Verwijderd
Zie je dat blauw balkje boven aan dit forum? Daar staat ook de optie "search" misschien iets om die eens te gebruiken, misschien dat hier al zo'n miljard forums over zijn geweest.
Lees de rest van het forum gewoon ff.
1) FSB omhoog. Dan gaat _alles_ sneller lopen en met deze methode krijg je relatief weinig snelheidswinst.
2) Multiplier omhoog. Eerst moet je je processor unlocken (zoek ff naar 'potlood') en daarna in je BIOS of met jumpers de multiplier hoger zetten. Hierdoor wordt de standaard 8*100=800 bijv. 9*100=900MHz.
Een combinatie van beiden kan natuurlijk ook voor het beste resultaat.
1) FSB omhoog. Dan gaat _alles_ sneller lopen en met deze methode krijg je relatief weinig snelheidswinst.
2) Multiplier omhoog. Eerst moet je je processor unlocken (zoek ff naar 'potlood') en daarna in je BIOS of met jumpers de multiplier hoger zetten. Hierdoor wordt de standaard 8*100=800 bijv. 9*100=900MHz.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Oke, omdat je best wel newbee bent op dit gebied zal ik je een rot zooi aan kritiek maar besparen 
Gebruik gewoon de search ff, dan kom je een hoop te weten.
Zoek anders ff op een overklok site naar een overklockings guide for newbee's
Als je de basis weer weet, dan ben je van harte welkom om dingen te vragen waar je dan nog steeds niet uitkomt
Gebruik gewoon de search ff, dan kom je een hoop te weten.
Zoek anders ff op een overklok site naar een overklockings guide for newbee's
Als je de basis weer weet, dan ben je van harte welkom om dingen te vragen waar je dan nog steeds niet uitkomt
Hier is een verwijzing naar de search, of dat frontpage artikel van Femme wel op zijn plaats denk ik.
PS, heb je je signature en ondertitel niet omgedraaid, of ben je gewoon origineel ?
[late mode]Damm, ik moet maar eens met 10 vingers leren typen[/late mode]
PS, heb je je signature en ondertitel niet omgedraaid, of ben je gewoon origineel ?
[late mode]Damm, ik moet maar eens met 10 vingers leren typen[/late mode]
Verwijderd
Maar aangezien jij een PII hebt, kan je de multiplier niet veranderen, en je hebt al helemaal niets aan een potlood.Op zaterdag 03 maart 2001 19:09 schreef bramvrzt het volgende:
Lees de rest van het forum gewoon ff.
Het enige waar jij je proc mee kan overklokken is de FSB verhogen, hiervoor kan je dus de search gebruiken.
Veel succes.
Edit: Ares408 kan iets sneller typen
Verwijderd
Ligt er aan hoeveel je je FSB omhoog gooit. Nadeel van de FSB verhogen is dat alles sneller word. Een beetje hoger is niet zo erg, maar zodra je wat verder komy kan het zijn dat je geheugen het niet meer trekt.
Ook worden je PCI en AGP sloten sneller, maar dit is te verkomen door de divider te veranderen.
Ook worden je PCI en AGP sloten sneller, maar dit is te verkomen door de divider te veranderen.
Verwijderd
Hee Wiz!
Lees dit maar eens, hier staan alle basics van overklokken uitgelegd:
http://www2.tweakers.net/reviews/1/1?highlight=overklokken
Is dus die guide van Femme btw.
Lees dit maar eens, hier staan alle basics van overklokken uitgelegd:
http://www2.tweakers.net/reviews/1/1?highlight=overklokken
Is dus die guide van Femme btw.
Verwijderd
sorry voor offtopic.. maar dit moet ik even verbeteren!
maar fsb opklokken geeft meer snelheidswinst dan je mult opkrikken..(dat wisten jullie wel)
de fsb-bus is meestal de bottle-nek..
je zou misschien niet zo ver op kunnen klokken ja..Op zaterdag 03 maart 2001 19:09 schreef bramvrzt het volgende:
maar fsb opklokken geeft meer snelheidswinst dan je mult opkrikken..(dat wisten jullie wel)
de fsb-bus is meestal de bottle-nek..
Pagina: 1