Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Anti Virus pakket voor MKB

Pagina: 1
Acties:

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Hallo,

Ik ben opzoek naar en anti virus oplossing voor in een MKB.
Hier staat één server en een aantal werkstations.
Hiervoor gebruikten we Avast Antivirus maar deze beviel ons niet goed voor zakelijk gebruik (voor prive gebruik werkt het perfect).

We zijn dus opzoek naar een nieuw antivirus pakket. Die ook goed te beheren is vanuit de server zodat er updates etc geregeld kunnen worden vanuit een centraal punt.

NOD32 heeft een Business Edition waarmee dit volgens hun website goed mogelijk mee is.
Hoe is jullie ervaring hiermee? Zelf heb ik prive NOD32 gebruikt wat zeer goed beviel (scanned goed en een zeer lichte systeembelasting). Maar is deze Business Edition ook goed te gebruiken voor een klein bedrijf?

Meer info: http://www.nod32.nl/purchase/producten/business.aspx

Ik kwam via de search al paketten tegen zoals Kaspersky en McAfee. Maar dit lijkt me meer iets voor grotere bedrijven? en lijken me redelijk zwaar.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Kwestie van offertes aanvragen.

- Trendmicro
- Karspersky (NOD/ESSET)
- McAfee
- Norton
- Etc...

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 09:32
Wij gebruiken bij een bedrijf of 20 NOD32 de business edition.
Varierend van 5 licenties tot 350. Het is erg makkelijk in te richten en centraal te beheren.
Daarnaast pakt hij alles tot nu toe en heeft hij weinig invloed op de snelheid van de systemen zelf.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

Heb zelf goede ervaringen met Symantect AV Corporate. Maar voor 1 server en een paar WS's vind ik dat wat overkill en duur. Zelfde geldt voor sohpos.
Zal als ik jou was dan even kijken naar de Nod32 versie. Denk dat die redelijk simpel met klik next next next te beheren valt nl.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Matis
  • Laatst online: 14:03

Matis

Rubber Rocket

Tegenwoordig heeft MS ook zijn/haar eigen virus/malware-scanner.

http://www.microsoft.com/Security_essentials/

Ik draai het nu een tijdje (prive) en het werkt goed en lekker vlot en gratis ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• timskiej
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik ga inderdaad offertes opvragen maar het ging me meer erom wat er op vandaag wordt gebruikt in kleine bedrijven? van 5 tot bv 50 computers. Wat ik op de website van NOD32 van de business edition lees is het een interessant pakket. Heb je een aparte NOD32 nodig voor op de server of kan op alle clients hetzelfde pakket? Ik zie er namelijk niets over op hun website staan.

Zoals Darkside al aangaf is dat een beetje teveel van het goede voor een paar clients en een server :) .
Maar het zal zeker goed werken.

[ Voor 15% gewijzigd door timskiej op 05-10-2009 12:38 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

Matis schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:32:

Ik draai het nu een tijdje (prive) en het werkt goed en lekker vlot en gratis ;)
Is volgens mij alleen voor PC's en niet voor servers en niet centraal te beheren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Matis schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:32:

Die is bedoeld voor thuisgebruik; voor zakelijk gebruik heeft Microsoft Forefront Client Security vorig jaar in het leven geroepen, die wél gecentraliseerd beheerd kan worden en niet gratis is te gebruiken.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Wij gebruiken hier Trend Micro. Centraal te beheren en er zitten ook allerlei opties in als content filtering (mail), spamfilter, ...

Ook kan je bepaalde websites (ook weer met trefwoorden) blokkeren en kan je in je control panel zien wie er de meeste virussen en spam binnenhaalt.

Twitter

• Matis
  • Laatst online: 14:03

Matis

Rubber Rocket

mindcrash schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:39:
Die is bedoeld voor thuisgebruik; voor zakelijk gebruik heeft Microsoft Forefront Client Security vorig jaar in het leven geroepen, die wél gecentraliseerd beheerd kan worden en niet gratis is te gebruiken.
Oh, dat wist ik dan weer niet :$

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:12
Tsja, dit wordt een opsom-topic. Ik ben zelf zakelijk over aan het schakelen van AVG naar Kaspersky. Centraal aan te sturen, betaalbaar.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1