Toon posts:

HDMI <-> Analoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de hdmi uitgang van mijn notebook aansluiten, althans het geluid ervan, op mijn mengpaneel via composite. Bestaan zulke kabels?

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-02 19:04
Nee hier zijn geen kabels voor. Je gaat dan ook van digitaal naar analoog. Hier is wel wat voor te koop, maar wel schreeuwend duur: http://www.svideo.com/hdmi2svideo.html

Het handigste lijkt mij gewoon om een 3,5mm jack naar 2x rca kabel te kopen en dan gewoon de line out/headphone van je laptop te gebruiken.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Waarom gebruik je dan niet gewoon de koptelefoonuitgang/line-out?
Mini-jack naar tulp voor €5 en klaar = hansnijhuis ;).

edit: oplossing was al gegeven, volgende keer eerst lezen :P

[ Voor 20% gewijzigd door mac1987 op 05-10-2009 17:50 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

De vraagstelling is sowieso krom, want "composite" is een video-aansluiting (dat gele RCA-stekkertje). Dus neem aan dat je gewoon analoge audio-ingangen bedoelt...

En dat is zoals gezegd niet zo makkelijk gezegd dan gedaan omdat je van een digitaal signaal naar analoog signaal gaat en daar dus een adapter/converter als bovenstaande tussen moet.

Overigens mist dit topic wel wat aan inzet. Zo maar je vraag hier neergooien is niet de bedoeling want GoT is een discussieforum en geen helpdesk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:33:
Ik wil de hdmi uitgang van mijn notebook aansluiten, althans het geluid ervan, op mijn mengpaneel via composite. Bestaan zulke kabels?
Denk niet dat dat gaat werken, aangezien HDMI digitaal is en je mengpaneel analoog, je kan wel natuurlijk een kabel vanaf de audioout van je laptop nemen naar je mengpaneel

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik begrijp dat dit dus niet gaat lukken. De bedoeling was om zowel de analoge audio out als de audio van de hdmi out (hetgeen windows ziet als 2 apparte geluidskaarten) naar het mengpaneel te leiden.

Dan maar met een usb geluidskaartje knoeien.
Pagina: 1