Toon posts:

Mediacenter/mediaplayer, formfactor, enz???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ik er helemaal uit was voor mn volgend bouwprojectje, ik was echter één ding vergeten; rekening te houden met de afmetingen van de mediacenter behuizing (Silverstoen LC-16MR) 8)7 Inderdaad, de meeste kasten zijn zo’n 400 – 450 mm diep en mn meubel in de huiskamer is maar 350 mm diep. Van meubel veranderen is geen optie en na wat nieuwe research blijkt dat er maar één kast is die 325 mm diep is en toch 440 mm breed (Silverstone Grandia GD04), zodat het netjes staat naast de A/V versterker.

Zal eerst ook even vermelden waarvoor ik de mediacenter wil gaan gebruiken; ik had gehoopt ermee analoge kabeltelevisie te kunnen gaan vangen, internetradio beluisteren met Winamp, DVD’s films te rippen met DVDshrink (als back-up voor mezelf uiteraard), VOB bestanden afspelen en algemene desktop applicaties. Gamen, DVD en Blu-Ray is minder belangrijk, daar ik reeds over een PS3 beschik.

Nu met de inmiddels vele opties (mediaplayers, Atom / ION bordjes, mATX, enz) zie ik het bos niet meer door de bomen en heb ik een aantal vragen.

#1: Is een dual-core Atom proc / ION chipset krachtig genoeg voor het afspelen van VOB-bestanden met PowerDVD en voor het back-uppen van DVD’s met DVDShrink?

#2: Is er een ION-ITX bordje waarop ik een dual band TV-kaart kan prikken (Hauppauge WinTV HVR-2200)?

#3: Kan ik beter bij een mATX bord blijven en een geschikte kast zoeken van 300mm diep, tips?

#4: Als enkel het ontbreken van een PCI-express slot het probleem is van een ION bord, kan ik dit idee laten varen en een nettop (ASUS, ASROCK, zelf bouwen) enkel gebruiken voor internetradio, VOB-bestanden afspelen en DVD’s back-uppen. Ik beschik momenteel over een HD-Digicorder van Telenet, maar de hardware is onbetrouwbaar en dat ding loopt regelmatig vast, verbruikt veel en wordt zeer warm. Deze Digicorder kan ik misschien vervangen door een USB DVB-T ontvanger, maar hier ben ik helemaal niet in thuis en weet ik niet of dit goed werkt en of er dual tuner systemen zijn :?

Alvast bedankt aan de kenners voor de tips _/-\o_ ik weet dat er wel een aantal topics gepost zijn, maar echt goeie oplossingen ben ik nog niet tegengekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 09:24 ]