"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Dit kan op zich wel, door een OnExit Macro te maken die gekoppeld is aan alle checkboxjes en na 20 vinkjes Enabled op False zet bij alle niet aangevinkte checkboxen (en dit evt ook ongedaan kan maken). Dus iets als:
Een probleem hiermee is dat je soms een keer extra op [tab] zal moeten drukken, of er 2 moet deselecteren om ze weer geenabled te krijgen.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Sub EnforceMaximumChecked Dim count As Integer Dim field As FormField For Each field In ActiveDocument.FormFields If field.CheckBox.Valid And field.CheckBox.Value Then count = count + 1 End If Next For Each field In ActiveDocument.FormFields If field.CheckBox.Valid Then field.Enabled = field.CheckBox.Value Or (count < 20) End If Next End Sub |
Een probleem hiermee is dat je soms een keer extra op [tab] zal moeten drukken, of er 2 moet deselecteren om ze weer geenabled te krijgen.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Ah thanks!
Had ik zelf niet gauw aan gedacht
Zal het morgen op het werk proberen, alvast bedankt
Update 6 - oktober: crap, het lukt niet.
Heb de formule toegevoegd in Visual Basic, maar Word geeft de volgende fout:
"de macro's in dit project zijn uitgeschakeld" » ik dacht heel simpel de macro's aan te kunnen zetten maar nee dus..
Nou moet ik zeggen dat ik niet zo bekend ben met Macro's, maar via de info / hulp kom ik niet verder.
Graag jullie hulp!
Had ik zelf niet gauw aan gedacht
Zal het morgen op het werk proberen, alvast bedankt
Update 6 - oktober: crap, het lukt niet.
Heb de formule toegevoegd in Visual Basic, maar Word geeft de volgende fout:
"de macro's in dit project zijn uitgeschakeld" » ik dacht heel simpel de macro's aan te kunnen zetten maar nee dus..
Nou moet ik zeggen dat ik niet zo bekend ben met Macro's, maar via de info / hulp kom ik niet verder.
Graag jullie hulp!
[ Voor 63% gewijzigd door Reaper.JA2 op 06-10-2009 11:11 ]
Klein kickje, iemand die kan helpen?
Extra -> Macro -> BeveiligingReaper.JA2 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:29:
Klein kickje, iemand die kan helpen?
Kies hier laag. Elke gebruiker moet dit wel instellen voor dit specifieke bestand.
Ik heb hier geen 2003, maar ik dacht dat gemiddeld kiezen een betere optie was, omdat anders macro's in alle bestanden worden ingeschakeld (incl. eventuele ouderwetse virussen). 
Vergeet ook niet de macro bij de properties van elk checkboxje te zetten.
Vergeet ook niet de macro bij de properties van elk checkboxje te zetten.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Pagina: 1