[Accu] Niet startende auto starten met veel lichtere wagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:55
Ik wil daarnet vertrekken naar de bank, wil mijn auto niet starten 8)7 Het betreft hier een VW polo 1.4 60 pk. Nu heb ik wel startkabels liggen en een auto van mijn moeder ter beschikking(hoewel die pas om 15.00 terug thuis is) Dit is echter een Daewoo matiz 0.8 se. Veel lichter dus dan VW polo. Ik las op internet dat je dit best niet kan doen. Is dit echt zo, want ik heb de auto vanavond nodig. Anders moet ik op mijn vader wachten die een VW passat 1.9 tdi heeft.

Waarom de accu waarschijnlijk leeg is: Ik heb 3 dagen stilgestaan, maar geen koplampen ofzo laten aanliggen. Mijn autoradio gaat echter niet uit als het contact ervan is, dus ik doe die handmatig uit. Het display blijft echter dan wel nog aanliggen. Na 2 dagen stilstaan is het ook zo dat hij wat meer moeite heeft om te starten.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
Onzin. Dat wil prima. Het gaat trouwens ook totaal niet om de motorinhoud die je specificeert maar om de 'inhoud' van de accu. Dus hoeveel Ampère uur en welke stroom deze kan leveren. Bij diesels heb je altijd een "sterkte" accu nodig dus om met een mini accutje een diesel te starten kan eventueel-heel- erg-misschien nadelig zijn voor de te lichte accu. Maar dat is hier dus ook niet het geval.

Wil prima dus. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
volgensmij ligt dat aan de accu. Ze kunnen niet allemaal het vermogen leveren dat je startmotor misschien vraagt..

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:24
Lijkt me onzin.. gewoon doen dus.

kun je je frontje er niet gewoon afhalen de volgende keer? Of even de bekabeling na laten kijken..

[ Voor 57% gewijzigd door Boyd op 05-10-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:31

-tom-562

Oliesjeik

Als je accu echt helemaal deaud is, zou ik ff je moeders auto een minuut of 10 laten lopen en de startkabels eraan hangen. Vaak direct starten op de startkabels met een volledig lege accu wilt niet altijd.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

-tom-562 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:37:
Als je accu echt helemaal deaud is, zou ik ff je moeders auto een minuut of 10 laten lopen en de startkabels eraan hangen. Vaak direct starten op de startkabels met een volledig lege accu wilt niet altijd.
Wat is?
Maar kan inderdaad wel, gaat er om dat je inderdaad niet een 3 liter diesel met je matis probeert te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:05

sjaool

Every life should have 9 cats

deaud = popie jopie taal voor dood :+
Vooral gebezigd op fora zoals Retecool, Geen Stijl, Fok etc.

[ Voor 48% gewijzigd door sjaool op 05-10-2009 14:45 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:24
Motor laten lopen van de "hulpauto" tijdens de startactie met kabels, krijg je de stroom van de dynamo van de "hulpauto" als extraatje

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
En niet de kabels direct van je accu naar de andere accu laten lopen. De rode pluskabel kan je gewoon op de polen van beide accu's aansluiten, echter de rode minkabel kan je het beste via het chassis van je auto aansluiten, niet direct via de accu's. Dan gaat er een grote stroom lopen, waardoor je accuplaten in je accu krom kunnen trekken. Doordat je het via het chassis doet, is de stroom kleiner omdat er meer weerstand tussen beide polen zit, en trekt er dus niets krom.

[ Voor 16% gewijzigd door Widow op 05-10-2009 14:50 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
chassis - chassis of - pool chassis?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:44

Sosabowski

nerd

Widow schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:49:
En niet de kabels direct van je accu naar de andere accu laten lopen. De rode pluskabel kan je gewoon op de polen van beide accu's aansluiten, echter de rode minkabel kan je het beste via het chassis van je auto aansluiten, niet direct via de accu's. Dan gaat er een grote stroom lopen, waardoor je accuplaten in je accu krom kunnen trekken. Doordat je het via het chassis doet, is de stroom kleiner omdat er meer weerstand tussen beide polen zit, en trekt er dus niets krom.
Tuurlijk, gewoon ff schuurpapier korrel 60 over de lak anders is het contact zo matig.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Als er een beetje fatsoenlijke accu in de lichtere wagen ligt kan dat best. Gebruik wel, en dit maakt een enorm verschil, goede dikke startkabels met goede dikke stevige klemmen. Niet van die dunne dingen die meteen warm worden. Goede dikke startkabels maken een wereld van verschil, kan ik uit eigen ervaring beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wellicht even rennen met je auto? Gaat veel sneller en makkelijker dan de auto's positioneren, startkabels zoeken, aansluiten, etc.

En over starten met een kleinere auto: Geen probleem. Heel soms is het nodig om de donor auto even op 2000 rpm te laten draaien. Even aanvoelen of dat nodig is dus.

[ Voor 39% gewijzigd door Trommelrem op 05-10-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als je een auto hebt met injectie gaat dat lijkt me nogal lastig, als je ECU en alles geen stroom hebben.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

wat doen jullie moeilijk ? :?

hang die startkabels eraan , en starten maar, kan prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
-tom-562 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:07:
Als je een auto hebt met injectie gaat dat lijkt me nogal lastig, als je ECU en alles geen stroom hebben.
Veel electrische apparaten (inclusief wagenverlichting) vallen al uit voordat de accu volledig leeg is. Dit omdat deze apparaten middels relais zijn aangesloten. Als je contact maakt dan is er bijna altijd net voldoende electriciteit aanwezig om het relais van de dynamo in te schakelen waardoor je de auto met "lege" accu gewoon zal starten als je ermee gaat rennen.

Maar het klopt inderdaad dat als de accu helemaal depleted is, dat rennen ook niet zal helpen. Dat komt echter niet snel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17

GaMeOvEr

Is een hork.

Schijnt niet zo best voor auto's met katalysator te zijn, om die "aan te hollen".

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

GaMeOvEr schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:30:
Schijnt niet zo best voor auto's met katalysator te zijn, om die "aan te hollen".
moah kan best, alleen niet te vaak doen :P
j-a-s-p-e-r schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:35:
Onzin. Dat wil prima. Het gaat trouwens ook totaal niet om de motorinhoud die je specificeert maar om de 'inhoud' van de accu. Dus hoeveel Ampère uur en welke stroom deze kan leveren. Bij diesels heb je altijd een "sterkte" accu nodig dus om met een mini accutje een diesel te starten kan eventueel-heel- erg-misschien nadelig zijn voor de te lichte accu. Maar dat is hier dus ook niet het geval.

Wil prima dus. Succes
Diesels hebben een 24V circuit, benzine/lpg auto's een 12V. dus als je er een diesel aan hangt ploffen zo'n beetje al je zekeringen :P

benzine-benzine kan best, zelfs een 0.8 kan een 4.0 aan slingeren. als er maar ff wat lading overgepomt is. en bij een kleine motor duurt dat ietsje langer, omdat die een lichtere dynamo hebben (lager laad-amperage)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:24
Diesel hebben 24V ?

Volgens mij niet hoor, ja vrachtwagendiesels

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ben je niet in de war met vrachtwagens? Die hebben meestal 24v

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Diesel-accu's zijn in het algemeen geen 24V bij personenauto's.

[ Voor 46% gewijzigd door Beuzelarij op 05-10-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17

GaMeOvEr

Is een hork.

Een vrachtwagen is 24V. Een personenauto met 24V moet ik nog tegenkomen. ;)

(Ze hebben wel veel zwaardere accu's omdat Diesels een veel hogere compressie hebben en dus een lel van een startmotor nodig hebben om aan te slingeren, maar alsnog is die accu dan 12v hoor. ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
GaMeOvEr schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:00:
Personenauto's met 6 volt bestaan wel :9
GaMeOvEr schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:30:
Ik ben dan wel benieuwd waarom niet. Een startmotor doet in feite hetzelfde als iemand die met de auto gaat rennen. Als het slecht zou zijn dan moet een katalysator het wel kunnen hebben. Als je katalysator dan door het aanrennen kapot zou gaan, dan was er toch al iets mis met dat ding.

[ Voor 13% gewijzigd door Trommelrem op 05-10-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55

blitzkrieg

Whoop Whoop!

GaMeOvEr schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:00:
Oude Toyota Landcruisers!

Plofte alle lampjes van de aanhanger als je er niet aan dacht. :(

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Trommelrem schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:02:
[...]

Personenauto's met 6 volt bestaan wel :9
[...]
offtopic:
Kevertjes. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:55
De volkswagengarage is gekomen en heeft een andere accu ingehangen. Die was nog van 2001 en blijkbaar heeft die zijn laatste adem uitgeblazen. Dit komt onder andere door de autoradio die blijft aanliggen(verkeerd aangesloten).

Mijn ouders wilden het niet omdat ze bang waren van zelf met een lege accu te zitten:). Hierbij is het dus hopelijk opgelost, maar ik heb er veel vertrouwen in.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Succes om met een 0.8 benzine een 4 liter benzine te gaan starten hoor :P, misschien werkt heel soms maar ik ken situaties waarbij dat niet gaat werken.

Maar goed met een .8 een 1.4 starten is geen probleem idd. Als ie echt helemaal dood is die accu, dus als je geen eens meer het relais van de dyname hoort, zet dan je lichten aan voor dat je de 0.8 draaiend er aan koppelt, kan soms zijn dat de computer het namelijk niet echt leuk vind.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Sosabowski schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:55:
[...]

Tuurlijk, gewoon ff schuurpapier korrel 60 over de lak anders is het contact zo matig.
Doe je motorkap eens open, niet overal zit lak op ;)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Trommelrem schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:02:
Als het slecht zou zijn dan moet een katalysator het wel kunnen hebben.
Jawel, kan dat een keer of 2 a 3 hebben. Daarna is die kapot.
* Chevy454 welke voor 25 000 euro aan emissie testen heeft laten doen voor emissie validatie.
Speedy55 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:30:
Succes om met een 0.8 benzine een 4 liter benzine te gaan starten hoor :P, misschien werkt heel soms maar ik ken situaties waarbij dat niet gaat werken.
Dat lukt.

[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 05-10-2009 19:16 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Chevy454 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:15:
[...]

Jawel, kan dat een keer of 2 a 3 hebben. Daarna is die kapot.
* Chevy454 welke voor 25 000 euro aan emissie testen heeft laten doen voor emissie validatie.
2 a 3 keer is wel erg weinig.
Ik heb een kapotte startmotor gehad. Twee weken lang parkeerde ik elke avond m'n auto helling-af op een bruggetje en elke ochtend helling-af in een parkeergarage zodat ik toch gewoon kon starten.
Waarom doet mijn katalysator het dan nog? (na een leeftijd van bijna 20 jaar)

Kun je technisch onderbouwen waarom het slecht zou zijn? Want ik betwijfel hoe slecht het is. Startmotor doet de motor draaien. Renstarten doet de motor ook gewoon draaien. Ik kan me wellicht voorstellen dat de motorsteunen iets sneller slijten vanwege de iets grotere opdonder, maar dat het slecht is voor de katalysator kan ik me moeilijk voorstellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Trommelrem op 05-10-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik gok iets met onverbrand mengsel en slechte invloed op de kat daarvan

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 218213 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:07:
wat doen jullie moeilijk ? :?

hang die startkabels eraan , en starten maar, kan prima
idd :P Paar jaar geleden ook wel eens een Volvo 850TDI gestart met een (oud model) Fiat Panda. Ging prima, alleen hoorde je de motor van de Panda wel even toeren minderen toen die dikke diesel werd gestart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-04 17:13

Ikke!

aka Netfinity

Kreeg het een half jaartje geleden voor elkaar om m'n Cinquecento in mijn eentje aan te duwen, rennen, snel erin springen, koppeling in, in de 2 en koppeling op laten komen :P Moet je niet eerst netjes je gordel om doen, dan ben je te laat.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
in de 3 gaat nog makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:46
j-a-s-p-e-r schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:35:
Op zich heeft de TS wel gelijk, in het algemeen geldt dat een grotere motor een zwaardere startmotor heeft en daarom een zwaardere accu heeft die een grotere stroom kan leveren. Daarnaast hebben diesels een zwaardere startmotor t.o.v. benzineauto's met vergelijkbare inhoud. Hoe het tegenwoordig zit met de downsized turbo motortjes weet ik niet, maar ik vermoed dat het nog steeds op gaat.
Verder denk ik het ook niet zo nauw luistert en je altijd wel auto's in dezelfde klasse of 1 klasse groter kunt starten.
Widow schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:49:
Tenzij je met een geloofwaardige bron komt, geloof ik hier niets van. Sowieso lijkt me niet dat het chassis veel extra weerstand vormt, daarnaast heeft het toevoegen van weerstand alleen als resultaat dat de startmotor van de andere auto niet zijn volledige vermogen kan leveren.
Trommelrem schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:04:
Wellicht even rennen met je auto? Gaat veel sneller en makkelijker dan de auto's positioneren, startkabels zoeken, aansluiten, etc.
Zoals al geschreven wordt afgeraden om auto's met kat aan te duwen. Staat ook 99% zejer in de handleiding van je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-04 17:13

Ikke!

aka Netfinity

Je moet ook niet gaan duwen als je kat onder de auto ligt. Worden ze plat van.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
croxz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:51:
[...]

Zoals al geschreven wordt afgeraden om auto's met kat aan te duwen. Staat ook 99% zejer in de handleiding van je auto.
Hier heb ik nog steeds geen bron van gezien en het staat niet in de wagendocumentatie van mijn auto. Bovendien zegt de ANWB dat het juist wel kan, waarbij ze er wel aan toevoegen dat je dit het beste in de tweede versnelling kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Speedy55 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:30:
Komen die situaties voor bij wakker zijn? M'n vader heeft een Chevy Vette van 2000 en dat ding heeft een 5,7 liter v8 benzine blok. Omdat meneer in de winter nogal eens vergeet effe de accu eruit te trekken willen we dat ding in de lente nog wel eens moeten staten met kabels.
De Fiat Seicento van m'n nichtje deed het bijvoorbeeld prima: ff de fiat aanslingeren, tien seconden laten draaien, contactsleutel op Contact zetten in de Vette, en hij geeft al aan dat er 13 volt beschikbaar is. Starten gaat dan zonder pijn of moeite in één keer. Werkte ook met mij Astra 1.6 (8 kleppertje, dus absoluut geen krachtige motor) en met de Corsa 1.2 van de buurjongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
Trommelrem schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:26:
[...]

Hier heb ik nog steeds geen bron van gezien en het staat niet in de wagendocumentatie van mijn auto. Bovendien zegt de ANWB dat het juist wel kan, waarbij ze er wel aan toevoegen dat je dit het beste in de tweede versnelling kunt doen.
Aanduwen gaat sowieso het makkelijkst in de 2e versnelling. Daar hebben ze wel gelijk in dus. Dat aanduwen wordt afgeraden voor auto's met katalisator komt idd doordat de kans nogal groot is dat je dan meerdere startpogingen nodig hebt en ondertussen lekker veel gas geeft, waardoor veel onverbrand mengsel langs de katalysator komt. Als je het in één keer goed doet is het echter niet zo'n probleem lijkt me.
Anoniem: 399 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:40:
[...]

Komen die situaties voor bij wakker zijn? M'n vader heeft een Chevy Vette van 2000 en dat ding heeft een 5,7 liter v8 benzine blok. Omdat meneer in de winter nogal eens vergeet effe de accu eruit te trekken willen we dat ding in de lente nog wel eens moeten staten met kabels.
De Fiat Seicento van m'n nichtje deed het bijvoorbeeld prima: ff de fiat aanslingeren, tien seconden laten draaien, contactsleutel op Contact zetten in de Vette, en hij geeft al aan dat er 13 volt beschikbaar is. Starten gaat dan zonder pijn of moeite in één keer. Werkte ook met mij Astra 1.6 (8 kleppertje, dus absoluut geen krachtige motor) en met de Corsa 1.2 van de buurjongen.
Het ligt aan een heleboel dingen of het wel of niet zal lukken. Als de lege accu opzich nog van voldoende kwaliteit is, kun je die natuurlijk met ieder voertuig gewoon even laden. Dan zal het altijd lukken. Als de lege accu ook nog eens verrot is, en je hebt van die gratis startkabeltjes van amper 1mm2 dan kan het nog wel eens lastig worden...

[ Voor 42% gewijzigd door mcDavid op 06-10-2009 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
mcDavid schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:10:
[...]

Aanduwen gaat sowieso het makkelijkst in de 2e versnelling. Daar hebben ze wel gelijk in dus. Dat aanduwen wordt afgeraden voor auto's met katalisator komt idd doordat de kans nogal groot is dat je dan meerdere startpogingen nodig hebt en ondertussen lekker veel gas geeft, waardoor veel onverbrand mengsel langs de katalysator komt. Als je het in één keer goed doet is het echter niet zo'n probleem lijkt me.
Oke, maar bij normaal renstarten gebruik je het gaspedaal helemaal niet. Als ik renstart dan ga ik de auto duwen totdat hij zo'n 10 km/h rolt, dan spring ik in de auto, zet hem in de 2e versnelling en dan laat ik de koppeling op komen. Dat gaat altijd in 1x goed.

Ik kan geen reden bedenken waarom het nodig is om het gaspedaal in te trappen. Ja, vroeger wel ja. Dan moest je het gaspedaal volledig intrappen op het moment dat je de contactsleutel in crankpositie zette, getuige het feit dat mensen van voor het injectietijdperk altijd gas geven bij het starten. Waarvoor was dat gasgeven nodig eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

mcDavid schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:10:
Het ligt aan een heleboel dingen of het wel of niet zal lukken. Als de lege accu opzich nog van voldoende kwaliteit is, kun je die natuurlijk met ieder voertuig gewoon even laden. Dan zal het altijd lukken.
Oftewel, bij een normale situatie waar het probleem alleen is "accu leeg".
Als de lege accu ook nog eens verrot is, en je hebt van die gratis startkabeltjes van amper 1mm2 dan kan het nog wel eens lastig worden...
Ja, als de accu kapot is in plaats van leeg, dan is je stroomkring onderbroken. Dat heeft dus niets met leegheid te maken, maar met een defect.
Ik heb dit probleem gehad: toen ik al verhuisd was maar m'n Astra nog had heb ik die zes weken voor de deur laten staan bij m'n oude huis en toen wilde die niet meer starten. Kabels eraan, nóg niet starten. Toen was dus de accu gewoon stuk, en moest er een nieuwe in.
Hier startte m'n Astra overigens niet ondanks dat de hulpmotor de 5,7 liter van de Vette was...

Maar dan moet je niet zeggen "het ligt aan dat je hulpmotor te klein is". Dan kun je ook wel zeggen dat het probleem is dat je hulpmotor te klein is als de auto niet wil starten omdat deze bijvoorbeeld op de bodem van de Merwede ligt, of omdat hij een paar uur van tevoren door de brandweer geblust is. Dat slaat nergens op natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 399 op 06-10-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
Anoniem: 399 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:23:

[...]

Maar dan moet je niet zeggen "het ligt aan dat je hulpmotor te klein is". Dan kun je ook wel zeggen dat het probleem is dat je hulpmotor te klein is als de auto niet wil starten omdat deze bijvoorbeeld op de bodem van de Merwede ligt, of omdat hij een paar uur van tevoren door de brandweer geblust is. Dat slaat nergens op natuurlijk.
Daar heb je wel gelijk in. Maar het kan ook goed dat een accu juist stuk gaat doordat deze te diep ontladen is.

Bovendien zal je, met goede startkabels en een goede hulpaccu altijd kunnen starten, want het maakt natuurlijk niet uit of je eerst die accu in de accubak zet of ergens buiten de motorruimte met (degelijke) verlengkabels. En als je motor eenmaal draait blijft'ie het ook wel doen op de spanning van de dynamo. Alleen zal je dan de volgende keer dat je na een koude nacht wilt starten direct weer een probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Anoniem: 399 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:40:
[...]

Nou ja ik krijg onze GT3 niet aan met zomaar een auto, we moesten echt onze ford cougar (2.5 v6) erbij halen om hem te starten (aankoppelen en dan op 1200 toeren houden en dan GT3 starten). Maar goed we hadden geen geduld om hem 10 minuten te laten laden zeg maar. We hebben inmiddels wel een hele goede startaccu, die krijgt mits het 24v zou zijn een vrachtwagen nog aan. Dat is echt aankoppelen, schakelaar om en starten maar.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
[...]
Tenzij je met een geloofwaardige bron komt, geloof ik hier niets van. Sowieso lijkt me niet dat het chassis veel extra weerstand vormt, daarnaast heeft het toevoegen van weerstand alleen als resultaat dat de startmotor van de andere auto niet zijn volledige vermogen kan leveren.
Ik heb ook altijd geleerd om één van de twee min-klemmen (de laatste die je plaatst) op het chassis vast te zetten, maar dat had een andere reden: Bij het plaatsen van de laatste klem kunnen er vonkjes overspringen en die vonkjes zou je niet in de buurt van je accu willen hebben. Al is dat met huidige compleet gesloten accu's ook niet meer actueel denk ik?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik kreeg met een Mazda 3 1.6 een Golf V 1.6 fsi niet aan de praat die met een lege accu stond. Pas na half uur was er wat prik maar niet echt veel. Dit was een fabrieksaccu's van Mazda. Gelukkig hadden we ook een VW Golf III 1.9 TDI en daar zit een veel sterkere accu in en binnen 10 min was die andere Golf aan de praat. Het ligt gewoon aan de accu. Diesel heeft een zwaardere accu dan benzine.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:41

AzzKickah

06-CENSORED

Widow schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:49
.......echter de rode minkabel kan je het beste......
Da's een vergissinkje (hoop ik) ?

[ Voor 82% gewijzigd door AzzKickah op 16-10-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zet vaak genoeg auto's koud weg met -30C. En dan kan een batterij wel eens leeglopen en dan mag je die absoluut niet direct parallel zetten met een start accu. Je trekt de platen gewoonweg krom omdat de interne weerstand te zwaar is afgenomen.

En wat is een batterij? Een condensator. En wat is kenmerkend aan een condensator? Dat de weerstand toeneemt naarmate de lading toeneemt. Dus een lege batterij mag je niet bloot stellen aan hoge stromen want dan trekt die plaat echt krom omdat de elektronen niet over de hele plaat gaan.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
Maar hoeveel extra weerstand vormt een klein stukje chassis en een accukabel nou?

En kun je het dan niet gewoon oplossen door brakke dunne startkabels te gebruiken? Dan heb je je extra weerstand al. :+

* Xander vindt het nog steeds maar een raar verhaal.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 100% gewijzigd door Dre op 04-02-2010 18:26 ]

Pagina: 1