Verwijderd
nee geloof het niet, hoezo? je kan trouwens wel 7 volt krijgen door 12v(geel) aan je + t hangen en 5v(rood) aan je -
Verwijderd
Moet je vooral doen, dan fikt je voeding geheid uit bij beetje belasting. Die circuits zijn beveiligd tov aardpotentiaal, als je n andere spanning gaat gebruiken als relatief aardpunt kan je beveiliging dat niet volgen en is de kans groot dat je de zaak overbelast zonder dat t in de limiting gaat. Gevolg lijkt me duidelijk
Een 9V spanningsregelaar (7809 geloof ik) aan je 12V aansluiting knopen, die 3 V overspanning is net lekker om dat ding goed te laten werken.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
Da's inderdaad prima oplossing, 3V is net even een half voltje meer als de dropout spanning van de 7809. Zo'n ding kost ongeveer 1 piek en kan in een TO220 behuizing 1 Ampere leveren mits goed gekoeld. als je de txt leesbaar naar je toe hebt is de linkerpoot de ingang (12 Volt), de middelste de aarde (hoef je niet aan te sluiten als je m aan t chassis van je kast schroeft die ook aarde is) en de rechter de 9V uit. Je moet wel even vanaf de beide buitenste pootjes een keramisch condensatortje van ca. 100nf solderen naar het middelste pootje, zo kort mogelijk op de aansluitpinnen. Dit is om oscillaties in de regulator te voorkomen.Op zondag 04 maart 2001 04:53 schreef mvdejong het volgende:
Een 9V spanningsregelaar (7809 geloof ik) aan je 12V aansluiting knopen, die 3 V overspanning is net lekker om dat ding goed te laten werken.
Haal al jaren 7 volt uit de voeding en nooit problemen...Op zaterdag 03 maart 2001 20:29 schreef okzel het volgende:
Moet je vooral doen, dan fikt je voeding geheid uit bij beetje belasting. Die circuits zijn beveiligd tov aardpotentiaal, als je n andere spanning gaat gebruiken als relatief aardpunt kan je beveiliging dat niet volgen en is de kans groot dat je de zaak overbelast zonder dat t in de limiting gaat. Gevolg lijkt me duidelijk
Verwijderd
Ik heb ook al tijen 7V uit mijn PC, totaal geen probleem....
Wel op een AT-El Cheapo voedinkje...maar ja da's ook vragen om problemen..
BTW Zit te wachten op m'n Enermax
Wel op een AT-El Cheapo voedinkje...maar ja da's ook vragen om problemen..
BTW Zit te wachten op m'n Enermax
Pagina: 1