Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Slecht geluid WMP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende vervelende probleem.

Alleen in WMP 11 als ik audio afspeel is het geluid hol en ietswat krakerig eigenlijk ronduit slecht . Ik gebruik wmp eigenlijk nooit behalve in mijn webbrowser. Ik kan via nedeland.fm geen enkele radio zonder bagger geluid beluisteren. Krijg deze zenders ook niet in mijn winamp afgespeeld.

Ik heb eerst wat gekloot met audio driver omdat deze laatste geupdate waren via lenovo update (heb een lenovo thinkpad w500 met windows xp). Met oude of nieuwe driver blijft het probleem bestaan.

Heb ook al eens Direct X opnieuw geinstalleerd.
Heb ook al equalizer in wmp uitgezet, wow effecten en andere shit.

Bij bepaalde films is het geluid goed in WMP. Kan ik de sound-engine van WMP niet veranderen netzoals bij WINAMP??

Wat is een andere goede player die ook in mijn browser (mozzila, ie8) audio en video doet???

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:39

DeTeraarist

#Boots2Asses

Lijkt mij dat je een probleem hebt met een codec.
Wat voor filmpjes gaat het om?
Dat het ene filmpje het goed doet en de ander niet is hoogstwaarschijnlijk een codec probleem.
Kom eens met informatie over een filmpje wat het wel doet, en eentje die het niet doet. Met gspot of mediainfo kun je het bestand openen en zien welke codecs gebruikt worden.

De sound engine is in WMP volgens mij niet aan te passen.

Een andere speler die ook plugins installeert voor Internet Explorer, Firefox, Chrome en Opera is VLC.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Topicstarter
Mpga -codec en mp3 audio doen het slecht in wmp.

Ik heb trouwens een fddshow filter pakketje.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:39

DeTeraarist

#Boots2Asses

Zover ik weet is mpga gelijk aan mp3.
FFDShow bevat een mp3 filter. Die kun je wel uitzetten in de FFDShow opties(denk ik, ik gebruik geen alles-in-1-codecs of codec-verzamelpakketten). De meegeleverde mp3 decoder van Windows is zo slecht nog niet(Fraunhofer).

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen