USB 2.0 to SATA

Pagina: 1
Acties:

• yourservice
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-01 15:41
Al ff gezocht op het forum, niets gevonden wat er op lijkt.

Ik heb Windows Vista 64 bits draaien en nu wil ik een 1Tb schijf (Samsung HD103UJ) extern aansluiten via een USB 2.0 to SATA constructie. De schijf is nieuw, niet geinitialiseerd, niet geformateerd. Vista geeft de melding dat de hardware goed is geïnstalleerd en gebruikt kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa185/yourservice/ScreenShot008-2.jpg

Schijfbeheer laat niets zien en ook in Apparaatbeheer kan ik niets ontdekken. De schijf spint wel als n jonge kitten. Als ik een zelfde schijf mét data installeer is er niets aan de hand en kan ik de data gewoon benaderen.

Vragen:
- Kan ik wel een nieuwe disk op deze manier benaderen?
- Zo ja, wat kan ik nog meer doen om de schijf te benaderen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

* ik moet beter leren lezen |:( *

[ Voor 62% gewijzigd door RaZ op 05-10-2009 09:34 ]

Ey!! Macarena \o/

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Even binnen schijfbeheer (rechtermuis deze computer, beheren, schijfbeheer) kijken of je de schijf wel ziet. Hier initialiseren, partitie aanmaken, en formatteren.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Draai eens de Samsung HD tool. http://www.samsung.com/gl.../Support_DiskManager.html

[ Voor 56% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-10-2009 09:48 ]

• yourservice
wasted247 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:44:
Even binnen schijfbeheer (rechtermuis deze computer, beheren, schijfbeheer) kijken of je de schijf wel ziet. Hier initialiseren, partitie aanmaken, en formatteren.
Thnx maar: Schijfbeheer laat niets zien!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 12:08

NielsNL

DigiCow

Ik denk dat je USB device al een bepaalt soort indeling op de schijf verwacht. Hang 'm eens direct aan een sata poort, formatteren, dan aan het usb device....

M'n Oma is een site aan het haken.

• yourservice
Thnx!

Daar gevonden: Some old BIOSs have a capacity barrier and does not recognize the high capacity HDD. In that case, the Disk Manager will solve the capacity barrier.

Dat is bij mij niet van toepassing, vrij nieuw MB en andere schijven van 1Tb doen t wel.

• yourservice
NielsNL schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:55:
Ik denk dat je USB device al een bepaalt soort indeling op de schijf verwacht. Hang 'm eens direct aan een sata poort, formatteren, dan aan het usb device....
Thnx!

Ik begrijp dat dat wel zal werken Niels maar dat was de vraag niet, ik wil regelmatig nieuwe schijven op deze manier initialiseren/formateren en niet iedere keer de kast moeten openen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor USBding heb je daar? Wellicht dat die gewoon niet overweg kan met dergelijke grote schijven. Via USB moet dit normaliter gewoon lukken, dat doe ik zo vaak (het is wel traag via USB, maar het kan wel).

Overigens neem ik aan dat je een 1TB-schijf bedoelt en niet een 1Tb-schijf?

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

Kijk eens in diskpart of die je schijf ziet.

• yourservice
TERW_DAN schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:27:
Wat voor USBding heb je daar? Wellicht dat die gewoon niet overweg kan met dergelijke grote schijven. Via USB moet dit normaliter gewoon lukken, dat doe ik zo vaak (het is wel traag via USB, maar het kan wel).

Overigens neem ik aan dat je een 1TB-schijf bedoelt en niet een 1Tb-schijf?
Merk onbekend van de locale PC Wereld. Zoals gezegd doet precies dezelfde, reeds geformateerde, schijf het wel! En tis idd 1 TB 8)7

• yourservice
Jeoh schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:30:
Kijk eens in diskpart of die je schijf ziet.
Diskpart laat de schijf wel zien, via diskpart formatteren dan? :o

[ Voor 9% gewijzigd door yourservice op 05-10-2009 20:00 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

hang em aan een interne sata poort, dan is het 99% zeker opgelost. (had t zelfde gekloot namelijk ook)

en als je je kast daarna niet meer wil openmaken, regel een esata + power bracket, van het soort dat ze bij gigabyte borden dr gratis bij doen met alle nodige kabels om een hdd extern van je kast aan te sluiten, zonder dat de kast dr voor open hoeft.. :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:17

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

yourservice schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:52:
[...]
Diskpart laat de schijf wel zien, via diskpart formatteren dan? :o
Lijkt me nogal duidelijk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

never mind ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 20:35 ]

• yourservice
Iemand enige ervaring met diskpart?

Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa185/yourservice/ScreenShot014.jpg

Het gaat om disk 3, wat zijn de stappen? Eerst partitie aanmaken? Een primary of een logical? Dan formatteren?

• yourservice
Gelukt:

List Disk
Select Disk 3 (in mijn geval dan!)
Creat Partition Primary
Format

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1