• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09-2025
Hoi,

Ik heb een OCZ Vanquisher, hij heeft altijd zijn werk gedaan maar na een overplaatsing van de koeler wilt de push pinnen niet meer goed werken. Allereerst dacht ik dat de koeler goed zat omdat ik vier klikken hoorde. Maar toen ik de kast weer recht op zette en de side panel dicht schroefde sprongen twee push pinnen los. En gelukkig raakte die de videokaart net niet :X
Nou is mijn vraag is de push pinnen te vervangen door schroeven? En welk andere opties heb ik nog meer?

Alvast Bedank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou voor zoiets gewoon wat boutjes halen bij de bouwmarkt. Die kun je gewoon door de koeler heenzetten en vastdraaien (desnoods op de backplate van je moederbord).

• TTD
gaat zoeits werken ondanks dat mijn cpu koeler niet van Thermalright is?
http://www.azerty.nl/11-83-53929/lga775-bolt-thru-kit.html

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de afstand hetzelfde is moet dat wel lukken ja (tenzij de schroeven natuurlijk tever uitsteken).

• TTD
Ik had net een mailtje gekregen dat de Bolt Thru kits alleen te gebruiken is voor Thermalright koelers en niet voor OCZ koelers.
Nee dat zal helaas niet werken want de Thermalright LGA775 Bolt Thru Kit isvoor een aantal cpu koelers van Thermalright zelf en werkt dus niet op uw OCZ.
Maar aan de andere kant zie ik dat ze op de site van Thermalright dat kit op een boxed koeler van intel konden toepassen. En volgens mij zijn de diagonale maten van alle s775 koelers zijn hetzelfde. Enige probleem is dan het slopen van die pushpinnen

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

das bullshit, die kit moet gewoon prima werken op de vanquisher. :)

waarom ze dat zeggen: omdat ze hun eigen koelers willen verkopen, omdat ze geen tijd en geld gaan steken om te kijken welke coolers van concurrenten met hun product werken.

kortom, gewoon die bolt trough kit kopen, pushpins uit je koeler halen, plaat achter het moederbord, koeler op de cpu en die 4 bouten dr in steken en vastschroeven :) door t veersysteem kan je ook niet echt wat fout doen, zolang de bouten goed in de gaten van de koeler zitten :) (en dan houd je t stalen bracket voor de thermalright koeler over, die heb je niet nodig, want je vanquisher heeft dr al 1)

[edit:] en ja, ik heb em zelf ook, hij zit bij mij op een arctic freezer pro 7 die is bestwel hetzelfde, alleen kleiner dan de vanquisher..

[ Voor 20% gewijzigd door AlexanderB op 05-10-2009 20:30 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
heb je de pins wel een kwartslag gedraaid? er is een stand voor vast en een voor losmaken, als je hem vastdrukt op de losmaak stand, dan springt hij weer los

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• TTD
nedernakker schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:31:
heb je de pins wel een kwartslag gedraaid? er is een stand voor vast en een voor losmaken, als je hem vastdrukt op de losmaak stand, dan springt hij weer los
Ja ik heb alle vier de push pinnen op dezelfde manier ingedrukt en vervolgens 90 graden gedraaid. Als de kast ligt dan gebeurt er niets maar wanneer ik hem rechtop zet dan springen 2 van de vier push pinnen na een tijdje los. En het zijn telkens 2 dezelfde push pinnen die los springen.

• edokter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Pushpins moet je niet aan draaien nadat je ze vast hebt gedrukt. Zorg eerst dat ze niet in 'unlock' staan (meestal rechtom draaien), en druk ze *daarna* vast.

• TTD
immidels bijna een maand pushpin vervangen door de bolt kit. moet zeggen dat het monteren voor weinig problemen zorgde, helaas wel 2 van de 4 pushpinnen afgebroken

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

tja, die pushpins zijn idd crap, ik heb de mijne ook gemold tijdens het uithalen.. maargoed, tis niet alsof ik mn 15-euro-luchtkoeler na 2+ jaar nog voor garantie ga terugsturen mocht dr ooit wat mis zijn.. die pushpins zijn bij mij regelrecht de vuilnisbak in gegaan...
Pagina: 1