Draadloos netwerk over 200m, Hulp nodig a.u.b.

Pagina: 1
Acties:

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 17:07
Hallo,

Het bedrijf waar ik werk gaat binnenkort verhuizen (hemelsbreed ong. 200m verderop) maar omdat het nog 3 weken duurt voordat er een internet verbinding aanwezig is in het nieuwe pand zitten we met een probleem.

ik zat zelf aan een draadloze verbinding te denken met 2 ZyXEL NWA-1100's http://www.zyxel.nl/web/p...D5-4646-962E-27B98A6B4E5E

dan ziet het er ongeveer als volgd uit dacht ik:

oude pand: adsl-router->ZyXEL NWA-1100---draadloze verbinding----ZyXEL NWA-1100->3COM switch->PC's nieuwe pand

hier een afbeelding van de verhuizing(heb de teksten verkeerd om gezet zie ik net, maar maar verder voor de oplossing van het probleem niets uit):
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/dr41o6_th.png

Is dit een goede oplossing of zijn er betere/makkelijkere oplossingen?

Alvast Bedankt,
Groeten Mike

[ Voor 6% gewijzigd door Borkus op 05-10-2009 15:41 ]

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-03 20:24
Ik vraag me heel erg af of dit over 200 meter goed gaat werken, ook omdat je binnenshuis apparatuur wilt gaan gebruiken (denk aan muren tussen gebouwen die je mee moet rekenen).

Als het slechts tijdelijk is zou ik persoonlijk gaan kijken naar 2 richtantennes huren voor een paar weken
http://www.wifi4all.nl/verhuur is een bedrijf dat dit bijvoorbeeld doet.

Een normale wifi oplossing is hier denk ik niet heel erg geschikt voor.

Verwijderd

Normale Wifi oplossing ga je dit nooit goed aan de praat krijgen.
Denk dat je het advies van TigerMood kan opvolgen
Aan de andere kant vraag ik me af waarom het bedrijf gaat verhuizen als het netwerk eigenlijk nog niet op orde is. Wist het bedrijf niet al veel eerder dat ze gaan verhuizen, is de IT hier onderschat? Dit zal voor mij een 'No Go' zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 15:49 ]

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 17:07
De internet verbinding zou 7okt werkend zijn volgens kpn maar we hebben zojuist te horen gekregen dat dit verplaats is naar 27okt. Dus vandaar dat het allemaal iets anders loopt als gepland.

Waar de schuld precies ligt is niet van belang, er moet gewoon snel een oplossing verzonnen worden zal even kijken naar http://www.wifi4all.nl/verhuur

[ Voor 28% gewijzigd door Borkus op 05-10-2009 16:03 ]

Verwijderd

Is het niet mogelijk om een kabel te spannen tussen de gebouwen? Ik weet niet hoe hoog ze zijn, en of er masten zijn, maar als de gebouwen hoog genoeg zijn, is het misschien een idee om een staalkabel te trekken, en daaraan een FTP kabel (desnoods twee naast elkaar als reserve) te trekken?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb een tijdje in Kameroen gewerkt en daar hadden we Wifi tussen de verschillende panden met een maximale afstand van zo'n 3km.
We gebruikten toen masten met richtantenna's.
Dit werkte prima :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:04

franssie

Save the albatross

geen idee hoeveel bandbreedte jullie nodig hebben anders kan je ook een 3g prepaid mobieltje gebruiken voor die twee weken.
2 richt antennes moet werken, zijn ook wel zelf te bouwen maar aangezien het (afgaande op de foto) ook op een mastje of twee moet is huren waarschijnlijk beter voor de antenne's. De mastjes kan je bij de army dump halen (heten daar tentstokken van 32mm polyester dik) en die zet je dan in een satelliet tegelvoet. Met wat superlijm en ductape houdt dat wel een week of twee, drie.

/edit: voor het geld van de routers die je in gedachten hebt kan je echt beter huren of tijdelijk een kpn mobiel internet abo nemen lijkt me, als je tenminste 3.5G dekking hebt daar.

wat mag het dus kosten?

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 05-10-2009 22:28 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1