Toon posts:

Vastlopen LG 37lc25r met hdmi en asrock ion330

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels twee jaar en 3 maanden geleden heb ik een 37LC25R lcd tv van LG gekocht. Eigenlijk heb ik heel veel plezier van deze tv en heeft deze altijd naar volle tevredenheid gewerkt. Vorige week heb ik echter een asrock ion330 aangeschaft met HDMI aansluiting. Wanneer ik deze aansluit, aanzet en de tv op hdmi 1 of hdmi 2 zet (naar gelang de hdmi poort waar het mediacenter op is aangesloten )loopt mijn TV vast en kan ik deze alleen nog maar uitzetten door de stekker eruit te halen (ik heb hiervoor nog nooit gebruik gemaakt van de HDMI poorten).

Om zeker te zijn dat het probleem niet bij het mediacenter of de hdmi kabel ligt heb ik deze ook op andere tv's uitgeprobeerd. Hier werkt deze naar behoren. Helaas valt mijn tv nu net 3 maanden buiten de garantie.
Heel soms krijg ik wel beeld maar als ik bijvoorbeeld van bootscherm naar de ubuntu desktop (of welke desktop dan ook) boot dan loopt de tv weer vast. Het lijkt er dus op dat wanneer er van resolutie wordt gewisseld, de tv blijft hangen.

Ik hoop heel erg op coulance vanuit LG omdat ik net 3 maanden buiten de garantie zit. maar toch even hier de vraag: iemand misschien enig idee wat het probleem zou kunnen zijn... zou ik misschien in het service menu van de tv iets kunnen wijzigen oid?

Verwijderd

Ik heb een plasma 50pc1r met het zelfde probleem ook ik zit op tips te wachten
ik hoop een snelle reactie

Gr Ed

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niet een oplossing voor je probleem (sorry), maar sowieso zou je via de winkel waar je hem hebt gekocht een deel van de reparatiekosten (als er vastgesteld wordt dat er wat mis is met je tv) terug moeten krijgen. De garantie is dan wel 2 jaar, iedereen weet dat een tv zeker 5-10 jaar mee hoort te gaan. Dat is lastig voor elkaar krijgen en een rechtsbijstandverzekering is in zo'n geval handig.

Wat aan de hand zou kunnen zijn (wilde gok) is dat jouw TV geen 60Hz beelden ondersteunt. Probeer eens 50Hz beelden te sturen, dat sluit nml aan bij de (Europese) PAL-specificaties. Misschien dat de andere tv's waar je op hebt getest NTSC (60Hz) ondersteunen?

Edit: Het is niet de bedoeling eerst een eigen topic te starten en dan een oud topic te kicken met dezelfde vraag. Ik sluit dit topic daarom... De topicstarter heeft 3 posts in 2 topics en is sinds 2009 niet meer op dit forum geweest. Die gaat niet meer reageren :)

[ Voor 59% gewijzigd door Grrrrrene op 09-03-2011 18:21 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.