In mijn pc zitten 4 fans inclusief de cpu fan. Twee hiervan zijn 3 pins fans, dus niet temperatuur gecontroleerd, maar wel direct aangesloten op het moederbord. In windows kan ik door speedfan te gebruiken gemakkelijk deze fans langzamer laten draaien, waardoor mijn pc nagenoeg onhoorbaar is.
In Ubuntu is mij dat nog niet gelukt. Ik ben wel even aan het proberen geweest met lm-sensors. Het installeren gaat prima, maar de output is een beetje mager:
Het is voor mij overbodig om de fansnelheid temperatuur gestuurd te maken, ik wil gewoon 1 fan op 80% snelheid laten draaien. Hoe krijg ik dit het makkelijkst voor elkaar?
Mijn setup:
Ubuntu 9.04 64-bits
Asus P5Q-pro
Intel E6750
Club3D 9600GT
In Ubuntu is mij dat nog niet gelukt. Ik ben wel even aan het proberen geweest met lm-sensors. Het installeren gaat prima, maar de output is een beetje mager:
Er wordt dus geen fansnelheid uitgelezen. De enige module die gebruikt wordt is coretemp.coretemp-isa-0000
Adapter: ISA adapter
Core 0: +34.0°C (high = +78.0°C, crit = +100.0°C)
coretemp-isa-0001
Adapter: ISA adapter
Core 1: +36.0°C (high = +78.0°C, crit = +100.0°C)
Het is voor mij overbodig om de fansnelheid temperatuur gestuurd te maken, ik wil gewoon 1 fan op 80% snelheid laten draaien. Hoe krijg ik dit het makkelijkst voor elkaar?
Mijn setup:
Ubuntu 9.04 64-bits
Asus P5Q-pro
Intel E6750
Club3D 9600GT