Toon posts:

Aanschaffen nieuwe N modem router.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb onlangs mijn brakke Speedtouch vervangen door een losse ADSL2+ modem en een Apple Airport.
Echter, ik maak veelvuldig gebruik van het streamen van HD video naar mijn Playstation 3, vanaf mijn laptop.
Ik kwam er veel te laat achter dat de Airport geen UPnP ondersteunt, dit levert problemen op met het streamen. Mijn mooie Airport met het ideale Airtunes kan ik dus helaas weer terugbrengen, tenzij UPnP op de 1 of andere manier te simuleren is.

Mijn vragen hierbij dus:
  • Heeft iemand ervaring met het streamen naar een PS3, met een Apple Airport?
  • Als tweede oplossing; welke ADSL 2+ wireless N modem-router, met gigabit ethernet, kunnen jullie mij aanraden?
Ik gebruik overigens een MacBook Unibody, met Snow Leopard, als hoofd-pc.

Alvast bedankt!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:29

DjVe

Hatsaflats!

stream je bedraad of draadloos, anders zou je ook gewoon een gigibit switch kunnen kopen om achter de router te hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer draadloos te streamen. Dat moet in ieder geval makkelijk kunnen, gezien het feit dat alle apparaten de N standaard ondersteunen, de PS3 de G-standaard. Dat moet mijns inziens genoeg bandbreedte opleveren om een 720p of 1080p video draadloos te streamen.

Gister had de hele setup al moeite met een DVD-kwaliteit film van 1,3GB, wat ik niet begrijp.

Kom overigens net tegen dat NAT-PMP de verbeterde versie van UPnP schijnt te zijn, daar zou het probleem dus niet moeten zitten. Ik heb echter geen idee waar het dan wel zit.

Het is overigens een Airport Express BS, dat had ik er even bij moeten vermelden.