Toon posts:

IP ISP door de modem heen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
close pls

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 13:52 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zo'n modem heeft toch ook voip? Als het modem bridged staat en het apparaat achter het modem het wan-ip krijgt dan werkt je voip niet meer.

Wat wil je er mee bereiken?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

SIP Spoofing heeft niet zo gek veel met VoIP te maken.

Heeft de fritzbox geen Bridge mode oid?
En anders: is een DMZ geen oplossing?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anti-XP schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:07:
SIP Spoofing heeft niet zo gek veel met VoIP te maken.

Heeft de fritzbox geen Bridge mode oid?
En anders: is een DMZ geen oplossing?
In bridge mode heeft het modem geen ip. Dat heeft heel veel met voice over ip te maken.

/▌

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

SIP Spoofing is iets anders dan SIP van Voice Over IP enzo :+

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.xs4all.nl/help...zbox/configureren_rfc.php

als je weet dat dit bridge mode heet heb je dat zo bij elkaar gevonden. (" use as a modem " in de screens in bovenstaande link)

Maar mag ik vragen waarom, want in bridge mode mis je nogal wat functionaliteit van de fritz in bridge mode.

Wil je niet gewoon portforwarden? Of je Wan ip nummer uitvinden zoals http://www.whatismyip.com/ voor een Ddyndns tool?

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 05-10-2009 13:40 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
leuk_he schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:38:
http://www.xs4all.nl/help...zbox/configureren_rfc.php

als je weet dat dit bridge mode heet heb je dat zo bij elkaar gevonden. (" use as a modem " in de screens in bovenstaande link)
Moet je provider wel ondersteunen dat je zonder username/password connectie opzet ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Deadeye878 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:59:
[...]

Moet je provider wel ondersteunen dat je zonder username/password connectie opzet ;)
Nee hoor, als je de instelling gebruikt " use as modem"(wat dus NIET gedaan is in de prints op mijn link) is je PC toch verantwoordelijk voor het maken van de PPTP verbinding? Dan moet je daar een wachtwoord instellen.

Maar ik zou liever het waarom van de topic starter horen. Heeft hij toch meer ondersteuning nodig voor bridged is het inderdaad wel handig je ISP te noemen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Bij UPC/Wanadoo hoef je dit niet te doen(type modem is me even ontschoten) deze geeft dan slechts het DHCP-adres door.

Waarom wil je dit precies? Anders is het een beetje symtoombestrijding :D

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Waarom wil je het IP eigenlijk perse "bridged" hebben?

Zelf heb ik bij mijn ouders nog wel een bridged modem (hebben ook geen voip), omdat de modem zelf (beetje oud) geen UPnP ondersteund en snel crashed.
Bij mij thuis gebruik ik de Fritz!Box als modem/router, en dit werkt toch wel erg lekker vind ik zelf.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11-2025
Het lijkt erop alsof je bedoeld dat je geen NAT wilt. Kijk hiervoor eens best in de handleiding (zie misschien hiervoor ook de website van Fritzbox) hoe je dit kunt uitschakelen.
Twee netwerken aan elkaar linken kan via idd 'bridged' mode.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anti-XP schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:32:
SIP Spoofing is iets anders dan SIP van Voice Over IP enzo :+
Ik zeg toch niet dat dit hetzelfde is? Ik zeg alleen dat zijn voip niet meer werkt als het modem geen ip heeft.

/▌

Verwijderd

Topicstarter
Zo, veel reacties ineens
bedankt voor het meedenken allemaal!

ik moet bezig met een VPN tunnel tussen 2 locaties..
vandaar mijn vraag en er is mij verteld dat ik daarvoor het ip van de isp op de VPN router moet gebruiken

heb ook nog geen ervaring met VPN verbindingen opzetten dus dat is een goeie les voor mij
het is dus even uitzoeken hoe ik te werk moet gaan.

de ISP is trouwens XS4ALL

zover ik begrepen heb is de bedoeling dat de ip van de VPN router de ip van de ISP wordt zodat je vanaf een andere locatie connectie kunt maken.

waar of niet ?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hmm.. dit gaat heel moeilijk voor je worden. (het is niet moeilijk, maar je mist nogal wat basiskennis)

Je moet de vpn opzetten naar het ip van het modem, en op je modem een forward maken van de juiste poorten/protocol naar de PC/server die het vpn endpoint wordt. Dan hoef je geen bridge in te stellen. (bridgemode op je modem werkt ook, maar ik betwijfel of je dat wil)

Poorten/protocol mag je zelf uizoeken door de firewall gegevens van je vpn applicatie uit te lezen.

zie ook mijn link daar de portforward sticky

Zeker weten dat je een VPN tussen 2 netwerken moet leggen? en niet tussen 2 PC's?

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 05-10-2009 23:13 ]

Verwijderd

Hmm dan is het gewoon een kwestie van 1723/500 forwarden naar je PC.
Maar leg eerst eens uit wat je precies wil!

Verwijderd

Topicstarter
@ Leuk_He, klopt ik heb inderdaad niet veel ervaring met dit soort dingen, des te groter de uitdaging voor me is!

De bedoeling is zoals ik zij:
Er is een pand in Amsterdam en een pand in Groningen
Deze moet ik verbinden met een VPN verbinding.

In amsterdam staat een Fritzbox modem en een VPN router type: RV082
In Groningen staat een Arris modem en ook een RV082 VPN router

Hoe kan ik het beste te werk gaan ?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/205bozs.png

netwerk 2 moet een anderder subnet zijn dan netwerk 1.

Wat hints:

A.Hang de VPN apparaten in de DMZ/virtail server van de modem of forwarde de juiste poorten/protocol in de modem.
B.Koppel de VPN appaten aan elkaar door ze dezelfde key te geven en geef de externe Ip van het modem aan de andere kant.
C. Maak een route aan in beide subnetten in die het verkeer bedoeld voor het andere subnet routeerd via de VPNdevice.

En ondertussen wil je ook nog voorkomen dat je internet connectiviteit kwijt gaat in 1 van beide subnetten? :P :9 (met bridge mode ben je die dus kwijt he.)

Goed, nu hem je wat termen om op te zoeken. Handleiding ga ik je niet geven, dan huur je maar iemand in.

Pagina: 1