Toon posts:

Time Capsule met meerdere USB schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 3 weken nu aan de slag met de Imac en Time Capsule geen problemen ook niet met de back-up.
Het lukt me om achter de Time Capsule via de USB poort een andere harde schijf aan te sluiten.
Via Finder zie ik deze andere schijf dan ook.
Maar omdat ik meerder externe schijven heb wil ik deze ook tegelijker tijd aansluiten aan Time Capsule. Tot op hing ik gewoon een andere harde schijf aan de USB poort van de Time Capsule. Soms ziet hij een schijf niet maar dit terzijde.
Nu vraag ik me af als ik een USB hub aanschaf (met externe voeding) of ik dan de aangesloten schijven dan zie met Finder? Bovendien was is de nette manier om de USB schijf te ontkoppelen.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Jazeker, elke externe harddisk die je op je USB-hub (met externe voeding) aansluit, komt als extra share naast je Time Capsule share te staan.

Voordat ik een schijf ontkoppel, disconnect ik altijd eerst alle users via de Airport Utillity.

Verwijderd

Topicstarter
HitmanWVU schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:28:
Jazeker, elke externe harddisk die je op je USB-hub (met externe voeding) aansluit, komt als extra share naast je Time Capsule share te staan.

Voordat ik een schijf ontkoppel, disconnect ik altijd eerst alle users via de Airport Utillity.
Wat bedoel je met disconnect?

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:57:
[...]

Wat bedoel je met disconnect?
In Airport Utility onder het tabblad `Disks` is er een knop `Disconnect All Users`. Zodra je op deze knop klikt, worden alle active verbindingen met de shares van de TC of AEBS ontkoppeld.

Mocht je dus een share mounted op je desktop hebben staan dan zal deze verdwijnen zodra je op de knop klikt.