Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

krijg vista 64 niet aan het draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben net begonnen met de poging om vista 64 ultimate op een pc te zetten waar al vista home 32bit op zit. Als ik gewoon de cd in de dvd speler doe en ik klik op openen van setup dan krijg ik de foutmelding dat de desbetreffende OS niet gelijk is aan de te willen installeren OS. De tip die windows me geeft is probeer om te booten vanaf de CD.

Maar als ik me pc herstart met cd nog erin krijg ik geen melding druk op een knop om te starten vanaf cd, zet ik in de bios de dvd speler als eerste in de bootsequence dan doet hij ook niet starten vanaf de cd. Ik snap dus echt totaal niet hoe ik kan booten vanaf mijn cd want de computer wil het dus echt niet.

de hardware die erin zit:
q6600
asus p5k-e wifi edition
4gb dual channel corsair
620W voeding
8800GTX
en nog wat spulletjes

hopelijk kan iemand me helpen om toch vanaf die cd te booten want wil graag vista ultimate 64bit op deze pc laten draaien.

Groeten

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 15:46

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

64 bits upgrade over 32bits kan niet.

http://windowshelp.micros...149bdc5c8a701033.mspx#EBF

[ Voor 58% gewijzigd door Splinter Cell op 05-10-2009 15:59 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is dat een originele VistaDVD die je daar hebt? Ik heb er tot nu toe geen gezien die niet bootable zijn. Als je alleen boot met de DVDspeler aangesloten (en de rest dus even losgekoppeld van je systeem) start hij dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:01:
Is dat een originele VistaDVD die je daar hebt? Ik heb er tot nu toe geen gezien die niet bootable zijn. Als je alleen boot met de DVDspeler aangesloten (en de rest dus even losgekoppeld van je systeem) start hij dan wel?
bedoel je dat ik mijn twee hardeschijven dan even moet loskoppelen?
Ik heb inderdaad een vista dvd tevens dit doet hij niet alleen bij 64bit vista hij deed het ook bij mijn 32bit vista. Daar boote hij ook niet vanaf de cd wel gewoon in windows zelf daar kon ik wel daarmee upgraden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja, koppel die eens los.
Maar als die andere Vista DVD ook niet boot (en dat zijn beide originele schijfjes) dan zou ik eerder verwachten dat je mobo of speler loopt te bokken. Duw er eens iets in waarvan je weet dat ze bootable zijn en werken (die getest zijn op een andere pc).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook al geprobeerd om er een andere speler in te doen uit een andere pc in huis dat had trouwens ook niet geholpen.
kan dit niet ook iets zijn in instellingen in de bios ofso?

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 15:46

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:13:
ik heb ook al geprobeerd om er een andere speler in te doen uit een andere pc in huis dat had trouwens ook niet geholpen.
kan dit niet ook iets zijn in instellingen in de bios ofso?
Kijk eens naar de onboard controllers in de Bios. Ga die eens bij langs.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:11:
Ja, koppel die eens los.
Maar als die andere Vista DVD ook niet boot (en dat zijn beide originele schijfjes) dan zou ik eerder verwachten dat je mobo of speler loopt te bokken. Duw er eens iets in waarvan je weet dat ze bootable zijn en werken (die getest zijn op een andere pc).
ik heb net jouw tip uitegprobeerd, de 32bit vista die er nu ookal op zit die boot hij wel (originele cd) en de 64bit vista boot hij niet (wel kopie van originele cd).

ligt dit er nu dan aan dat hij mayb toch een kopie is? of dat hij mayb op een RW disc staat?

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Heb je een echte een-op-een kopie van de schijf gemaakt? Of heb je alleen de bestanden ervan op een schijf gebrand? Als je het tweede hebt gedaan, is het "bootable" gedeelte niet op je kopie aanwezig.

Verwijderd

Topicstarter
er is een image van gemaakt dus van de originele cd omdat daar een klein barstje aan de binnenring was ontstaan.
en die image is dus op een cd gezet...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan zou ik even een nieuwe DVD regelen (bel desnoods even met microsoft. Als je een geldige licentie hebt is dat geen probleem).

Verwijderd

Topicstarter
ik las net nog iets op internet als je een image overbrand dat hij dan als UDF moet zijn? Wat houdt dat eigenlijk in? want ik heb gewoon de image aangeklikt, programma ging open en branden maar.

Ben niet super geleerd wat pc's betreft maar weet de meeste dingen wel.
Pagina: 1