Hoeveel HDs op een voeding

Pagina: 1
Acties:

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-01 11:25
Simpele vraag en ik denk dat ik het antwoord wel weet, maar ik wil het even zeker weten of dat wel echt zo is. Vandaag mijn vraag.
Ik heb een moederbord waar ik een stuk of 6,7 openeningen heb zitten voor ATA kabels. Nu wou ik een vijfde HD installeren en ik dacht dat dat kon, maar ik zie dat er geen extra stroomstekkers meer over zijn voor HDs.

Is het zo dat dat aantal stroomstekkers vanuit de voeding beperkt is? En dat ik dan niet met een extra verloopstekker meer stroomstrekkers kan krijgen voor de voeding van extra's HD?

Ik heb bij een webwinkel gekeken en daar staat bij de voedingen bij dat er bijv. 6x ata op kan. Dus ik denk haast dat ik een andere voeding moet gaan halen??

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 20:43

watercoolertje

Untertitel

Nee hoor je kan rustig splitters gebruiken en/of van molex naar sata-stroom converters... Let er wel op dat je vooeding een max aantal wattage kan leveren, die mag je niet overschrijden uiteraard ;)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Dennis013
Aah, dank je. Weer wat geleerd :)
Ik heb een 450 watt voeding. Hoe tel ik hoeveel watt ik nodig heb? Of kan ik gewoon apparaten toevoegen tot ie het niet meer doet?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-01 22:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dennis013 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:09:
Aah, dank je. Weer wat geleerd :)
Ik heb een 450 watt voeding. Hoe tel ik hoeveel watt ik nodig heb? Of kan ik gewoon apparaten toevoegen tot ie het niet meer doet?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 23 :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dennis013
wow... Dat is best ingewikkeld!

Bedankt. Ik ga het lezen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo ingewikkeld is het niet, kijk wat een HDD verbruikt en kijk wat je voeding kan leveren. Overigens moet je natuurlijk ook rekening houden met de rest van je systeem (vidkaart, cpu en dergelijke zijn ook grootverbruikers).

Maar goed, ik draai 11 HDDs op een Gigabyte Odin GT 550W voeding en ik piek zelfs met een RAIDcontroller en een alles behalve zuinige HD4870 niet boven de 320W uit.

• Dennis013
Zo.. 11 HD's? Wat voor een moederbord heeft zoveel aansluitingen? Of kun je SATA kabels ook splitten?

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 08:21

Hoite

Goed verhaal

Dennis013 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:19:
Zo.. 11 HD's? Wat voor een moederbord heeft zoveel aansluitingen? Of kun je SATA kabels ook splitten?
waarschijnlijk aparte SATA/RAID controllers

Lekker kort.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
D'r bestaan ook nog PCI(-e) kaartjes waarop je SATA schijven aan kan sluiten ;)

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Hij schrijft dat hij een raid controller gebruikt in zijn systeem, de HD's zitten dus niet rechtstreeks op het moederbord aangesloten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mijn moederbord heeft maar 8 aansluitingen (de Gigabyte X48-DQ6), daar hangen maar 3 HDDs aan. De andere 8 zitten op een Areca 1220 RAIDcontroller.

Verder kun je op sommige controllers S-ATA wel splitten door middel van een port multiplier (eigenlijk is het niet echt splitten, maar het stelt je wel in staat om meer apparaten op 1 poort aan te sluiten). Nadeel is dat het vrij duur is, en lang niet alle controllers kunnen ermee overweg.

• Dennis013
En kun je die molex stekkers wel splitten of is het gedaan wanneer die op zijn?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dennis013 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:17:
En kun je die molex stekkers wel splitten of is het gedaan wanneer die op zijn?
Ik heb 2 molexen waar ze allemaal aanzitten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mwsYr0VxI8ZvDvmPHtMQ8P0v/full.jpg
uit productreview: Lian Li PC-A70 review door TERW_DAN

Ik heb gewoon 7 HDDs die allemaal aan 1 kabeltje zitten.

• Dennis013
TERW_DAN schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:38:
[...]

Ik heb 2 molexen waar ze allemaal aanzitten.

Ik heb gewoon 7 HDDs die allemaal aan 1 kabeltje zitten.
Dat is mooie oplossing, maar ik zie dat jij dat zelf gemaakt hebt.. Erg netjes... Maar ik ben niet zo handig, kan ik dat ergens kopen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dit soort zeer specifieke kabels waarschijnlijk niet. Maar die clipjes prik je zo op een kabel. Kun je weinig aan fout doen :P

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:00

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Het is helemaal niet moeilijk om zo'n kabel te maken hoor, het is gewoon een kwestie van connectortjes aan een kabel vast knijpen, meer niet :)

Je moet er alleen wat oude meuk voor hebben liggen :), of ze ook los te koop zijn weet ik niet, ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien in een shop.

oohh danny, snellerd :P

[ Voor 6% gewijzigd door BGB4rn op 08-10-2009 13:55 ]

Signature

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die connectoren zijn gewoon bij Freezinghardware te krijgen: http://www.freezinghardwa...-_groen_UV-sensitive.html
vast ook nog wel in andere kleuren. Hoef je niet eens oude meuk voor te hebben.
Pagina: 1