[Crystal reports] URL in text - copy/paste probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in Crystal Reports for VS 2008 (vb.net, framework 2.0) heb ik volgend probleem:
Als ik een report toon met een text object waar een URL inzit geeft IE een fout als ik de URL copy/paste vanuit dit tekst object.
Als ik de URL handmatig ingeef in IE, of copy/paste naar Firefox werkt het gewoon.
Nu ben ik erachter gekomen dat het misgaat omdat er Unicode control characters in de URL zitten.
Ik haal de gegevens op met een stored procedure uit de DB, als ik de URL copy/paste uit de DB werkt het gewoon dus de fout moet in CR zitten.
Voorbeeldje van een URL gegeneerd door CR: http‎://‎www‎.‎google‎.‎be‎
Probeer deze maar eens te copy/pasten naar IE 8 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit past beter in PRG. SEA -> PRG

Verder zou het inderdaad een encoding probleem kunnen zijn. Heb je de encoding van de resulterende pagina wel goed staan? Als die bijvoorbeeld je page gewoon op een ASCII encoding hebt staan en de output is eigenlijk Unicode, dan gaat het natuurlijk mis.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Encoding staat op UTF-8 dus die zou nie voor problemen mogen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er zitten unicode ‎ chars in je string als ik in je post neus. Die 8206 zou een left-to-right mark moeten zijn. Enig idee waarom die daar op die plekken in die string zou kunnen verschijnen?

http‎://‎www‎.‎google‎.‎be‎

Symptoombestrijding/snelle test: Zitten die chars ook in de DB of verschijnen ze alleen in het report? Helpt 't lomp (quick'n'dirty) on-the-fly replacen van die chars tijdens het report genereren?

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 05-10-2009 15:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nu net het probleem, in crystal reports heb je de optie format text object en daar heb je een radio waar je moet kiezen of het left to right of right to left is, en je moet één vd twee kiezen.
Zoals eerder gezegd heb ik al getest door rechtstreeks uit de DB te copy/pasten en via execute stored procedure te copy/pasten en dit werkt gewoon perfect.
Dat replacen heb ik ook al getest met de functies in crystal reports maar dit werkte helaas ook niet.