doen? Behalve naar de apple service center gaan, dat is echt een last-resort.

• Rmanen
Kleine update, met zowel de Leopard als Snow Leopard DVD's laat hij eerst een mapje met vraagteken erin zien voordat het veranderd naar het bekende appeltje, en hij vervolgens vast loopt.

Verwijderd

Het klinkt als wat ik twee jaar terug met mijn iBook G4 heb gehad: een defecte harde schijf. Sowieso even langs een service centrum en laten checken dus.

Als er nog data op staat die je wil redden moet je de harde schijf nu zoveel mogelijk met rust laten en hopen dat ze er bij het service centrum nog iets mee kunnen doen...

• Rmanen
Het vreemde is, ik heb hem opgestart met de originele meegeleverde disk, en in Apple Hardware Test geeft hij geen fouten. Vervolgens Tiger kunnen installeren, dat ging goed, en daarna met disk utility de HDD gechecked. Dit gaf ook geen fouten. Tussendoor wel nog de nodige crashes, failed boots en artifacts in het scherm. De Snow Leopard dvd slikt hij nog steeds niet...

De harde schijf is al geformateerd bij de tiger install, maar ik heb gewoon nog backups, dus data is geen probleem :) Wat wel een probleem is, is dat een beetje apple service center er weken over doet om iets op te lossen. Zo lang zonder mijn laptop is ivm studie erg onhandig. Het leek mij ook een probleem met de HDD, maar na de hardware test en disk check weet ik het echt niet meer. In ieder geval zal de superdrive vervangen moeten worden denk ik.

• Rmanen
Ter afsluiting van dit topic,

Ik heb de mbp ingeleverd ter reparatie, en gisteren is hij teruggekomen met een volledig nieuw logic board. Alle andere problemen (superdrive/HDD) waren symptomen van een defect logic board.