Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:37
Van mijn iAudio X5 heeft de remote control een draadbreuk dicht op de stekker. Ik wil 't snoer in de remote lossolderen en er een nieuw snoer in zetten. De stekker die in de mp3-speler gaat is volgens mij behoorlijk universeel voor remote controls, alleen weet ik niet hoe ze heten.

Wie weet of & waar ik zo'n stekker (met of zonder snoer) kan kopen? En of deze stekkeraansluiting een naam heeft?

Afbeeldingslocatie: http://www.bhphotovideo.com/images/images345x345/397906.jpg

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:15
Het gaat om een MP3-speler, dus dit mag in PMD :) Verder zou ik het ook niet weten. Het is wel zo dat je zo'n soort stekker (vooral vroeger) vaker tegenkwam, maar het lijkt me niet dat de pinnetjes of de groote zijn gestandaardiseerd.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik zou zo snel niet weten hoe dat heet, maar volgens mij zijn er wel varianten in.
Ik zie hier 4 contactstripjes naast elkaar zitten.
Bij mijn Nintendo DS zijn dit er volgens mij maar 2, en bij mijn PSP 3.
Mijn PSP snoer met remote erin past niet in mijn DS.

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:37
Mijn iRiver had dezelfde aansluiting en ik heb 'm volgens mij ook bij Creative voorbij zien komen. Vandaar dat ik uitga van een soort universele aansluiting.
Maar ik heb dus draadbreuk in ongeveer de stekker, dus dat is erg lastig te solderen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik denk niet dat je het kan solderen, het zijn vaak heeeele dunne draadjes. Misschien kan je op ebay een vervanger vinden, of je moet mailen naar cowon. Misschien kunnen zij jou een nieuwe stekker sturen. (bij wijze van coulance)
Succes