Nieuwe speakers en av-receiver

Pagina: 1
Acties:

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-02 13:03
Ik ben me al een tijd aan het orienteren op een nieuwe speakerset (5.1) in combinatie met een nieuwe receiver.
Mijn huidige set-up (woonkamer)
* Philips LCD 37PFL-9732D
* Samsung decoder DB-360-RA
* Sony DVD-recorder RDR-HX900
* Sony Receiver STR-900DB (bijna 10 jaar oud)
* Sony speakerset (5.1) SA-VS300H (bijna 10 jaar oud)
* Sony PS3

In de woonkamer kijken we voornamelijk TV en films (ongeveer 60-65% van de tijd) en daarnaast luisteren we naar muziek (35-40% van de tijd). De hele muziekcollectie is overgezet op mp3's (merendeel 320 kbps) op een Netgear ReadyNAS en wordt via de PS3 gestreamd.
Ongeveer de helft van de woonkamer (5x6m) is ingericht als "kijk- en luister- zitgedeelte".

De belangrijkste redenen om een nieuwe receiver aan te schaffen:
* alle apparaten aansluiten op de receiver en via 1 HDMI naar de TV
* een beter geluid (in combinatie met de nieuwe speakes uiteraard
* de nieuwste audio en videoformaten kunnen weergeven
* oplossing voor beeld en geluid die out-of-sync lopen

Het kunnen upscalen van video (bijvoorbeeld van de DVD-recorder) stond ook op mijn lijstje echter ik heb inmiddels begrepen dat de meeste LCD-televisies al een goede scaler hebben. Over de TV zijn we zeer tevreden.
Het streamen van muziek kan een pre zijn indien dit sneller/makkelijker gaat dan via de PS3 (sneller nummers zoeken, playlists maken "on the fly", mooiere weergave op de TV inclusief AlbumArt).

Ik heb al vele uren gestoken in het vergelijken van diverse receivers en speakers op internet: spec's vergelijken en reviews en gebruikers-ervaringen.

Inmiddels is een hele waslijst teruggebracht tot de volgende opties:

Receivers:
* Denon AVR-3310 EUR 1400 ; HDMI 5/1 incl. upscaling; 160 W (6 Ohm) ; Muziek streamen ja
* Denon AVR-4310 EUR 1800 ; HDMI 6/2 incl. upscaling; 170 W (6 Ohm) ; Muziek streamen ja
* Pioneer LX-81 EUR 1700 ; HDMI 5/2 pass through ; 190 W (6 Ohm) ; Muziek streamen ja
* Pioneer LX-72 EUR 2000 ; HDMI 5/2 incl. upscaling; 180 W (6 Ohm): Muziek streamen ja

Andere receivers met vergelijkbare spec's zijn inmiddels afgevallen (bijv. Onkyo lelijk en te warm ; Yamaha, Marantz vanwege uiterlijk). Meer dan EUR 2000 wil ik er zeker niet voor uitgeven, de Pioneer LX-72 vind ik ook relatief hoog aan de prijs, maar deze is net uit (wellicht gaat prijs nog zakken of iis er nog e.e.a. uit te onderhandelen).

Wat betreft de speakers. Dat moet en compromis worden tussen budget, beschikbare ruimte EN de acceptatie van vrouwlief...
Kritische punten: de frontspeakers (Vloerstaanders) komen naast een tv-meubel (op maat gemaakt van 220 cm breed) te staan. Daardoor (en omdat vrouwlief niet te grote luidsprekers wil) kunnen deze maximaal 17,5 cm breed zijn. De vloerstaanders kunnen we mede hierdoor niet verder dan 10-20 cm vanaf de muur zetten. De centerspeaker komt in het meubel te staan en kan daardoor maximaal 46 cm breed zijn.
De subwoofer komt aan de zijkant te staan (dus niet tussen of naast de vloerstaanders) naast een zitbank, vrij dicht tegen een cv-radiator aan.
Hier heb ik heel veel speurwerk verricht. Er is heel erg veel op de markt, maar door de bovengenoemde eisen valt er ook heel veel af (vloerstaanders te breed en/of centerspeaker te breed). Gerenommeerde merken zoals o.a. Klipsch, KEF, Dali, B&W, JBL, Focal, Magnat, Tannoy zijn hierdoor al afgevallen. Bij voorkeur wil ik fronts, center en back bij hetzelfde merk en zelfs dezelfde productlijn houden.

Wat betreft de speakers is het keuzelijstje teruggebracht tot:

* Monitor Audio Radius (f: 270HD c:180HD b:90HD s:370HD kost ongeveer EUR 2200
* Jamo C60 serie (f: c607 c: c60 b: C601 s: SUB 550) kost ongeveer EUR 1600

Op reservelijst staan Canton Chrono SL, Canton Karat en ook Audio Physic Yara II. Reden: deze kosten rond de EUR 3000 en dat gaat me toch wat te ver..

Ik weet (en heb dat ook diverse malen gelezen) dat je zelf moet gaan luisteren. Dat is echter lastig want er zijn maar weinig goede hifi-zaken (met luister-ruimtes) bij ons in de buurt (Noord-Limburg) en bovendien voeren deze dan niet al deze merken. Met name luidsprekers van Jamo zijn dan een probleem, terwijl deze toch populair zijn (zie ze ook vaak terugkopen in "post foto's van je home cinema", zeer aantrekkelijk geprijsd, goede specificaties en ook goede recensies/reviews krijgen (niet de allerhoogste waarderingen, maar dan praat je ook over sets die meer dan het dubbele kosten).

Daarom heb ik de volgende vragen aan mensen die ervaring hebben met bovengenoemde producten:

1) Qua muziek is de voorkeur een 'warm geluid" waarin ook het laag goed aanwezig mag zijn , muzieksmaak vanalles maar voorkeur voor het wat stevigere rockgenre. Ik zou mezelf beslist geen audiofiel willen noemen, maar wil er ten opzichte van de huidige set-up wel een stuk op vooruit gaan.Wat is dan de beste combinatie receiver-speakers uitgaande dus van Denon of Pioneer resp Monitor Audio of Jamo ? Met name ben ik zeer geinteresseerd in ervaringen met Jamo speakers in combinatie met Denon hetzij Pioneer.
2) Qua films is de voorkeur actiefilms waarbij we ten volle kunnen genieten van surround geluid. Wat is dan de beste combinatie receiver-speakers ? Uit mijn speurwerk concludeer ik dat de Pioneer uitzonderlijk goed scoort op dit vlak (maar wellicht op punt 1 de mindere is van de Denon ?
3) Wat betreft receiver lag mijn voorkeur in het begin heel sterk bij de Denon, echter ik twijfel omdat Denon in alle reviews (Whathifi, Duitse bladen, Kieskeurig) nooit het allerhoogste scoort. Bij nadere analyse krijgt Denon wel vaak lagere scores op gebruikersvriendelijkheid. Is dat echt een nadeel?
4) Wat betreft plaatsing van de speakers: ik lees soms dat geadviseerd wordt om vloerstaanders 70 cm tot zelfs een meter van de wand te plaatsen. Dat kan in onze situatie echt niet: ze komen allebei toch in een hoek te staan. Is dit nu echt zo bezwaarlijk ? Ik zie toch ook heel vaak dat dit het geval is of dat speakers zelfs tegen de muur gemonteerd worden. Wat betreft de sub: is plaatsing hiervan nog van belang: daarover lees ik tegenstrijdige berichten. Tenslotte de back/surround speakers: die willen we op stands plaatsen: wat is een ideale hoogte : 60-70 cm of eerder 90-100 cm ?

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 23:01

Apoca

Array Technology Industry

Mai Pensato schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 00:10:
Receivers:
* Denon AVR-3310
* Denon AVR-4310
* Pioneer LX-81
* Pioneer LX-72

Andere receivers met vergelijkbare spec's zijn inmiddels afgevallen (bijv. Onkyo lelijk en te warm ; Yamaha, Marantz vanwege uiterlijk).
Heb je al eens het verschil beluisterd tussen alle recievers? Er zit duidelijk verschil in de recievers. De Marantz is bijvoorbeeld erg "smooth" op de toon rand, waar de Denon iets scherper is. En de reden " vanwege het uiterlijk", tja is wat voor te zeggen... Maar ik luister altijd naar muziek zonder naar de reciever te kijken, zou je ook eens moeten doen en dan pas een reciever afschrijven. Maar ieder zijn keuze :)

Moest je nu Onkyo ter sprake brengen... @FeaR1986 kom der maar in :P
Ik weet (en heb dat ook diverse malen gelezen) dat je zelf moet gaan luisteren. Dat is echter lastig want er zijn maar weinig goede hifi-zaken (met luister-ruimtes) bij ons in de buurt (Noord-Limburg) en bovendien voeren deze dan niet al deze merken.
Woon zelf ook in Limburg, en ben ook al vaker een uur tot anderhalf onderweg geweest voor een setje speakers te gaan beluisteren. Met alle respect, maar als je bijna 2000 euro gaat uitgeven voor speakers dan wil je ze toch fatsoenlijk hebben beluisterd. Doe het je gewoon niet aan om iets te kopen zonder het ooit fatsoenlijk beluisterd te hebben.

Ik ben bijvoorbeeld wel 3 keer een setup B&W speakers gaan luisteren, wat de eerste keer echt het einde was. Na nog 2 keer luisteren had ik het wel gehad, de "sound" sprak me gewoon geheel niet meer aan op het einde. Daarom is luisteren zo belangrijk :)
Wat betreft plaatsing van de speakers: ik lees soms dat geadviseerd wordt om vloerstaanders 70 cm tot zelfs een meter van de wand te plaatsen. Dat kan in onze situatie echt niet: ze komen allebei toch in een hoek te staan. Is dit nu echt zo bezwaarlijk ? Ik zie toch ook heel vaak dat dit het geval is of dat speakers zelfs tegen de muur gemonteerd worden. Wat betreft de sub: is plaatsing hiervan nog van belang: daarover lees ik tegenstrijdige berichten. Tenslotte de back/surround speakers: die willen we op stands plaatsen: wat is een ideale hoogte : 60-70 cm of eerder 90-100 cm ?
Nou een meter is soms nog zelfs te min :) Maar ja als het niet kan moet je er het beste van maken, en de voor jou maximale afstand gebruiken. Ja speakers tegen de muur... Daar kan ik geen zinnig woord over zeggen, misschien dat iemand anders daar een mening over heeft. De sub plaatsing, nou ligt puur aan de ruimte waar die komt te staan. Geen zinnig woord over te zeggen dus. Een sub 30cm verplaatsen kan een heel andere uitwerking hebben op zijn sound. En de ideale hoogte van de speakers, de speakers moeten altijd zo hangen dat je met je hoofd maximaal in het geluidsspectrum zit.

[ Voor 55% gewijzigd door Apoca op 05-10-2009 01:14 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-02 12:09

ThunderNet

Flits!

Afhankelijk van je interieur kun je naar electrostaten van Final sound kijken :) Hebben erg nette vloerstaande speakers. Maar ook op pootjes. En erg vrouwvriendelijk omdat ze gedeeltelijk doorzichtig zijn, en ontzettend plat.. Hoewel ze niet geschikt zijn in een huishouden met dieren/kinderen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Als receiver zou ik even kijken naar de Cambridge Audio Azur 650R (deze kost € 1498,-), deze doet het erg goed in het laag. Speakers zou je kunnen importeren omdat je ze dan een stuk goedkoper mee krijgt maar dan denk ik dat Epos wel aan jou verwachtingen doet. Speakers met een mooie volle klank, en heel mooi in het laag. Hier kan je ze goedkoop bestellen (Epos M5i, Epos M16i, Epos M8i, totaal: €1.805,75 inc. verzendkosten). Een subwoofer kan je bestellen bij RA Subs. Deze doen het ook erg goed voor het geld. Denk dan aan de RA Subs Model 1, dan kom je uit op hetzelfde bedrag dat je betaald voor de Monitor Audio speakers alleen klinkt dit naar mijn mening een stuk beter.

Als je muziek luistert kun je deze versterker ook in stereo mode zetten, dan levert hij 120 watt per kanaal op voor alleen de fronts.

[ Voor 20% gewijzigd door Swagger op 05-10-2009 08:37 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:19

FeaR

In GoT we trust

Apoca schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 00:48:
[...]
Moest je nu Onkyo ter sprake brengen... @FeaR1986 kom der maar in :P
* HAP *

Ik snap wat je bedoeld. Denk dat ik maar eens een standaard tekstje ga typen wat ik voortaan kan copy - pasten want elke keer typen is wel erg veel werk.

Overigens zijn Onky's in dit budget wel zeer goede apparaten. Mede omdat je dan in heel wat series hoger zit dan de TX-SR707, maar dat allemaal terzijde :+
Wat betreft receiver lag mijn voorkeur in het begin heel sterk bij de Denon, echter ik twijfel omdat Denon in alle reviews (Whathifi, Duitse bladen, Kieskeurig) nooit het allerhoogste scoort. Bij nadere analyse krijgt Denon wel vaak lagere scores op gebruikersvriendelijkheid. Is dat echt een nadeel?
Het is maar net op welke sites je kijkt, want op AreaDVD komen Denon's er vaak gewoon goed uit en veelal met 10 van de 10 sterren. Meningen op Kieskeurig.nl zou ik eigenlijk gewoon links laten liggen. Op die site staan wel wat goede reviews maar het grootste deel is gewoon te kortzichtig om een goede test te schrijven. Die andere sites als WhatHifi is niets mis mee.

Of gebruiksvriendelijkheid een nadeel is ligt aan jou. Hoe erg kan jij overweg met apparaten en "snap" je eventuele kromme instellingen. Ik weet dat het lastig is voor je om te gaan luisteren/vergelijken, maar in een winkel kan je ook zien hoe het menu en dergelijke in elkaar zit. Persoonlijk heb ik meerdere merken receivers gehad en vind mijn Denon eigenlijk wel het makkelijkste qua bediening. Zeker vergeleken met mijn oude Onkyo en Sony. Qua instellen is Denon lastig inderdaad in de vorm dat de handleiding gewoon slecht geschreven is. Als je de Engelse manual gebruikt in plaats van de Nederlandse kom je al een stuk verder. Plus dat er op internet een guide te vinden is die vertelt hoe je je Denon instelt in de simpelste taal die je je voor kan stellen. De manual kan je dan bijna in het plastic laten zitten.

En nogmaals (wat Apoca dus ook zegt): ik weet dat luisteren lastig is in verband met het gebrek aan winkels. Maar met dit budget raad ik het ten zeerste af om dingen te kopen vanaf internet en alleen op tests en specificaties. Natuurlijk kan je met zo'n budget eigenlijk niet fout gaan aangezien je in het hogere segment zit van de diverse merken. Maar ik zou het niet fijn vinden om zeg maar €1500,- uit te geven aan een receiver die ik nog nooit in het echt heb gezien en aangesloten heb zien staan. Idem met speakers die ik nog nooit gehoord heb. Als je een setje koopt van een paar honderd euro kan je dat nog als "leergeld" zien, maar met dit budget zou het zonde zijn als je speakers binnen krijgt welke qua klank en bereik toch niet zijn wat je eigenlijk zoekt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Mai Pensato
Bedankt voor de reacties tot dusver.

@apoca: Ik ben het met je eens dat uiterlijk niet de belangrijkste factor is voor keuze van een receiver, echter als je (zoals ik) begonnen bent met een hele waslijst aan mogelijke keuzes en dan van lieverlee gaat strepen en dan een stuk of 4-5 serieuze kandidaten overhoudt die qua spec's dicht bij elkaar liggen en ook overal goede tot zeer goede reviews krijgen dan wordt uiterlijk wel een factor om uiteindelijk tot een uiteindelijk keuzelijstje te komen dat te overzien is.

Als plaatsing van de speakers echt zo veel uitmaakt: dan moet je dus welhaast in je eigen situatie (dus thuis) gaan testen/luisteren. Zijn er hifi-zaken waar dit mogelijk is (enkele opties een week thuis op proef?)

@ThunderNet: Final Sound had ik nog niet bekeken, dus alsnog gedaan. Deze vallen zo wie zo af want zowel frontspakers als center zijn veel te breed. Dat past gewoon niet in onze situatie. Als de frontspeakers > 20 cm breed zijn dan komt de linkse zowat in de gordijnen te staan. Dat wil vrouwlief niet en is ook niet bevorderlijk voor het geluid..

@Swagger: Die Cambridge Audio 650R is gloednieuw en nog niet verkrijgbaar heb ik gezien. Gezien de info is deze met name sterk op audio gebied en minder op video. De voorganger 640R heeft ook slechts 3 HDMI ingangen en dat vind ik toch echt te krap met oog op de toekomst. Voor mij toch niet voldoende interessant om mijn lijstje weer groter te maken..
Wat betreft de Epos-speakers: zou qua spec's passen en ook qua uiterlijk; maar vindt maar weinig ervaringen met deze speakers. Prijzen in NL liggen beduidend hoger (alleen de 2 frontspeakers al 1400 EUR). En om nou zomaar "blind" uit Engeland te gaan importeren dat gaat met toch wat te ver.

@Fear1986: Dat de NL gebruiksaanwijzing gebrekkig is, daarmee kan ik leven. Ben voldoende thuis in Engels en ook inmiddels redelijk thuis in de technische terminologie. Ik bedoelde het ook meer om voor mezelf de keuze voor eventueel Denon te rechtvaardigen: het gaat om de prestaties en niet om een gebrekkige gebruiksaanwijzing.

Wat de receivers betreft ben ik steeds meer overtuigd dat de keuze gaat tussen Denon en Pioneer. Deze 2 kan ik ook op diverse plaatsen wel gaan beluisteren.

Lastiger ligt het toch met de speakers. Zo wie zo is mijn keuze erg beperkt met de Monitor Audio Radius serie en de Jamo C60 (vanwege maximale breedte van zowel frontspeakers als center).
Ik heb ergens gelezen dat zowel de Denon als de Monitor Audio een 'warmere sound" geven en dat die combinatie wel eens te veel van het goede zou zijn. Mensen die daar ervaring mee hebben ?
Ik ga in ieder geval eens contact opnemen met Stassen Hifi want die hebben Monitor Audio in het assortiment en ook de Denon's en Pioneer's. Dus dat kan ik daar dan gaan beluisteren.
De Jamo's interesseren me echter toch nog iets meer: goede spec's (o.a. belastbaar vermogen hoog), afmetingen passen, uiterlijk goedgekeurd, meer neutrale sound en ik lees in meerdere reviews dat de kwaliteit van de Jamo's de laatste jaren sterk verbeterd is t.o.v. vroeger. En last but not least: zeer interessant geprijsd.
Graag zou ik ervaringen horen van mede-tweakers over de combinatie van Jamo speakers in combinatie met Denon danwel Pioneer.

• Mai Pensato
Ik heb de adviezen van diverse forum-leden ter harte genomen en vorige week (met vrouwlief!) een uitgebreide luistersessie gedaan (meer dan 3 uur).
Daarbij 3 receivers bekeken (Denon 3310, Pioneer LX71 en Marantz 6400) in combinatie met 7 verschillende luidsprekers (vloerstaanders).
Verschillende soorten muziek beluisterd (van pop/luisterliedjes tot de hardere rockmuziek, zowel van originele cd als mp3's vanaf een USB-stick) op verschillende geluidssterktes.
Wat wij niet verwacht hadden: de verschillen tussen de diverse luidsprekers waren zeer groot, in ieder geval veel groter dan de verschillen tussen de receivers.
Nog opvallender was dat een voor ons onbekend merk: Phonar (made in Germany) er als beste uitkwam (naar onze smaak uiteraard). Monitor Audio was een goede tweede, de rest vonden wij duidelijk minder klinken. De rest dat waren niet de minste merken: B&W, KEF, Audio Physik, JBL en Wharfedale.
Bij alle muzieknummers/stijlen en bij alle volumes vonden we de Phonar het beste klinken: helder/direkt/warm/goede balans tussen lage-midden-hoge tonen en ruimtelijk). Soms waren de verschillen groot (bijvoorbeeld KEF's erg schel/fel, B&W erg dof etc) soms ook klein.
Zelfs vrouwlief die van te voren zeer sceptisch was en eigenlijk alleen meeging ter goedkeuring van het uiterlijk en afmetingen van de speakers was zeer enthousiast.
Omdat de verkoper een erg interessante set-aanbieding deed hebben we uiteindelijk gekozen voor de Denon 3310 in combinatie met 2 Phonar Veritas P3 EdMa, een sub van Phonar (AS200 EdMa) en als surround speakers en center 3x de TMA Compact 10. Ook die laatste is een relatief onbekend merk maar klonk veel beter dan bijvoorbeeld surround speakers van KEF. Ongelofelijk eigenlijk wat voor geluid er nog komt uit die TMA speakers van 13x13x11 cm. Ook nog 2 mooie stands erbij gekocht voor de surrounds en de benodigde luidsprekerkabel.
We hebben voor de Denon gekozen vanwege het iets warmere geluid t.o.v. de Pioneer (close finish..)
Als de set ons niet bevalt kunnen we deze altijd nog binnen 2 weken retourneren. Mede daarom de knoop meteen doorgehakt. Morgen wordt alles geleverd _/-\o_
Intussen nog wat speurwerk verricht op internet naar die Phonar luidsprekers omdat deze mij eerder nog niet opgevallen waren tijdens mijn "voorselectie/orientatie". Deze wordt in Nederland niet zoveel verkocht, er is maar 1 winkel die dit merk verkoopt (Stassen, daar zijn we dus geweest). Het is een Duits merk dat aldaar wel veel verkocht wordt en daar een aantal zeer goede recensies gekregen heeft in de Hi-Fi bladen. De ervaringen in Nederland zijn ook over het algemeen zeer goed (gelezen in speciaal topic over Phonar hier op GOT). Dit heeft mij gesterkt in onze keuze.
Nu de (echte) thuistest nog...

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Voor welke speaker van Audio Physic ben je eigenlijk gaan luisteren? Ik was namelijk ook van plan om binnenkort voor de Audio Physic Yara II Superior te gaan luisteren bij Stassen.

Verder nog veel plezier met je set, zal vast wel lukken :P

Verwijderd

Ha mooi dat je voor denon heb gekozen .

Ik had een pioneer versterker .
Maar dat ding slaat dood met zijn laag als de versterker zacht stond (als achtergrond)

De denon heeft veel meer vermogen tot zijn beschikking .
Hierdoor is mijn laag gewoon veel beter dan de pioneer.

Volgende de gegevens
Pioneer 80watt rms met 0,07% vervorming
Denon 85watt rms met 0,01% vervorming
Zelfde frec kwa rms.

Wat was de oorzaak ?

Pioneer gebruik een voeding voor alle kanalen (bijan 700euro)
Denon heeft elke uitgang zijn eigen voeding. (die van mij dan) (900euro aanbieding)

Maar goed ben ook niet kapot op pioneer auto versterkers.
Geef mij maar liever vdo ,blaupunkt. philips dap of cruche versterkers.

Veel plezier met je denon versterker het is een heerlijk ding (harman kardon is ook een leuke alternatief)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:07:
Denon heeft elke uitgang zijn eigen voeding. (die van mij dan) (900euro aanbieding)
Je gaat mij niet wijsmaken dat een Denon van 900 euro een multi-mono versterker is met meerdere voedingen ingebouwd. Al die surround bakken in de populaire klasse hebben gewoon 1 voeding.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:11:
[...]

Je gaat mij niet wijsmaken dat een Denon van 900 euro een multi-mono versterker is met meerdere voedingen ingebouwd. Al die surround bakken in de populaire klasse hebben gewoon 1 voeding.
ellenlange lijst met nietszeggende specs geknipt door t. Je bleef scrollen! :+

Gekocht in 2008 voor 900euro (oud model dus was veel duurder)

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 28-10-2009 15:47 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit is gewoon marketing prietpraat. Er staat letterlijk dat er 1 transformator in zit, dus van werkelijk gescheiden voedingen is absoluut geen sprake. Bovendien weegt die hele versterker nog geen 12 kilo, en dat weegt de kast van mijn eindversterker leeg al. Een beetje degelijke voeding in een 7-kanaals versterker red je echt niet met een gewicht van minder dan 12 kilo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 09:55
Ik ben benieuwd hoe deze bij je thuis gaan klinken, omdat je ze dicht op de muur en in een hoek wil gaan plaatsen. Dit zijn speakers met twee basreflexpoorten aan de achterkant, dus ik vraag me af of je geen last gaat krijgen van allerlei ongewenste reflecties.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
"Multi-monoblock design" ofzo houdt gewoon in dat de kanalen beter gescheiden zijn, hetgeen minder storing tot gevolg heeft (dit staat ook bij de beschrijving op de Denon site).
Dit neemt niet weg dat de Denon waarschijnlijk krachtigere versterkerblokken gebruikt met een betere voeding.
Vooral op lagere volumes zullen de vesterkerblokken eerder de beperkende factor zijn (mindere dempingsfactor, lagere slew-rate, enz.) dan de voeding.

• DunJoost
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
@Mai Pensato
Met je Phonar fronts ben je ook gegaan voor een sub van Phonar. De AS200 EdMa. Heb je deze gekozen, simpelweg omdat het ook van het merk Phonar was, of heb je ook andere sub's geluisterd en deze uit voorkeur geselecteerd? Wat was voor jou de reden, de Phonar AS200 EdMa aan te schaffen? Ben namelijk zelf ook op zoek naar een sub.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:45
De monitor audio radius serie klinkt erg goed. Als ik jou was zou ik echter geen 2000 euro in een receiver steken en dan 2000 in een set luidsprekers met subwoofer!! Neem dan een wat ouder model receiver voor 700 of 800 euro en steek het resterende budget in luidsprekers of iets totaal anders.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:07:
Ha mooi dat je voor denon heb gekozen .

Ik had een pioneer versterker .
Maar dat ding slaat dood met zijn laag als de versterker zacht stond (als achtergrond)

De denon heeft veel meer vermogen tot zijn beschikking .
Hierdoor is mijn laag gewoon veel beter dan de pioneer.

Volgende de gegevens
Pioneer 80watt rms met 0,07% vervorming
Denon 85watt rms met 0,01% vervorming
Zelfde frec kwa rms.

Wat was de oorzaak ?

Pioneer gebruik een voeding voor alle kanalen (bijan 700euro)

Maar goed ben ook niet kapot op pioneer auto versterkers.
Geef mij maar liever vdo ,blaupunkt. philips dap of cruche versterkers.

Veel plezier met je denon versterker het is een heerlijk ding (harman kardon is ook een leuke alternatief)
Elk kanaal een eigen voeding voor 900 euro? Dat bestaat niet. En die vervormingen hoor je echt niet ! Ik zou daar niet eens naar gaan kijken, ook de watts niet. Het geluid van de reciever is er echt niet anders om. Gewicht van de gehele reciever zegt nog wel iets om dat zwaarder toch vaak echt beter is. Zware versterkers (in Kg.) hebben een zwaardere voeding ingebouwd en de voeding is toch het hart van een versterker.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:14:
[...]

Elk kanaal een eigen voeding voor 900 euro? Dat bestaat niet. En die vervormingen hoor je echt niet ! Ik zou daar niet eens naar gaan kijken, ook de watts niet. Het geluid van de reciever is er echt niet anders om. Gewicht van de gehele reciever zegt nog wel iets om dat zwaarder toch vaak echt beter is. Zware versterkers (in Kg.) hebben een zwaardere voeding ingebouwd en de voeding is toch het hart van een versterker.
Niet nog een keer aub...

ik word een beetje topic-moe van alle threads die worden doorspekt met geleuter over voeding, kanalen en vermogen terwijl dat niet het onderwerp van gesprek is. Kan er standaard niet een link worden gegeven naar waar deze zaken al tot in detail zijn doorkauwt???

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 11:39
Tsja, als mensen vrijwel systematisch onzin lopen te verkondigen mag je daar toch ook op reageren? Iemand die er wat minder van weet zou dat soort nonsens gewoon zomaar kunnen geloven. Ik vind zo'n weerwoord prima. Het moet beginnen met het niet neerkalken van een hoop woorden zonder inhoud, dát is stap één.

Nickname does not reflect reality

• Mai Pensato
Swagger schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:37:
Voor welke speaker van Audio Physic ben je eigenlijk gaan luisteren? Ik was namelijk ook van plan om binnenkort voor de Audio Physic Yara II Superior te gaan luisteren bij Stassen.

Verder nog veel plezier met je set, zal vast wel lukken :P
Wij hebben ook Audio Physic Yara II Classic beluisterd. Scoorde bij ons een derde plaats, maar toch wel op afstand van de Phonar en de Monitor Audio Radius en maar vlak voor de andere 4 sets.

• Mai Pensato
Exirion schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:37:
[...]

Dit is gewoon marketing prietpraat. Er staat letterlijk dat er 1 transformator in zit, dus van werkelijk gescheiden voedingen is absoluut geen sprake. Bovendien weegt die hele versterker nog geen 12 kilo, en dat weegt de kast van mijn eindversterker leeg al. Een beetje degelijke voeding in een 7-kanaals versterker red je echt niet met een gewicht van minder dan 12 kilo.
Prietpraat of niet.... ik ben in ieder geval heel blij met mijn nieuwe 3310. Geeft MEER dan voldoende power en een erg gebalanceerd en warm geluid over mijn nieuwe speakerset en een forse verbetering ten opzichte van wat ik gewend ben. Het zal ongetwijfeld nog beter kunnen maar volgens mij betaal je voor die extra kwaliteit dan wel erg veel.
Overigens weegt de Denon 3310 12,9 kg... ;)

@ Suijkerbuik: De Pioneer die wij beluisterd hebben is ook een erg goede receiver. Het was een "close call' voor ons. Uiteindelijk heeft het iets warmere geluid van de Denon de doorslag gegeven.

• Mai Pensato
DunJoost schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:05:
@Mai Pensato
Met je Phonar fronts ben je ook gegaan voor een sub van Phonar. De AS200 EdMa. Heb je deze gekozen, simpelweg omdat het ook van het merk Phonar was, of heb je ook andere sub's geluisterd en deze uit voorkeur geselecteerd? Wat was voor jou de reden, de Phonar AS200 EdMa aan te schaffen? Ben namelijk zelf ook op zoek naar een sub.
Eerlijk gezegd hebben wij in ons in eerste instantie met name gericht op de keuze van de vloerstaanders en in tweede instantie welke receiver daar het beste bij paste (naar onze smaak). Wij hebben verder niet subwoofers vergeleken maar gewoon de subwoofer van hetzelfde merk gekozen. Overigens bevalt de hele combinatie ons super goed na een week instellen en inspelen. De subwoofer heeft ons erg geimponeerd bij het bekijken van Valkyrie in HD !!

• Mai Pensato
RexP schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:46:
[...]

Ik ben benieuwd hoe deze bij je thuis gaan klinken, omdat je ze dicht op de muur en in een hoek wil gaan plaatsen. Dit zijn speakers met twee basreflexpoorten aan de achterkant, dus ik vraag me af of je geen last gaat krijgen van allerlei ongewenste reflecties.
De speakers staan ongeveer 25-30 cm van de achterwand af. Aan de zijkant staan ze inderdaad aan een kant vlak tegen een verspringende muur aan (van de gashaard, echter de voorkant van de rechterspeaker staat ongeveer gelijk met de voorkant van de haard) en aan de andere kant vlak tegen de gordijnen aan.
Ongewenste reflecties hebben we geen last van: ik heb nog eens getest door de speakers 60-70 cm uit de hoeken te zetten maar hoorde eigenlijk geen verschillen.

• Mai Pensato
PHiXioN schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:08:
De monitor audio radius serie klinkt erg goed. Als ik jou was zou ik echter geen 2000 euro in een receiver steken en dan 2000 in een set luidsprekers met subwoofer!! Neem dan een wat ouder model receiver voor 700 of 800 euro en steek het resterende budget in luidsprekers of iets totaal anders.
Uiteindelijk hebben we ook gekozen voor een goedkopere receiver zoals je hebt kunnen lezen, echter wel een nieuwe vanwege onze wensen (zie TS). Uiteindelijk hebben we ongeveer 30% van het totaalbedrag besteed aan de receiver en de rest aan de speakers.

Beste Mai Pensato,

Het is niet de bedoeling meerdere malen kort achter elkaar een geheel nieuw bericht te posten. Als je iets toe wilt voegen aan een vorig bericht gebruik dan de edit-button: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Jij post namelijk om 22:59, 23:08, 23:12, 23:33 en 23:36 een geheel nieuwe post terwijl dat binnen die termijn dus niet nodig is.

Door middel van de quote-tags is het meer dan duidelijk op wie je reageert en vandaar kunnen er meerdere reacties in één post.

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 01-11-2009 11:15 ]

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb ff mee zitten lezen en ik ben nu toch wel benieuwd geworden naar wat foto's!

Komen die nog? :D (hier of in het show je HT topic)
Pagina: 1