Toon posts:

Vogges mij de beste luchtkoeler ooit

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze koeler?
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/articles347/sw4621.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.de/cpu/01q1/010215/images/swifttech_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.de/cpu/01q1/010215/images/swifttech_5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.de/cpu/01q1/010215/images/swifttech_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.de/cpu/01q1/010215/images/swiftech_7.jpg
Hij weegt 760 gram. Hij houdt een T-Bird 1Ghz op 30 graden stressed. je kunt er nooit je proc mee mollen. Dat kun je goed zien in het onderste plaatje. Hij is bevestigd met die 4 gaten rondom je socket. Daarop zitten 4 kleine ijzeren dingetjes die NET iets lager zijn dan je core. Daar zit de koeler op vast en hij kan dus nooit lager komen dan dat. De fan maakt rond de 50 decibel. Maar het is niet zo'n jankend geluid. Het is zo'n blaasgeluid. de fan verplaatst 68 CFM, maar als je die vervangt met een sunon van 42 CFM koelt ie iets van 2 graden minder. Dus die fan die hoeft niet perse. De koeler zit heel stevig vast dus hij zal er nooit vanaf vallen. Ik vind dit best een goed alternatief voor die silverado aangezien hij niet vast zit met een clip en je kunt er een stille fan op zetten. Dan koelt ie nog steeds beter dan de silverado. Hij kost waarschijnlijk rond de 180 gulden (incl. die super fan) maar zonder die fan iets van 120. Dan istie dus goedkoper als de silverado!! en oc-shop gaat hem binnenkort in hun assortiment opnemen! (geen reclame ofzo) dus hij is dan in nederland te koop.
een goede review:
http://www.overclockers.com/articles347/

Wat vinden jullie van deze koeler?

edit: typo

Verwijderd

Zekers mooie koeler.. we hebben die bij mn werk ook.. en ik vind ze nog wel "redelijk" stil ook :)

(heb wel eens lawaaierige gehoord.)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heb ik ook van die gaten in mijn mobo:? (KT7)
Het is me nl. nog nooit opgevallen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
yep KT7 heeft die :) alle AMD mobos eigenlijk :) tenzij je een of ander onbekend merk hebt dan kan het wel eens vorkomen :)

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb een MSI K7T pro en die heeft geen gaten en MSI is absoluut niet onbekend.

Dus je stelling klopt niet helemaal.

Verwijderd

1 ding koop dan ook een copper shim. Dat ding weegt namelijk inclusief delta koeler ruim 750 gram.

Je crushed je AMD core dan heel snel.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Mooi ding :P

* Freggel_United wil er ook een :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
"je crusht je core heel snel". Denk nou na man |:( Je core gaat niet kapot van een miezerige 750 gram druk, dat komt pas bij enige tientallen kilo's, _mits_ de druk goed verdeeld is. Door de constructiemethode met de veertjes is het heel moeilijk om er teveel kracht op te zetten. Als je gewoon met schroefjes aan zou draaien, dan is het verschil tussen "geen druk op de core" en "tientallen kilogrammen druk op de core, en nog ongelijk ook" maar een halve tot een hele slag van de schroevendraaier.

Met deze veertjes kun je over centimeters scroef de spanning regelen tussen "veer heel losjes" en "veer strak ingedrukt", wat betekent dat je _veel_ minder precies hoeft te zijn met het aandraaien. En het is inderdaad heel mooi.

Als je trouwens alleen maar kracht zet op een punt direct boven de core is het ook vrijwel onmogelijk om schade aan te richten. Ik heb een clip voor waterblok die zo is opgezet, ideaal. Stukken beter dan dat Senfu crap ding van mij. De clip van retail intel PIII koelers is wat dat betreft ook heel redelijk opgezet, beter dan het gemiddelde coolermaster of global win ding.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hijs wel stoer, alleen een beetje lastig van je mobo af te halen.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Anders baal ik even dat de plaatjes en die url onbereikbaar zijn. Heeft iemand nog een andere link waar plaatjes en info over die koeler te vinden zijn?

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
mijn kt7 raid heeft wel van die gaten, ik denk dat ik er ook een ga kopen.
dan ben ik eindelijk van die coolermaster af
:):)

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06-2025
als ik jou was zal ik nu een ander user icon gaan gebruiken:):P

waar heb je hem trouwens vandaan?? WaKosttie?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 14:27

Bezulba

Formerly known as Eendje

powerpee lezen eitje.. |:( staat gewoon in de post... 180 piek met fan 130 xclusief....

blup

Verwijderd

Topicstarter
Nou de link van de review doet het gewoon. en ik plaats wel effe nog meer plaatjes. Maar je core kun je er nooit mee crushen.
dat zie je goed in dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/articles347/sw4623.jpg
Tussen het mobo en dat heatsink streepje zit een plastic dingetje en een ijzeren dingetje. Samen zijn die net iets lager dan je core, en daar leunt de heatsink dus op. En als je de schroeven stevig vast draait blijft hij ook mooi zo zitten. Dat zie je ook mooi in het 3de plaatje van mijn eerste post. Dus met dit ding zul je nooit je core kunnen mollen

Kijk ook een op www.swiftnets.com
Daar klik je op de MC462 dan krijg je meer info. Ook zie je een test waarbij ze een kast met A7V en proc met deze koeler van 10 meter hoog van een gebouw laten vallen, 3x, geen damage aan de core >:) en als er dan ook maar een koeler met een clip opzat war die core harstikke gaar en die clip kapot >:)>:) Dus dit ding is gewoon ultiem. Hij kost veel geld, Maar dan heb je ook wat ;)

Zou je samen met dit heatsinkje een peltier kunnen gebruiken? (meer iets voor herman om dat te weten)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Die koeler is echt koel(;)), maar ik vind hem wel een beetje duur...:(
Daar staat tegenover dat je hem waarschijnlijk wel een paar procossoren kunt gebruiken, mits die gaten op zelfde plek blijven... (denk het wel een paar jaar iig)
En je iig niet meer op je proc temp hoeft te letten :)
Al moet ie intern ook niet oververhitten, want daar gaat een proc meestal van verrot.

Edit:
Mmm, ik zie hier net dat er al twee verschillende versies zijn voor socket-a en P4 (hoe heet die socket, 423 ofzo ?), dat belooft dus niet veel goeds, als je hem als investering koopt...
Of is dat een commerciële scheiding :? Het scheeld wel $5 op de heatsink (en dus de HSF)

Verwijderd

Topicstarter
Op de P4 zitten die gaten iets anders daarom is dat een andere versie. Die ding is 8 graden koeler dan een silverado (stond in een roundup bij tomshardware.de)

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Het ziet er idd goed uit! Maar ik denk dat ik het even bij de koeler laat die ik net gekocht heb. Ik zal binnenkort even foto's posten van mijn brute intel koeler.

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06-2025
Op zondag 04 maart 2001 10:54 schreef Werkeend het volgende:
powerpee lezen eitje.. |:( staat gewoon in de post... 180 piek met fan 130 xclusief....
Jaaa, ooooeps, ik werd afgeleid door al die mooie plaatjes.... enne ik had nog geen koffie gehad:Z

wel duuuuuuur, geef mij maar waterkoeling voor dat geld:)

Verwijderd

Hier een overtuigende test:

http://www.tomshardware.de/cpu/01q1/010215/cooler-02.html

Het is de zwaarste, grootste, luidste en duurste koeler, en ook de beste.
Maar 63dB is héél erg luid.
Die Silverado is ook zwaar, groot en duur maar fluisterstil. Hij koelt alleen 7 graden minder.

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt geen 63db hoor, bij oc-shop zeggen ze 52db en bij overclockers.com 48db :?:?:? Hijs gewoon vet en met een sunon erop is ie stil en koelt ie maar 2 graden minder :z:z:z:z
Pagina: 1