Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 14:29

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Goeie,

Ik heb zojuist een Office 2007 SL NL licentie aangeschaft via surfspot, maar in plaats van alleen een licentiecode + download krijg ik het volgende:
MS Office Enterprise 2007 kan alleen middels een zogenoemde download manager gedownload en geïnstalleerd worden, het is niet mogelijk dit product webbased te downloaden en/of buiten de download manager om te installeren. De download manager kan alleen gebruikt worden op de computer waarop ook de installatie van MS Office Enterprise 2007 plaats zal hebben - De benodigde downloadlink en installatiecode voor MS Office Enterprise 2007 worden in je account op SURFspot.nl opgeslagen, je kunt desbetreffende bestelling opvragen door op SURFspot.nl te kiezen voor de optie ´Productkluis´, deze vind je rechts bovenaan het scherm nadat je ingelogd hebt op SURFspot.nl - MS Office Enterprise 2007 kan en mag op één computer geïnstalleerd en gebruikt worden
Ik een gewone DVD of iso download + een losse licentiecode verwacht, zoals ook toen ik Vista Ultimate via Surfspot aanschafte, want ik geloof niet zo in zo'n 'online kluis' die op ongelegen momenten onbeschikbaar is of door de beheerder geleegd kan worden.

Iemand als 'ns geprobeerd om zo'n Surf licentiecode op een gewone O2K7 installatie te gebruiken?

(Voor alle duidelijkheid: ik wil dus een legale code op een legale installatie gebruiken zonder dat ik deze downloadmanagerroute hoef te volgen...)

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Surfspot kan je bijvoorbeeld MS Office kopen en dan direct downloaden met een downloadmanager van hunzelf.
Hoe zit het dan met de installatie? Kun je die gewoon op DVD branden? Als je over een jaar een nieuwe PC koopt (en de oude weg doet), kun je daar dan gewoon die Office op installeren? Of kan dat alleen op de PC waar je het op hebt gedownload?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Het lijkt me dat je de gewone download manager van microsoft voor je kiezen krijgt.
Ik zie surfspot niet als een bedrijf dat hun eigen software schrijft en programma's op een host heeft staan.

Als het goed is kan je de download gewoon opslaan en zelf op een cd'tje branden. bron
Dan heb je ongeveer hetzelfde als je wilde (een downloadbare iso). Maar probeer het eens uit om te zien hoe je het programma binnen haalt. Je hebt al betaald, dus je kan zo de boel downloaden.

Maar wat je vraag betreft (licentiecode gebruiken bij een cd). Ik heb er geen ervaring mee, dus durf het niet te zeggen. Wel zal je (als het werkt) net als bij windows de juiste versie van een cd moeten kunnen bemachtigen. Een office cd van de family pack gaat dus niet werken. Je hebt de exacte de cd nodig waar je een licentie voor hebt. (taal uitgezonderd)

[ Voor 3% gewijzigd door job op 01-11-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ja, zoals LePlatDuJour269 in de topickop al heeft gequote vanaf de site van surfspot, staat er echt dat je het alleen vanuit die downloadmanager kan installeren. Misschien betaal ik dan toch maar 15 euro meer, dan krijg je hem op een dvdtje thuis gestuurd.
Ik neem aan dat ik hem dan wel op een nieuw te kopen computer kan installeren, als ik hem eerst van mijn huidige pc afgooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LePlatDuJour269: En heb je het nu al uitgeprobeerd? We zijn nu bijna een maand verder...

Ondertussen ben ik namelijk zelf ook er nieuwsgierig in welk format deze 'download manager' de software dowload en of je er ooit nog een back-up van kunt maken. Ik overweeg hetzelfde product te kopen en hopelijk is het dus een iso oid. En hoe is de licentiecode te benaderen, krijg je hem ooit te zien?

Best lullig als je een levenslange licentie aanschaft en dat je dan maar 1 kans krijgt om te installeren, oh wee als je HD crasht, dan koop je maar een nieuwe licentie?

BTW: Heb je dat ook gelezen: als student geef je MS de rechten om je persoonsgegevens voor commerciele doeleinden te gebruiken. Niet door derden, maar dan nog, sneaky hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewout124
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06-2024
Een algemene vraag over Surfspot, die min of meer aansluit bij de voorgaande berichten in dit topic. Volgens de voorwaarden van Surfspot mag de aangeschafte software maar op één PC worden geïnstalleerd. Nu zijn de prijzen bij Surfspot redelijk te noemen, maar toch heb ik er niet zoveel trek in om vier keer hetzelfde pakket aan te gaan schaffen. (Het gaat om Microsoft Office 2007 Professional NL.) Weet iemand of de soep echt zo heet wordt gegeten? Of is het in de praktijk wel degelijk mogelijk om software meerdere malen te installeren? En wat is het verstandigst: de downloadoptie, of de DVD-optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je kan de software natuurlijk op tig pc's installeren. Je kan hem echter maar op 1 activeren.

Wil je office op meerdere pc's activeren, dan koop je een pakket wat dat toestaat.
Office home and student 2007 bijvoorbeeld (mag je legaal op 3 pc's installeren en activeren), en nog een losse licentie van surfspot.

Want waarom zou jij in je eentje (ja de licentie is voor 1 student/medewerker) 4 licenties nodig hebben?

Ohja voor de mensen die zich afvragen hoe het nou exact werkt dat kopen van de download versie.
De download manager (brak stuk software trouwens) download office en slaat dit op in een folder op de harddisk. De inhoud hiervan op een cd branden en je hebt je installatie bestanden backuped.

[ Voor 96% gewijzigd door job op 25-04-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewout124
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06-2024
Misschien heb ik niet goed gezocht, maar ik kom op de site van Surfspot geen Home edition tegen... Ik zie alleen de Enterprise Edition staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Die Home and student-versie is in een gewone (web-)winkel te koop ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ewout124 schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:27:
Volgens de voorwaarden van Surfspot mag de aangeschafte software maar op één PC worden geïnstalleerd. Nu zijn de prijzen bij Surfspot redelijk te noemen, maar toch heb ik er niet zoveel trek in om vier keer hetzelfde pakket aan te gaan schaffen. (Het gaat om Microsoft Office 2007 Professional NL.) Weet iemand of de soep echt zo heet wordt gegeten? Of is het in de praktijk wel degelijk mogelijk om software meerdere malen te installeren? En wat is het verstandigst: de downloadoptie, of de DVD-optie?
Als jij op 4 PCs Office 2007 wilt installeren, heb je 4 licenties nodig. Wat dacht je dan, 1 keer kopen, 4 keer gebruiken? Dus ja, die soep wordt zo heet gegeten, als je in de winkel 1 brood betaalt mag je er ook niet 4 meenemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ewout124 schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:41:
Misschien heb ik niet goed gezocht, maar ik kom op de site van Surfspot geen Home edition tegen... Ik zie alleen de Enterprise Edition staan.
Surfspot is ook niet voor thuis gebruik, maar voor werk/studie gerelateerd gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
gambieter schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:41:
[...]

Als jij op 4 PCs Office 2007 wilt installeren, heb je 4 licenties nodig. Wat dacht je dan, 1 keer kopen, 4 keer gebruiken? Dus ja, die soep wordt zo heet gegeten, als je in de winkel 1 brood betaalt mag je er ook niet 4 meenemen.
beetje offtopic sorry daarvoor, de vraag is is het een licentie die de voorwaarden heeft om te gebruiken of te installeren? ik heb een laptop & een pc de laptop gebruik ik op school de pc thuis.. ik gebruik ze nooit gelijktijdig...

mag het dan wel?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je kan ze maar op 1 pc activeren. Dus op beide pc's gebruiken (ook al is het niet tegelijk) kan niet.
Vind je het het geld niet waard, dan koop je er licentie.. en op je tweede pc zet je een illegale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Icekiller2k6 schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:57:
beetje offtopic sorry daarvoor, de vraag is is het een licentie die de voorwaarden heeft om te gebruiken of te installeren? ik heb een laptop & een pc de laptop gebruik ik op school de pc thuis.. ik gebruik ze nooit gelijktijdig...

mag het dan wel?
Lees de lincentievoorwaarden. En het antwoord is natuurlijk nee, je mag het maar op 1 computer tegelijk geinstalleerd hebben. Je mag ook niet de 4 broden meenemen en er maar 1 tegelijk eten; beetje logisch nadenken helpt hier :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
gambieter schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:00:
[...]

Lees de lincentievoorwaarden. En het antwoord is natuurlijk nee, je mag het maar op 1 computer tegelijk geinstalleerd hebben. Je mag ook niet de 4 broden meenemen en er maar 1 tegelijk eten; beetje logisch nadenken helpt hier :)
logisch nadenken dicteert zoals bij games dat je het maar op 1 toestel tegelijk mag gebruiken.. gebruiken is niet geïnstalleerd hebben (in mijn ogen..) maar ok ;) wou het even weten

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Icekiller2k6 schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:26:
[...]

logisch nadenken dicteert zoals bij games dat je het maar op 1 toestel tegelijk mag gebruiken.. gebruiken is niet geïnstalleerd hebben (in mijn ogen..) maar ok ;) wou het even weten
Zo logisch is het niet hoor...... Ik moest meteen aan deze thread denken dus misschien hebben nog wat mensen er wat aan. Academic licenties mogen dus ook op PC+Notebook (portable device) geinstalleerd worden.

Lees de volgende thread maar eens op neowin Klikk.

Iedereen die thuis en op zijn notebook Office 2k10 wil aanschaffen ad E43 is volkomen legaal bezig.
Pagina: 1