Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Easy Transfer niet zo easy?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had win 7 in 64bits op mijn PC gezet, maar omdat mijn scanner geen drivers had, besloot ik terug te gaan naar een 32 bits versie. Ik dacht dat dat een tamelijk simpele ingreep zou zijn. Dat bleek een foute gedachte te zijn.

Ik begon veiligheidshalve met een systeem backup. Dat ging prima, en die werd opgeslagen als WindowsImageBackup op mijn USB-drive. Meteen daarop bedacht ik, dat ik nog apart een backup wilde maken van mijn downloadfolder, en aldus gedaan.

Daarnaast maakte ik ook nog eens met Easy Transfer een bestand met daarin al mijn instellingen en wachtwoorden en mailbestanden.

Toen maar eens de snelste manier geprobeerd om 64bits terug te brengen naar 32 bits via een upgrade. Maar dat bleek niet te kunnen... Jammer dan... het zou dus iets bewerkelijker worden. Dus een volledig nieuwe installatie en dan met Easy Transfer de instellingen etc. terugzetten.

Helaas bleek nadat de installatie was afgerond, dat Easy Transfer 32bits de gegevens van Easy Transfer 64 bits niet kon uitlezen. Omdat ik niet mijn email en instellingen kon terugkrijgen, besloot ik, dat ik maar de veiligheids-backup moest terugzetten, om dan eerst mijn email enzo veilig te stellen op een andere manier.

Dus win7 installatiecd erin, en op het juiste moment Herstel vorige versie aangeklikt.
Bleek, dat 'het' mijn veiligheidskopie niet kon terugvinden op de externe USB schijf.

Waarschijnlijk is dat veroorzaakt, doordat ik na het maken van een volledige systeem backup ook nog een backup heb gemaakt van een downloadmap.

Omdat ik -uit ervaring met MS wijzer was- had ik gelukkig ook nog wat backups van belangrijke dingen gemaakt via een andere weg. Daarom kon ik wel verder gaan met deze installatie.

Maar het is natuurlijk idioot, dat iets wat feilloos moet werken, omdat dat 'van levensbelang' is, je zo in de steek laat. En het meest idiote is nog wel, dat er op mijn USB-schijf nu een backup staat van ongeveer 40 Gb groot, die door Windows niet herkend wordt als een systeem-backup.

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tsja, het is nu ook eigenlijk geen 'systeem-backup' voor jouw systeem meer, omdat je je systeem in 1e instantie al een 64bit systeem/ bestandsindeling gemaakt hebt, en dus alles in je systeem zich daarop heeft ingesteld. Als je nu terug gaat naar een 64bit systeem, doet het 't waarschijnlijk wel weer gewoon..

Wat ik niet begrijp: Heb je nu van je eerdere 32bits besturingssysteem (van voordat je windows 7 x64 installeerde) wel alle bestanden kunnen over zetten naar het nieuwe win7 x64, of had je tevoren ook al een 64bit besturingssysteem? Eigenlijk wel logisch, als dat zo zou zijn, omdat windows x64 een 32bits omgeving kan emuleren, terwijl dat andersom niet het geval is. Waarom kon je de 32bits driver van je scanner niet gewoon gebruiken? Windows kan deze toch in de x86 programmamap wegschrijven, of zie ik dat verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Hammer schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:14:
Tsja, het is nu ook eigenlijk geen 'systeem-backup' voor jouw systeem meer, omdat je je systeem in 1e instantie al een 64bit systeem/ bestandsindeling gemaakt hebt, en dus alles in je systeem zich daarop heeft ingesteld. Als je nu terug gaat naar een 64bit systeem, doet het 't waarschijnlijk wel weer gewoon..
Fijn dat je reageert, maar dit begrijp ik niet helemaal. Ik heb op mijn externe schijf een backup staan van 40 Gb van een win7 64 bits installatie, maar die wordt niet herkend door Windows Backup, mogelijk omdat ik vlak daarna een Backup gemaakt heb van slechts één folder. Mogelijk heeft die de inhoudsopgave van de systeem-backup overschreven? Maar dat zou toch niet moeten mogen kunnen, of ben ik nou gek?
Bedoel je misschien, dat die systeem-backup wél weer herkend wordt, als ik eerst weer 64 bits installeer?
Wat ik niet begrijp: Heb je nu van je eerdere 32bits besturingssysteem (van voordat je windows 7 x64 installeerde) wel alle bestanden kunnen over zetten naar het nieuwe win7 x64, of had je tevoren ook al een 64bit besturingssysteem? Eigenlijk wel logisch, als dat zo zou zijn, omdat windows x64 een 32bits omgeving kan emuleren, terwijl dat andersom niet het geval is. Waarom kon je de 32bits driver van je scanner niet gewoon gebruiken? Windows kan deze toch in de x86 programmamap wegschrijven, of zie ik dat verkeerd?
Ik had eerder XP (32bits) en die draait nog steeds. Daarvan heb ik niets overgezet naar win7 64bits, behalve mijn emailbestanden. Maar dat heb ik handmatig gedaan.

En wat betreft de driver voor mijn scanner: die wordt niet geaccepteerd, ook niet in x86.
Nu in 32bits krijg ik hem wel aan de praat met de 'oude' xp-drivers, ook al vraagt hij, als ik op de scanner dubbelklik, nog wel om een WIA-stuurapparaat.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:16:
Bedoel je misschien, dat die systeem-backup wél weer herkend wordt, als ik eerst weer 64 bits installeer?
Dat denk ik eerder :)

Verder staat volgens mij ook in de Help van easy transfer uitgelegd dat je de versie moet gebruiken van het Target systeem, dat verklaart dan ook wel dat de 64bits en 32bits niet uitwisselbaar zouden zijn.

Optimaal is het inderdaad niet nee, daar heb je gelijk in.

[ Voor 36% gewijzigd door alt-92 op 05-10-2009 11:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:19:

Verder staat volgens mij ook in de Help van easy transfer uitgelegd dat je de versie moet gebruiken van het Target systeem, dat verklaart dan ook wel dat de 64bits en 32bits niet uitwisselbaar zouden zijn.

Optimaal is het inderdaad niet nee, daar heb je gelijk in.
In de schamele help van Easy Transfer van XP staat niet zo erg veel over de beperkingen, en die gebruik je toch gewoonlijk als je vanuit XP werkt, maar ook de help in Win7 is erg summier daarover.

Dat het niet optimaal is, vind ik persoonlijk nogal eufemistisch. Het gaat verdikke :) om een nogal belangrijke ingreep.