Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel kolom laagste waarde laten "oplichten"

Pagina: 1
Acties:

• kwaK1983
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09-2018
Ik heb een Excel bestandje gemaakt waarin prijzen vermeld staan van games op webshops.
Bedoeling is om de verschillen aan te tonen en zo te zien welke game waar te bestellen.
Nu heb ik zo een aantal gameshops naast elkaar staan en uit deze gameshops wil ik de goedkoopste (Cdwow.nl in dit geval) laten "oplichten" met een speciale opmaak.
Is dit mogelijk?

Games: Play.com Free Record Shop Bol.com Budgetgaming.nl Cdwow.nl
COD 5 € 51,99 € 64,99 € 65,99 € 45,54 € 43,99

Heb in het bestandje met =MIN(B2:F2) in G2 (hier dus €43,99) de laagste prijs al staan en met =MAX(B2:F2) in H2 (hier dus €65,99 bij Bol.com) de hoogste prijs al verzameld.
Hiermee heb ik ook het antwoord op de vraag welke het goedkoopst en duurst zijn en in I2 het verschil (G2 (uitkomst laagste prijs) - H2 (uitkomst hoogste prijs))

Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel

PSN ID: kwaK1983

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 20:59

Matis

Rubber Rocket

Je hebt voorwaardelijk opmaak ;)

Daar kun je een hele kolom met gegeven laten kleuren aan de hand van de waarde van de kolom.

Ik weet niet welke excel versie je gebruikt.

Zie: http://www.computertotaal...oorwaardelijke-opmaak.htm

[ Voor 22% gewijzigd door Matis op 05-10-2009 16:50 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• pedorus
  • Niet online
In 2007: Rijtje selecteren en dan Home->Conditional Formatting->Top/Bottom Rules->Bottom 10 Items.
En dan natuurlijk 1 op de plek waar 10 staat invullen. :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• kwaK1983
Bedankt voor jullie antwoorden, werk met Excel'97 (I know right! :p).....
Kun je met voorwaardelijke opmaak dan ook de laagste waarde eruithalen en een opmaak meegeven?
Want volgens dat artikel moet je zelf de voorwaarden ingeven, m.a.w. dan moet ik zelf de laagste prijs in gaan vullen terwijl ik het wil automatiseren, zodat hij automatisch een ander veld zou oplichten als de prijs zou gaan veranderen.
Stel dat de game bij de Free Record Webshop voor €20,- (as if) was te bestellen, dan zou in dit geval bij het invullen van de nieuwe prijs bij Free Record shop automatisch dit veld op gaan lichten (en de markering bij Cdwow.nl weggaan).

• pedorus
  • Niet online
Excel 97? Werk je in een museum ofzo? :+

Je kan "Formula is" gebruiken, en dan als formule "=B2=MIN(2:2)". Die formule kun je gewoon doortrekken, net als iedere andere formule. Ik weet alleen niet of de 'format painter' toen al bestond, dacht het wel. ;)

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

pedorus schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:42:

Je kan "Formula is" gebruiken, en dan als formule "=B2=MIN(2:2)". Die formule kun je gewoon doortrekken, net als iedere andere formule. Ik weet alleen niet of de 'format painter' toen al bestond, dacht het wel. ;)
off-topic: Belastingdienst werkt nog steeds met Excel 97, althans toen ik er een half jaar geleden nog werkte wel. :X

What's a cube to you?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat ook een optie zou kunnen zijn is middels een formule (=min) de laagste waarde uit een serie getallen plukken en vervolgens met 'voorwaardelijke opmaak' de cel die overeenkomt met deze waarde, groen laten kleuren...

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• kwaK1983
pedorus schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:42:

Haha, zo zou je het kunnen stellen, had zelf ook liever met 2007 gewerkt, maar dat heb ik zelf niet voor het zeggen helaas ;)

De format painter bestond denk ik nog niet, zal er in een later versie wel ingeslopen zijn, dus dat gaat helaas niet werken......
Switcherd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:52:
Wat ook een optie zou kunnen zijn is middels een formule (=min) de laagste waarde uit een serie getallen plukken en vervolgens met 'voorwaardelijke opmaak' de cel die overeenkomt met deze waarde, groen laten kleuren...
Dit zou dan de oplossing moeten zijn, alleen is het met voorwaardelijke opmaak niet mogelijk om de achtergrond van een cel te "kleuren", alleen de waarde zelf, maar daar zal ik het maar mee moeten doen dan ;-)
Is het overigens in een nieuwere Excel wel mogelijk om de achtergrond via voorwaardelijke opmaak te "kleuren".
Ik ga nog wel even goochelen met OpenOffice om te kijken of ik hier meer mee kan dan Excel'97, wat ongetwijfeld het geval zal zijn :P

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

kwaK1983 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:02:
[...]

Haha, zo zou je het kunnen stellen, had zelf ook liever met 2007 gewerkt, maar dat heb ik zelf niet voor het zeggen helaas ;)

De format painter bestond denk ik nog niet, zal er in een later versie wel ingeslopen zijn, dus dat gaat helaas niet werken......

[...]

Dit zou dan de oplossing moeten zijn, alleen is het met voorwaardelijke opmaak niet mogelijk om de achtergrond van een cel te "kleuren", alleen de waarde zelf, maar daar zal ik het maar mee moeten doen dan ;-)
Is het overigens in een nieuwere Excel wel mogelijk om de achtergrond via voorwaardelijke opmaak te "kleuren".
Ik ga nog wel even goochelen met OpenOffice om te kijken of ik hier meer mee kan dan Excel'97, wat ongetwijfeld het geval zal zijn :P
Ook in Excel 97 is het mogelijk om de kleur van de cel te laten veranderen. Je moet bij het dialoogvenster Format cells onder de tab Patterns kijken. Daar kun je de achtergrondkleur van de cel kiezen.

What's a cube to you?

• pedorus
  • Niet online
kwaK1983 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:02:
Beter zoeken dan. ;)
Hoezo? Volgens mij is dat dezelfde oplossing en hier lukt het wel om een andere achtergrond te krijgen.. :)

• kwaK1983
Rizzi schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:41:
[...]

Ook in Excel 97 is het mogelijk om de kleur van de cel te laten veranderen. Je moet bij het dialoogvenster Format cells onder de tab Patterns kijken. Daar kun je de achtergrondkleur van de cel kiezen.
Je hebt gelijk, eroverheen gekeken denk ik *wrijft slaap uit ogen*...... ;)
pedorus schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:16:
[...]

Beter zoeken dan. ;)

[...]

Hoezo? Volgens mij is dat dezelfde oplossing en hier lukt het wel om een andere achtergrond te krijgen.. :)
Ook hier moet ik je helemaal gelijk geven.
Gaf het te snel op en dacht te moeilijk, het is gelukt, thanks guys!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 20:59

Matis

Rubber Rocket

kwaK1983 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:33:
Gaf het te snel op en dacht te moeilijk, het is gelukt, thanks guys!
Hej, vergeet de dames niet :( ;)

Mooi dat het gelukt is :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Pagina: 1