Ik probeer dus eigenlijk iets heel simpel te verwezenlijken in C#, namelijk de inhoud van een textbox te wijzigen vanuit een aparte class. Maar het lukt totaal niet.
Hier is de code van de main form:
en dan van de aparte class:
De class vult de variabele myString juist in, want de Console.WriteLine in de main form laat TEST zien in de output, maar diezelfde variabele wordt dus NIET in de textbox of op de button weergegeven. Ik snap er dus niks meer van...
Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt!
Hier is de code van de main form:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms; namespace test { public partial class mainForm : Form { public string myString; public mainForm() { InitializeComponent(); } private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { testClass test = new testClass(); test.changeContents(); } public void fillTextBox(string str) { textBox1.Text = str; button1.Text = str; Console.WriteLine(str); } } } |
en dan van de aparte class:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; namespace test { public class testClass : mainForm { public void changeContents() { mainForm frm = new mainForm(); frm.myString = "TEST"; frm.fillTextBox(frm.myString); } } } |
De class vult de variabele myString juist in, want de Console.WriteLine in de main form laat TEST zien in de output, maar diezelfde variabele wordt dus NIET in de textbox of op de button weergegeven. Ik snap er dus niks meer van...
Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt!