Gamemonitor (24" kwestie van wennen?)

Pagina: 1
Acties:

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-03 19:09
Bonjour!

Een beetje een omslachtige grote vraag.
Ik heb nu een oude 17" CRT monitor en ben wel toe aan een nieuw scherm.

Ik ben op zoek naar een game monitor van 23 a 24 inch.

Doel:Gamen op hoog niveau (HD5850) en af en toe een filmpje op HD kwaliteit
Merk: Samsung of LG.
Budget: max 300
Inch: 23 a 24 (twijfel of 24 inch niet te groot is)

Lage respons (<5) in werkelijkheid is dat altijd anders.
Resolutie 1920x1200
HDMI hoeft niet perse

Vraag 1
Nu heb ik er een aantal gezien die mij de interesse doen wekken. Zie de modellen.
De meeste reviews op Tweakers/Helpmij/Hardware zijn vrij positief.
Maar aangezien ik NOOOIT kan kiezen, wil ik jullie hulp inschakelen.
Ik weet tevens ook dat de smaken per persoon verschillen. Alleen omdat
dit best een grote uitgave wordt, wil ik er 100% zeker zijn, dat ik geen miskoop koop.

MODELLEN
- LG W2442PA-BF (24" lijkt mij op het eerste gezicht vrij groot)
- LG W2261V-PF (komt goed uit de markt maar is maar 21" terwijl ik liever een 23"heb)
- Samsung SyncMaster 2494HM (de winnaar bij Harddata)
- Samsung Syncmaster 2443BW
- Samsung P2350 (is die rode rand onderaan het beeldscherm hinderlijk?)
- Samsung P2370 (lijkt ook een grote winnaar te zijn)

Vraag 2
Ik heb mijn hele leven op een CTR 17" monitor gewerkt. En wil nu wel eens wat anders.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van een 24" scherm. Ik gebruik mijn pc eigenlijk meer om te gamen. Dus ik zit met mijn neus er vrijwel vlak op. Ik kan me dan voorstellen dat het scherm te groot zal zijn. Omdat je misschien niet alles kan overzien.
Als je naar rechts kijkt, dan zie je niet wat links gebeurt (denk ik)
Ik ben laatst naar een winkel geweest om een 24" scherm te bewonderen.
En hij kwam voor mij in de eerste instantie groot over.
Zal dit een kwestie van wennen zijn?

tnx!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Het is uiteraard een kwestie van wennen. De overstap van 17" naar 24" is behoorlijk groot. Maar waarschijnlijk wil je na een tijd echt niet anders meer en wil je niet meer werken op een 17" omdat je hem te klein vind.

"Inch: 23 a 24 (twijfel of 24 inch niet te groot is)"
Wel een grappige opmerking voor iemand die van een 17" wil overstappen ;)

Over de rode rand van de samsungs. zelf heb ik ook 2 t220 schermpjes van samsung staan die ook een rode gloed hebben aan de onderzijde. Ik vind dit echt alles behalve storend. Wanneer je aan het werk bent valt deze verlichting niet eens op.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39

Wmm

Als je er zo dicht met je neus op zit moet je misschien wat meer afstand nemen? Te dicht op het scherm zitten is ook niet goed :).

Verder zal het een kwestie van wennen zijn. Ik game niet veel, maar Red Alert 3, Quake Live en NFS Undercover kan ik prima op m'n Samsung 245B spelen zonder dat ik m'n hoofd moet bewegen ofzo. Je komt alleen van een 17" CRT, ik neem aan dat je daarop hoogstens 1280x1024 ofzo op draait, dus dan is een 24" breedbeeld wel even een "schok" ja. Ik kwam van een 17" TFT op 1280x1024 en ik vond de 24" ontzettend groot. Nu ben ik eraan gewend en vind je de grote gewoon normaal.

Ik weet overigens niet wat de responstime van mijn scherm is (kun je dan zelf wel opzoeken neem ik aan) maar van ghosting oid heb ik totaal geen last.

• Tharulerz
  • Laatst online: 10-04-2025
Ik zou voor de syncmaster 2443BW gaan. Degelijke kwaliteit, lage prijs, sober design, geen rare kleuren, goede kijkhoeken, kortom: de max!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Is de Samsung T240 trouwens geen optie?
Valt ruim binnen jouw budget en voldoet verder aan al jouw eisen.

Edit:
Heeft verder imho ook enkele voordelen tov de 2443BW
- paar euro goedkoper... (Joepie)
- Hdmi aansluiting
- Usb hub
- Design spreekt mij persoonlijk meer aan

[ Voor 45% gewijzigd door Switchie op 05-10-2009 01:17 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• noud
Een cultuurshock onder de beeldschermen. ;P
Maar zoals ik van jullie hoor, is het een kwestie van wennen.
In dat geval wil ik voor de 24" gaan.
Nu nog maar even uitzoeken welke dat wordt.

Ik geloof wel dat de meeste beeldschermen een goede respons ect hebben. Ik las ergens dat de fabrikant niet de juiste responstijd opgeeft. Maar dat deze altijd hoger ligt dan wat op het informatiekaartje is aangegeven. Aldus een poster van Harddata.

Afstand nemen zal sowieso beter gaan. Met deze CRT en zijn enorme 'uitklaptafel'. Ben ik lekker zometeen kwijt Mooi dat je er geen last van hebt met dat rode lichtje. Ik was al eventjes bang dat je dat zag.

Over geld hoef je geen zorgen te maken... beter 100 euro meer betalen dan minder.
( wel binnen mijn 300 euro budget dan )

De Samsung T240 is idd erg mooi!.. Dit komt op mijn lijstje te staan.
( maar is bedtijd voor mij) morgen kijk ik weer verder tnx:)

[ Voor 23% gewijzigd door noud op 05-10-2009 01:35 . Reden: schoonheidsfoutjes ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

noud schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 01:22:
Nu nog maar even uitzoeken welke dat wordt.
Daar hebben we dit topic toch voor ;)

Zie net dat de 2443BW wel een iets grotere kijkhoek heeft dan de T240, 170 tegenover 160 graden.
LG ben ik persoonlijk niet gecharmeerd van. Mocht dit mijn lijstje zijn dan zou ik de 2 lg's in ieder geval al geschrapt hebben ;)

Vond zelf van de samsungs die ik heb fijn dat er 2 kabels bij geleverd werden: dvi en vga. Ook zat er een cd'tje bij met welke ik de settings van de monitor simpel en snel op mijn persoonlijke voorkeuren af kon stemmen.
Verbruik is 60w wat ik zelf ook zeer respectabel vind.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 09:25
Heb de T240HD Samsung, dat is de versie met TV tuner, 1920x1200.
Van dag 1 geen enkel probleem geweest qua grootte, dat is maar een gedacht dat het niet goed is voor te gamen :)
Houdt er wel rekening mee dat veel van de Samsungs geluid maken, lichte brom.
Sommige zeggen dat je dat kan oplossen met brightness op 100% te zetten maar voor velen werkt dat niet.
De T series hebben veel aansluitingen, veel opties en werken heel aangenaam, idle verbruik valt mee.
Wat je zegt van dat de fabrikanten niet de juiste responstijd opgeven is niet correct, het gaat over iets totaal anders, ben de naam even kwijt.
Er zijn ook andere schermen die niet TN zijn maar als je er vlak voor zit maakt dat niet uit lijkt me tenzij misschien voor kleuren.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wmm schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 01:10:
Als je er zo dicht met je neus op zit moet je misschien wat meer afstand nemen? Te dicht op het scherm zitten is ook niet goed :).
Inderdaad, ik vind dat ik er ook al te dicht op zit maar een 30" zou ik nog makkelijk helemaal kunnen zien. Als je echt overzicht kwijt raakt moet je er maar 20cm vanaf zitten ofzo :P Overigens is het met een grote resolutie ook wat fijner om een niet te klein scherm te hebben, het aantal pixels per oppervlakte neemt dan toe en alles wordt dan kleiner. Dat is vaak een klacht als een te klein scherm op een te grote native resolution draait: "wat zijn al die icoontjes in windows ineens klein."
Switcherd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 01:10:
Over de rode rand van de samsungs. zelf heb ik ook 2 t220 schermpjes van samsung staan die ook een rode gloed hebben aan de onderzijde. Ik vind dit echt alles behalve storend. Wanneer je aan het werk bent valt deze verlichting niet eens op.
Zelfde verhaal bij een T200, erg mooi :D

O, en over de responstijd: Ik heb nog nooit opgemerkt dat er iets als responstijd is, het is dat ze het erbij vermelden. Het verschil tussen 2ms en 5ms kan je nevernooitniet zien (en met 10ms waarschijnlijk ook niet, maar goed :P)

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 05-10-2009 10:14 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Switcherd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 01:13:
Is de Samsung T240 trouwens geen optie?
Valt ruim binnen jouw budget en voldoet verder aan al jouw eisen.

Edit:
Heeft verder imho ook enkele voordelen tov de 2443BW
- paar euro goedkoper... (Joepie)
- Hdmi aansluiting
- Usb hub
- Design spreekt mij persoonlijk meer aan
maar heeft geen verstelbare voet of pivot.

Verwijderd

Het beste is om zelf te kijken in een wilkel naar verschillende schermen.
Zelf heb ik de 2443bw op de dolle pof gekocht en ben er zeer blij mee
installeren en klaar. Ik hoef de kleuren en en andere instellingen niet eens
aan te passen want ik geloof dat die al goed zijn zo op het eerste gezicht.
Ik heb het zelf iig nog nooit gedaan.

De 2443bw heeft wel een verstelbare voet in hoogte en horizontaal en het schem kan schuin naar achter
of naar voren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 10:39 ]

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2025
Toevallig, ik wil ook overstap maken van crt naar tft :)

Ik heb gelezen dat tft's wel eens last kunnen hebben van input lag als ze niet op hun native resolutie draaien. Heeft iemand daar ooit wel eens last van gehad? Ik speel nog wat oudere spellen en die draaien allemaal op een lagere resolutie.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 00:46

r0b

Graviton12 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 01:58:
Houdt er wel rekening mee dat veel van de Samsungs geluid maken, lichte brom.
Sommige zeggen dat je dat kan oplossen met brightness op 100% te zetten maar voor velen werkt dat niet.
Oh :?
Dat zou me toch al wel opgevallen moeten zijn met die 40+ 245T's en 245B's hier op het werk..

..bij Samsung TV's lees ik hier wel wat over - alhoewel mijn 40A557 dit ook niet had..

[ Voor 11% gewijzigd door r0b op 05-10-2009 13:18 ]

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 15:21
Zelf kan ik maar niet wennen aan de slechte refresh rate van 60hz.
Deze heeft als gevolg dat je de spellen oftewel met vsync moet spelen -> zeer laggy en traag, oftewel dat de games zonder vsync met veel tearing op je scherm verschijnen. Het mooie vloeiende spelverloop is volledig omzeep met een LCD scherm.

Heb nu een tijdje een samsung T260 (26 inch) maar begin me hier steeds meer aan te ergeren. Zodanig zelfs dat ik er sterk over nadenk om mijn oude CRT weer in gebruik te nemen en de lompe verschijning voor lief te nemen.

Ik moet eens gaan bekijken of displayport al zodanig ontwikkeld is dat nu eindelijk eens 100hz of meer bij 1920x1200 mogelijk is.

• KBDE
daanteb schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:10:
Toevallig, ik wil ook overstap maken van crt naar tft :)

Ik heb gelezen dat tft's wel eens last kunnen hebben van input lag als ze niet op hun native resolutie draaien. Heeft iemand daar ooit wel eens last van gehad? Ik speel nog wat oudere spellen en die draaien allemaal op een lagere resolutie.
ja dan heb je inderdaad last van input lag, veel LCD schermen hebben dit trouwens ook al als je de native resolutie draait. Een dell scherm bv hoef je niet te kopen als je er een beetje op wil games.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 08:37
Ik heb ook jaren lang een 17"CRT gehad (wel flattron van LG dus geen loepje glas) Nu heb ik al bijna 2 jaar een 20"widescreen TFT (heb ondertussen ook nog een keer een 8ms scherm gehad maar dat maakte mij beroerd) Vooral het breedbeeld is een vooruitgang, maar ik vind nu bijna dit scherm al weer te klein (helemaal als je dat eyefinity bekijkt)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 00:39
Je hebt het nu over reactietijd maar je vergeet iets veel belangrijkers:
Inputlag

De reactietijd is over het algemeen geen probleem meer. De ghosting problemen van vroeger zijn niet meer zo erg en komen ook veel minder vaak voor doordat de technologie beter is geworden.

Inputlag daar integen speelt nog steeds. En zeker als je van een CRT afkomt (CRT's hebben eigenlijk geen of nauwelijks inputlag) ga je dat meteen merken op een TFT. En ik kan je vertellen, dat is behoorlijk storend!

Kijk dus zeker naar de inputlag. Mijn inziens veel belangrijker dan reactietijden.

Oja, en ga er ook maar vanuit dat als je shooters speelt, je de eerste dagen op je nieuwe 24" last hebt van motion sickness. Mijn evenwichts organen hadden in het begin behoorlijk wat problemen toen ik overstapte naar een 24". Gelukkig gaat dat na verloop van tijd weg (en wil je vervolgens nooit meer kleiner hebben dan die 24" ;) )

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-03 23:12
Ik heb het zelfde dillema momenteel als wat de OP hier zet. Aangezien je keuze ook op Samsungs valt kan ik misschien hier ook maar even men vraag stellen , aangezien deze jou ook kan helpen.

Ik heb men oog laten vallen op ofwel de 2443BW of de P2370.
Beide hebben als ingang DVI en kunnen dus perfect met de nieuwere technologien overweg. Toch blijft de vraag welke het beste zou zijn.
De 2443BW heeft verstelbaarheid als grote voordeel , maar is aan de andere kant dan weer een ouder model.
Als iemand toevallig grote voor of nadelen voor een van beide weet hoor ik het graag

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

KBDE schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:23:

ja dan heb je inderdaad last van input lag, veel LCD schermen hebben dit trouwens ook al als je de native resolutie draait. Een dell scherm bv hoef je niet te kopen als je er een beetje op wil games.
Dat is wel heel erg generaliseren. Er zijn inderdaad 24" Dellpanelen geweest die daar last van hadden, maar er zijn zat monitoren van Dell waarmee prima te werken is.

Verder is het gewoon een kwestie van wennen. Hier op m'n werk heb ik een 24" monitor staan en als ik daarop aan het gamen ben dan is het altijd even wennen dat het maar zo'n klein schermoppervlak is, maar dat gaat verder prima (desnoods ga je iets verder naar achteren zitten).

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
KBDE schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:23:
[...]

Zelf game ik al ruim 1,5 jaar op een Dell 24 inch LCD scherm en dat gaat perfect. Deze persoon roept maar wat.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-05 17:04
De 2494HM is trouwens een Full HD scherm (1920x1080), dus geen 1920x1200. Niet dat het echt veel uit maakt maar toch. Ik heb dat scherm zelf sinds een paar maanden en game er ook veel op. In mijn ogen echt een geweldig ding, er gaat echt een wereld voor je open als je van een CRT af komt. ;)

• Groentenman
  • Laatst online: 21:28
Ik heb zelf een P2370, deze heeft niet alleen een fantastische beeld kwaliteit en design, maar ook nog is een responstime van 2ms. Ook niet geheel onbelangrijk.

• ChojinZ
Skating_vince schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:55:
[...]

Zelf game ik al ruim 1,5 jaar op een Dell 24 inch LCD scherm en dat gaat perfect. Deze persoon roept maar wat.
Dat is niet helemaal waar. Nu is het niet zo dat elk dell per definitie slecht is maar het feit blijft dat veel schermen (dus ook die van Dell) veel last hebben van inputlag. Of je daar in de praktijk wat van merkt is voornamelijk van 2 zaken afhankelijk:

1) het soort spel. In shooters als COD4 merk je het meteen. Speel je Company of Heroes, dan heb je weer nergens last van
2) Gevoeligheid voor inputlag. Dit verschilt per persoon. De 1 merkt niets, de ander irriteerd zich mateloos aan de vertraging. Een beetje het zelfde verhaal als bij framerates. De 1 vind 30 frames smooth lopen. De ander vind het net een diashow.
Groentenman schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:00:
Ik heb zelf een P2370, deze heeft niet alleen een fantastische beeld kwaliteit en design, maar ook nog is een responstime van 2ms. Ook niet geheel onbelangrijk.
En dat is dan waarschijnlijk van grey to grey en niet van black to white to black. Tis tenslotte wel een TN paneel... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door ChojinZ op 05-10-2009 14:10 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• KBDE
Skating_vince schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:55:
[...]
Dan moet je toch eens een shooter op een monitor zonder inputlag spelen ;)

Nee maar zonder gekheid.
De één is er gevoeliger voor dan de ander. Zelf wordt ik er gek van en heb dan ook tijdelijk een Samsung T260 gekocht.

Ben je altijd een CRT gewend dan kan dit dus zeker een bron van ergernis zijn/worden. Het is in elk geval iets om rekening mee te houden.

Zoals gezegt, dit is persoonlijk.
Zo erger ik mij bv momenteel aan de zeer slechte zwartwaardes van mijn T260, de refresh van 60hz, slechte contrast en het feit dat die touch knoppen in de praktijk niet goed werken. Iemand anders zou hier wellicht geen problemen mee hebben, maar persoonlijk vindt ik het erg storend.

edit:
Mocht je een Logitech G15 keyboard hebben kun je inputlag voor de wsad keys simuleren.
Hier staat beschreven hoe:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1331650

[ Voor 8% gewijzigd door KBDE op 05-10-2009 15:14 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat je je ergert aan de zwartwaardes en contrast van de T260 kan me voorstellen, dat ding heeft een TNpaneel, die zijn nou eenmaal niet geweldig.

Wil je goede kleur, pak dan een S-IPSpaneel. Daarmee valt ook prima te gamen zonder inputlag (de Dell 2007 serie had die bijvoorbeeld). Maar goed, je betaalt wel het dubbele voor zo'n monitor, maar dat zie je er wel aan af.

• noud
Jemig jemig.... het verhaal van de input lag is toch niet zo rooskleurig.

Mijn voorkeur van scherm gaat uit naar de Samsung Syncmaster T240.
Ik moet ergens de knoop doorhakken. (zal de komende 1 a 2 dagen nog verder zoeken)
Op de Hardware site staat dat de SS T240 input lag heeft van 10 ms.
http://www.hardware.info/...ncMaster_T240_LS24TWHSUV/

De monitor Samsung SyncMaster P2370 heeft een input lag van 0??
http://www.hardware.info/...cMaster_P2370_LS23EFHKFV/

Nu wilde ik weten is 10 ms veel? Ik lees dat enkele posters de input lag best wel storend
vinden. En dat de ene persoon er wel last van de input lag heeft en de ander niet.
Wat erbij komt is dat het lastig is om te checken of ik last heb van de input.
Als ik de monitor bij een winkel wil uittesten (als dat al kan) en een spel erop wil spelen.
Dan is er dus een kans dat hij bij spel A geen last van heeft en bij B wel last..

Ik heb enkele reviews gelezen mbt de SST240, maar kan nergens lezen of er mensen waren met een input lag probleem.

Als ik de Vsync aanzet hoeveel procent is hij dan sneller dan wanneer ik hem uitzet?

Ik krijg namelijk binnenkort de HD5850 met de Intel Core 5-750. Misschien dat ik dan enkele jaren vooruit kan zonder de input lag

EDIT De T240 heeft een contrast van 20:000. In de Mediamarkt werd er gezegd dat een 50.000 veel beter is. Omdat ik het beeldscherm voor gamen wil gebruiken en niet voor beeldbewerking

[ Voor 6% gewijzigd door noud op 06-10-2009 01:30 ]

• dreameater
  • Laatst online: 22:15

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

TERW_DAN schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:19:
Dat je je ergert aan de zwartwaardes en contrast van de T260 kan me voorstellen, dat ding heeft een TNpaneel, die zijn nou eenmaal niet geweldig.

Wil je goede kleur, pak dan een S-IPSpaneel. Daarmee valt ook prima te gamen zonder inputlag (de Dell 2007 serie had die bijvoorbeeld). Maar goed, je betaalt wel het dubbele voor zo'n monitor, maar dat zie je er wel aan af.
Dit kan ik absoluut beamen! Ik kwam ook van een 17'' inch CRT monitor en heb destijds ( ik denk nu ongeveer 1,5 jaar geleden) een Dell 2007WFP gekocht .. echt dé beste aankoop die ik ooit heb gedaan!

Nu is alleen de grootte van mijn kamer verdubbeld dus ben ik opzoek naar wat groters.. ja een 24'' dus!
Nu zijn volgens mij de 2408WFP !!REV.2!! en de nieuwere U2410 geschikte opvolgens alleen tja.. de prijs .. maar ik garandeer je dat je bij zo'n monitor het beste af bent!

Ik heb namelijk ook eerst destijds een samsung 206 BW geprobeert met 2 ms responstijd waarvan ik dus van dacht '' wow die is lekker snel'' ja qua repsonse tijd wel .. maar dat ding had een inputlag van hier tot aan tokio :X

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 09:25
r0b schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:17:
[...]

Oh :?
Dat zou me toch al wel opgevallen moeten zijn met die 40+ 245T's en 245B's hier op het werk..

..bij Samsung TV's lees ik hier wel wat over - alhoewel mijn 40A557 dit ook niet had..
Het is niet bij alle samsungs in die zin dat bv de ene T240 het kan hebben en een andere niet.
Als ik bv de TV functie gebruik dan is het absoluut storend, lijkt op zoemen van transfo, scherp en laag geluid.
In de winkel waar ik hem gekocht had zeiden ze er zelf ook last van te hebben op hun TV's, navraag bij hun Samsung leverancier leverde het antwoord "wachten op firmware update" op wat klinkklare onzin is.

Gelukkig maakt mijn desktop systeem zoveel lawaai dat ik er geen last van heb :+

• ChojinZ
noud schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:24:

Als ik de Vsync aanzet hoeveel procent is hij dan sneller dan wanneer ik hem uitzet?
Hoe bedoel je dat?
Vsync is performance wise een killer. Het kost je behoorlijk wat frames. Mbt inputlag is Vsync ook af te raden. Met Vsync enabled wordt de inputlag alleen maar groter.
Mocht je wat tips willen over hoe je Vsync te lijf kan gaan, dan moet je dit stuk ff lezen:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3601&p=1

• noud
Het is de P2370 geworden...
De reden:
Hoewel de 2443BW beter is dan de T240 en de P2370, heb ik toch voor de P2370 gekozen.
De T240 had ik eigenlijk niet nodig omdat ik hem niet als tv ging/ga gebruiken. De 2443BW vond ik
geen mooi beeldscherm. Heb er lang over na zitten te denken. 'Ga ik voor het mooiere beeldscherm maar minder kwaliteit, of ga ik voor het minder mooie beeldscherm maar van een betere kwaliteit'?
Uiteindelijk koos ik voor het mooie beeldscherm.
Bedankt voor alle hulp.Ook al heb ik voor een ander beeldscherm gekozen die de meeste mij hebben aanbevolen :P

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

noud schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 22:52:
Hoewel de 2443BW beter is dan de T240 en de P2370, heb ik toch voor de P2370 gekozen.
De 2443BW vond ik geen mooi beeldscherm.
Wat is er beter aan de 2443BW dan aan de P2370?
Wat vond je niet mooi aan de 2443BW?

Ik heb laatst de P2350 bekeken, dat vond ik een goed beeldscherm omdat ie veel meer kleuren weergaf in foto's. Daarom overweeg ik de P2370, vandaar dat ik wel wil weten wat er slechter aan de P2370 is dan aan de 2443BW

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:07
De P2370 is maar een instap model. Nix bijzonders de prijs is er dan ook naar :) Ik heb per defenitie al een hekel aan een scherm die niet in hoogte verstelbaar is.

Verder zijn de kleuren en zwart/wit waardes aan de matige kant, maar goed ik ben dan ook een EIZO gewend.

• noud
@ Spruit11
Hmmm, zal het niet meer weten :S. Ga maar ervan uit dat de BW zwartere kleuren heeft dan de P2370. (is maar een idee). Het hangt er ook waarvoor je monitor gaat gebruiken: beeldbewerking, games, tekstverwerking ect. Dus misschien is de P2370 helemaal niet goed voor beeldbewerking en wel voor games,
Wat ik dan wel weer weet is dat veel mensen de 2443bw hebben en dat zij daar algemeen over tevreden zijn.
Daarbij moet ik even vermelden dat ik niet de monitoren heb getest. De 2443BW heb ik bv nog in geen een winkel gezien.
Ik vond die dunne rand om het beeldscherm toch niet zo mooi.
!!!RoadHouse, ajb kraak verder de P2370 niet meer af, anders brengt mij dit weer in twijfel!

Verwijderd

Ts al een keuze gemaakt?

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:07
Ik kraak de monitor niet af :) mijn buurman heeft de monitor en voor het geld is het een leuk ding. Het uiterlijk van de monitor is erg mooi, maar het beeld vind ik maar matig.

Dan is de 2443BW een betere keuze deze is qua kleur/zwart/wit een stuk beter. Om zeker te zijn van je keuze kan je beter op je eigen gevoel afgaan.

• DajoR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-04 16:48
Zelf heb ik ook een 24" monitor staan (ACER P244W, wordt niet meer verkocht), ik ben er echt heel erg blij mee. Zeker als ik voor mijn studie bezig ben met verslagen en dergelijke is het ideaal, je kan namelijk 2 full size pagina's tegelijk zien en bewerken in bijv. Word en PDF bestanden.

Gamen doe ik er regelmatig mee, ik heb er zelf geen last van dat het 'te groot' zou zijn. Het is denk ik iets meer heen en weer kijken (opzich logisch) maar ik mis geen informatie. (ervaringen met oa. BF2, NFS Pro Street etc.)

Dajo.

Verwijderd

Het is gewoon moeilijk om een keuze te maken als je zelf niet de verschillen zelf kunt bekijken.
Zelfde geld ook voor speaker setjes. De een vind het een top produkt omdat het aan zijn eissen voldoet voor de ander is het mischien wel 10 keer niets

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04-2025
sleepwalkerbe schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:28:
Ik heb het zelfde dillema momenteel als wat de OP hier zet. Aangezien je keuze ook op Samsungs valt kan ik misschien hier ook maar even men vraag stellen , aangezien deze jou ook kan helpen.

Ik heb men oog laten vallen op ofwel de 2443BW of de P2370.
Beide hebben als ingang DVI en kunnen dus perfect met de nieuwere technologien overweg. Toch blijft de vraag welke het beste zou zijn.
De 2443BW heeft verstelbaarheid als grote voordeel , maar is aan de andere kant dan weer een ouder model.
Als iemand toevallig grote voor of nadelen voor een van beide weet hoor ik het graag
heb een 2443BW gehad die na 2 weken kapot ging (in mei) kan nu sinds 2 weken (omdat allerlij onderdelen niet te repararen waren) weer een vervangende monitor aanschaffen, kortom kapot en 3 maanden zonder monitor.

Misschien pech maar wel voor mij een flinke drempel om samsung te kiezen.

Verwijderd

Idd pech. Dit gebeurd namelijk maar eens op de 2000 monitoren (om maar wat op te noemen) en dat kan samsung zijn maar ook het duurste merk wat er is.

Of beter gezecht het kan met een monitor van 100 euro gebeuren maar ook met een monitor van 5000 euro
Als jij pech heb gebeurd ht nu weer met een ander merk maar goed dat is niet te hopen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 13:05 ]

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 18:55
:)

[ Voor 85% gewijzigd door Bartjeuhz op 19-10-2009 15:36 ]

Steam: CatBearCow

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

RoaDHouse schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 02:16:
De P2370 is maar een instap model. Nix bijzonders de prijs is er dan ook naar :) Ik heb per defenitie al een hekel aan een scherm die niet in hoogte verstelbaar is.
De P2350 vond ik bij BCC een stuk beter dan andere (goedkopere) schermen bij foto-weergave. Niet dat de kleuren beter waren, maar waar het wit was op andere schermen zag je detail op de P2350.
noud schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:29:
!!!RoadHouse, ajb kraak verder de P2370 niet meer af, anders brengt mij dit weer in twijfel!
De P2370 komt goed uit sommige reviews:
http://www.zdnet.nl/reviews/101726/samsung-syncmaster-p2370/
http://www.tomsguide.com/...ng-LG,review-1373-10.html
Helaas zou hij wel te donker zijn voor films volgens zdnet.

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• TimMun
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02-2024
Hele goede keus!
Heb zelf de P2370HD (kwam van een T200HD) en zag voor het eerst dat de nacht levels in CoD4 ook echt in de nacht waren en niet met een grijze gloed! ;)

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 18:55
ik vind het overigens opvallend dat ik de Samsung P2450H nergens zie terugkomen. lijkt me een prima monitor voor de prijs.

Steam: CatBearCow

Verwijderd

goede keuze, mooi scherm ken iemand die hem heeft.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 21:38 ]

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:53

mvh

State Governor

Goeie zaak, dat je de 2443BW niet hebt genomen. Ik heb er een gehad, een dag lang, maar toen heb ik hem maar gauw terug gestuurd. De voeding maakte zo'n nare hoogspanningspiep. Het kan zijn dat ik gewoon een pechgeval had, maar in ieder geval kwam het wel meer voor.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Pagina: 1