The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Een goede website bouwer kan zoiets wel maken.
Wil je het toch extern doen, dan zijn er wel websites die dat voor je beheren, maar die vragen vrij hoog percentage voor het beheren van je eigen foto's.
Als hij echt een grote set foto's heeft die ook best gaan verkopen, dan zou ik een eigen webdesigner inhuren en die iets voor hem persoonlijk laten maken.
Kost je aanvankelijk meer, maar je opbrengst per foto is dan ook hoger.
dus klein, middelmaat, groot... dus ook met verschillende prijsklassen er aan gekoppeld.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Nog meer ervaringen?
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Even met de fotograaf meedenkende: een website laten bouwen lijkt mij in dit geval Godsgruwelijk duur. Ik kan me zo voorstellen dat er gezocht wordt naar een kant-en-klare oplossing, zo iets als picturepack biedt, maar dan minder duur of minder uitgebreid (en meer aan zelf te passen). De echt grote partijen die bijvoorbeeld met stockfotografie bezig zijn, hebben volgens mij allemaal een eigen site laten bouwen naar de eigen eisen en wensen.Nomad schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:43:
De meeste fotografen die ik ken verkopen hen fotos niet op die manier en degenen die het wel doen, hebben het via hen eigen website.
Een goede website bouwer kan zoiets wel maken.
Wil je het toch extern doen, dan zijn er wel websites die dat voor je beheren, maar die vragen vrij hoog percentage voor het beheren van je eigen foto's.
Als hij echt een grote set foto's heeft die ook best gaan verkopen, dan zou ik een eigen webdesigner inhuren en die iets voor hem persoonlijk laten maken.
Kost je aanvankelijk meer, maar je opbrengst per foto is dan ook hoger.
[ Voor 75% gewijzigd door Floor-is op 05-10-2009 12:59 ]
Bericht hierboven
Bijvoorbeeld zoiets als http://www.morephotos.com/, maar de richten zich niet echt op NL / europa.
Verwijderd
bij mij hangt de prijs ook mede van de toepassing af.
Verwijderd
Verwijderd
http://www.profotonet.nl/content.asp?path=o01z9oe1
Ik meen me te herinneren dat er nog een andere dienstverlener is dit dit aanbied en het ook via profotonet laat afdrukken. Daar heb ik hier op got eens over gelezen. Weet niet meer wat dat was.
http://www.profotonet.nl/content.asp?path=o01z9oe1
Ik meen me te herinneren dat er nog een andere dienstverlener is dit dit aanbied en het ook via profotonet laat afdrukken. Daar heb ik hier op got eens over gelezen. Weet niet meer wat dat was.
edit:
dit iets?
http://www.oypo.nl/
lol, dat zou ik niet weten.J3roen schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:30:
Binnenkort? Volgens mij zeggen ze dat al ruim een jaar
volgens mij laat oypo ook bij profotonet afdrukken, als ik naar de foto opties en prijzen kijk.
oypo is ook integreerbaar in een eigen website.
er word wel automatisch btw over de omzet afgedragen aan de fiscus.
Vergeet je niet dat daar redelijk hoge kosten aanhangen ?Boss schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:43:
Ik ben voor een bevriende (professionele) fotograaf op zoek naar een goede e-commerce / archief oplossing. Hij wil eigenlijk een groot deel van zijn archief online zetten en de foto's daarin te koop aanbieden. Het volgende is de bedoeling:
1. foto's taggen (wordt al gedaan)
2. uploaden naar site (via FTP)
3. bezoekers van site kunnen zoeken op tags of gewoon browsen
4. kleine previews te zien van foto of watermerk er overheen
5. foto kopen op groot formaat -> winkelmandje
6. betalen met gangbare middelen (iDeal, paypal, creditcard)
Ik maak uit de diverse topics hier op dat het hier stikt van de (semi-)professionele fotografen op GOT dus dacht: laat ik hen eens vragen.
Hoe pakken jullie dit aan?
ik weet niet wat de prijzen zijn oid van de foto's die hij wilt gaan verkopen, wat ik wel weet is dat Ideal iets van €250,- per maand kost, en dan ook nog elke transactie een paar cent oid.
Althans, zo ongeveer was het een paar maanden geleden ..
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
ideal kosten zijn sterk afhankelijk van de uitgebreidheid van het systeem.. kan ook voor 2 tientjes per maandGhenzi schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:03:
[...]
Vergeet je niet dat daar redelijk hoge kosten aanhangen ?
ik weet niet wat de prijzen zijn oid van de foto's die hij wilt gaan verkopen, wat ik wel weet is dat Ideal iets van €250,- per maand kost, en dan ook nog elke transactie een paar cent oid.
gewoon even bij de bank uitzoeken
Van een van mijn eigen webshops weet ik dat iDeal ook zonder abo verkrijgbaar is, waar je alleen voor de transactie moet betalen. Dat is dan iets van 30-40 ct per keer.Ghenzi schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:03:
[...]
Vergeet je niet dat daar redelijk hoge kosten aanhangen ?
250 per maand was het heel lang geleden :-)